Hmm... ved ikke lige hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

B&J

SaraLM skriver:

Tak

Og ja, få hele familien aktiveret, igen så det ikke kommer til at virke som om det er hende der skal tabe sig

nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

wiebking

SaraLM skriver:

Lad for gudsskyld være med at fokusere på hendes vægt og fortælle hende det!
Det kan desværre tricke nogle ting hos børn at der tidligt bliver fokuseret alt for meget på deres vægt...

Men lav en livsstilsændring til den sundere side, for HELE familien, hvor du fortæller hele familien at nu skal I leve sundere og have mere motion så det bliver et fælles projekt og ikke med fokus på din pige.
(Husk at snakke med evt. kæreste/far om det så I kan få fælles front omkring det)

Og så synes jeg ikke du skal veje hende særligt ofte, men nøjes med at kigge på hende (evt. vha bileder som I sikkert tager alligevel) og på den måde se, om hun kan holde vægten, så skal hun nok vokse sig fra de ekstra kg og ellers ta' kontakt til læge/skolelæge (findes det endnu?) og bed om nogle råd hos dem.

Det var 1 gang i går jeg havde hende på en vægt, ellers er hun ikke blevet vejet siden hun blev 6 år, for jeg ved også godt at det kan skade mere end det gavner...jeg var dog nød til at vide vægten i går da jeg skulle bruge den til BMI... men sagde ikke hvorfor....

Jeg kunne aldrig drømme om, at sende hende på sund kost uden vi andre gjorde det og ville aldrig sige at det kun var på grund af hende..hun synes selv min kæreste er blevet "småfed" som hun sagde det...

Så vi har sagt til hende at NU skal vi ALLE leve sundt...ikke tabe os, men leve sundt...Hun er meget glad for slik og usunde sager og vi har så småt prøvet at skifte den "rigtige" slik ud, med grove kist og saltstænger og sådan noget...lidt sundere end chokolade og chips....

Jeg giver hende ikke de usunde ting her i hverdagen, kun i weekenden sætter jeg lidt frem, men et øjebliks uopmærksomhed, så har hun fundet slikket og guflet en halv pose...det går virkelig stærkt

Anmeld

9. januar 2011

SaraLM

Det var 1 gang i går jeg havde hende på en vægt, ellers er hun ikke blevet vejet siden hun blev 6 år, for jeg ved også godt at det kan skade mere end det gavner...jeg var dog nød til at vide vægten i går da jeg skulle bruge den til BMI... men sagde ikke hvorfor....

Jeg kunne aldrig drømme om, at sende hende på sund kost uden vi andre gjorde det og ville aldrig sige at det kun var på grund af hende..hun synes selv min kæreste er blevet "småfed" som hun sagde det...

Så vi har sagt til hende at NU skal vi ALLE leve sundt...ikke tabe os, men leve sundt...Hun er meget glad for slik og usunde sager og vi har så småt prøvet at skifte den "rigtige" slik ud, med grove kist og saltstænger og sådan noget...lidt sundere end chokolade og chips....

Jeg giver hende ikke de usunde ting her i hverdagen, kun i weekenden sætter jeg lidt frem, men et øjebliks uopmærksomhed, så har hun fundet slikket og guflet en halv pose...det går virkelig stærkt

Kiks og saltstænger er på ingen måde sundere end slik og chokolade, desværre!
Prøv at kigge på kalorie og fedtindholdet i de ting; man bliver overrasket og helt forskrækket over det!

Og mht, at hun finder og spiser slik m.m ja så er løsningen altså at man ikke har det i huset - har man det ikke, så kan hun ikke spise det!

God indgangsvinkel med at alle skal spise sundt, og det er her I skal træde i karakter og overholde det I siger - I skal være troværdige, så ikke noget med at smovse når de er lagt i seng eller lign, for tro mig, opdager de det, føler de sig virkeligt snydt og I kommer til at fremstå utroværdige...

Du kan sikkert google dig til kaloriebehov for hele familien og på slupm sikre dig at alle får det de har behov for, vha sunde alternativer.

Og kan hun kun lide banan og æble er det helt fint, så er det det hun skal ha'!
Samt andre ting hun nyder self.

Anmeld

9. januar 2011

wiebking

Jeg synes jo selv det kunne være super fedt at start til Zumba med hende, men da jeg er gravid med en slem bækkenløsning, så er jeg rimelig hæmmet i øjeblikket, i hvert fald indtil baby er ude.... Så fælles aktivitet må udsættes lidt.. og dermed kan jeg pt kun fokusere på maden som 1 priotet....

Men ja, der er sikkert en masse ting jeg kunne lade være med at købe som toast og sådan noget.... og det vil jeg da så lade være med...

Jeg er måske nok lidt bange for hun evt kan finde på at gå i sultestrejke...har hun gjort før fordi hun havde det skidt indeni og hun blev MEGET påvirket af ikke at spise og måtte til lægen med hende... så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal træde her......

Anmeld

9. januar 2011

wiebking

SaraLM skriver:

Kiks og saltstænger er på ingen måde sundere end slik og chokolade, desværre!
Prøv at kigge på kalorie og fedtindholdet i de ting; man bliver overrasket og helt forskrækket over det!

Og mht, at hun finder og spiser slik m.m ja så er løsningen altså at man ikke har det i huset - har man det ikke, så kan hun ikke spise det!

