SaraLM skriver:
Lad for gudsskyld være med at fokusere på hendes vægt og fortælle hende det!
Det kan desværre tricke nogle ting hos børn at der tidligt bliver fokuseret alt for meget på deres vægt...
Men lav en livsstilsændring til den sundere side, for HELE familien, hvor du fortæller hele familien at nu skal I leve sundere og have mere motion så det bliver et fælles projekt og ikke med fokus på din pige.
(Husk at snakke med evt. kæreste/far om det så I kan få fælles front omkring det)
Og så synes jeg ikke du skal veje hende særligt ofte, men nøjes med at kigge på hende (evt. vha bileder som I sikkert tager alligevel) og på den måde se, om hun kan holde vægten, så skal hun nok vokse sig fra de ekstra kg og ellers ta' kontakt til læge/skolelæge (findes det endnu?) og bed om nogle råd hos dem.
Det var 1 gang i går jeg havde hende på en vægt, ellers er hun ikke blevet vejet siden hun blev 6 år, for jeg ved også godt at det kan skade mere end det gavner...jeg var dog nød til at vide vægten i går da jeg skulle bruge den til BMI... men sagde ikke hvorfor....
Jeg kunne aldrig drømme om, at sende hende på sund kost uden vi andre gjorde det og ville aldrig sige at det kun var på grund af hende..hun synes selv min kæreste er blevet "småfed" som hun sagde det...
Så vi har sagt til hende at NU skal vi ALLE leve sundt...ikke tabe os, men leve sundt...Hun er meget glad for slik og usunde sager og vi har så småt prøvet at skifte den "rigtige" slik ud, med grove kist og saltstænger og sådan noget...lidt sundere end chokolade og chips....
Jeg giver hende ikke de usunde ting her i hverdagen, kun i weekenden sætter jeg lidt frem, men et øjebliks uopmærksomhed, så har hun fundet slikket og guflet en halv pose...det går virkelig stærkt
Anmeld