God indgangsvinkel med at alle skal spise sundt, og det er her I skal træde i karakter og overholde det I siger - I skal være troværdige, så ikke noget med at smovse når de er lagt i seng eller lign, for tro mig, opdager de det, føler de sig virkeligt snydt og I kommer til at fremstå utroværdige...

Du kan sikkert google dig til kaloriebehov for hele familien og på slupm sikre dig at alle får det de har behov for, vha sunde alternativer.

Og kan hun kun lide banan og æble er det helt fint, så er det det hun skal ha'!
Samt andre ting hun nyder self.

Ja du har sgu fat i noget her....

Hvad kan jeg bruge som alternativ til weekend hygge så??

Så hun ikke føler sig snydt i weekend med hensyn til slik og sådan noget..så det ikke bliver for surt for hende med mor´s sunde flip????

Hmm var da godt nok ikke klar over at kiks og saltstænger var lige så usunde...

Anmeld

9. januar 2011

SaraLM

Hvad kan hun lide?

Der findes jo mange forskellige ting og i og for sig handler det om at begrænse hendes muigheder for at spise de usunde alternativer...

Men der er jo grøntsagsstænger fx. agurk (skræl dem lige her om vinteren) og gulerodsstænger med en fedtfattig dip lavet af fromage frais eller Cheasy's fraise.
Æbler, pærer og bananer i mundrette bidder osv.

Eller giv hende lidt slik, men i begrænsede mængder og det sundeste alternativ - lidt vingummi eller lakrids istedet for chokolade og kiks, og når det er væk, så er der bare ikke mere - kun det sunde.

Jeg tænker ikke hun vil sultestrejke hvis der er rigelige sundere alternativer og valgmuligheder - men er du i tvivl, tal med din læge!!
Han/hun vil kunne rådigive dig og evt sende dig videre v. behov.

Nu du fortæller at hun reagerer når hun har det skidt indeni, så er det endnu vigtigere at du ikke fokuserer på hende alene!
Det er så farligt da det kan tricke spisevægring fx, og dét er bare ikke et par kg værd!

Anmeld

9. januar 2011

SaraLM

uh, og mht. motion, så var der måske andre fx. far, venner og familie der har mod på en tur i svømmehal, gåtur i skoven mv. i løbet af weekenderne?

Anmeld

9. januar 2011

wiebking

SaraLM skriver:

Hvad kan hun lide?

Der findes jo mange forskellige ting og i og for sig handler det om at begrænse hendes muigheder for at spise de usunde alternativer...

Men der er jo grøntsagsstænger fx. agurk (skræl dem lige her om vinteren) og gulerodsstænger med en fedtfattig dip lavet af fromage frais eller Cheasy's fraise.
Æbler, pærer og bananer i mundrette bidder osv.

Eller giv hende lidt slik, men i begrænsede mængder og det sundeste alternativ - lidt vingummi eller lakrids istedet for chokolade og kiks, og når det er væk, så er der bare ikke mere - kun det sunde.

Jeg tænker ikke hun vil sultestrejke hvis der er rigelige sundere alternativer og valgmuligheder - men er du i tvivl, tal med din læge!!
Han/hun vil kunne rådigive dig og evt sende dig videre v. behov.

Nu du fortæller at hun reagerer når hun har det skidt indeni, så er det endnu vigtigere at du ikke fokuserer på hende alene!
Det er så farligt da det kan tricke spisevægring fx, og dét er bare ikke et par kg værd!

Ja jeg må sgu igang med en ordenlig omgang udrydning af køleskab og skabe.....

Nej igen, så kunne jeg aldrig drømme om at fokusere på udelukkende på hende og hendes vægt, det er ikke sundt på nogen måde og hun vil føle sig udsat og helt sikkert blive ked af det.... Og ingen tivlv om at jeg er nød til at holde øje med hendes humør.....

Sidder da lige og tænker at vi har da en Wii med board og det hele til...måske jeg skulle få hende op på den og danse lidt rundt....

Anmeld

9. januar 2011

<3

Hvad med at lave en hjemmelavet kage af den sundere slags med dadler i istedet for Hvidt sukker? Med nogle af de søde frugter i som du ikke kan få i hende almindeligt?Derudover så brug mindre tallerkner til måltiderne så spiser man mindre. Drop alt Hvidt brød, pasta og mel/sukker. Få hende til at hjælpe med at støvsuge og bage brød( kæmpe kallorie forbrændere) og som de andre siger - det må og skal være en livstils ændring for hele familien og den bedste måde er ved at gå forrest. Så få spist de 600gr frugt og grønt om dagen der er anbefalingen og drop alle de usunde ting så vil kiloerne rasle af stille og roligt.

Anmeld

9. januar 2011

SaraLM

wiebking skriver:

Ja jeg må sgu igang med en ordenlig omgang udrydning af køleskab og skabe.....

Nej igen, så kunne jeg aldrig drømme om at fokusere på udelukkende på hende og hendes vægt, det er ikke sundt på nogen måde og hun vil føle sig udsat og helt sikkert blive ked af det.... Og ingen tivlv om at jeg er nød til at holde øje med hendes humør.....

Sidder da lige og tænker at vi har da en Wii med board og det hele til...måske jeg skulle få hende op på den og danse lidt rundt....

Skide god idé med Wii!!

Du lyder som en god og omsorgsfuld mor der har fokus på hendes mentale sundhed Skønt og for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.