Arg... Det har vi bare slet ikke brug for...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.452 visninger
30 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Frederic har fået opkast syge, den lille mand.

Alt han har drukket idag er kommet op efter få minutter og han har intet mad spist. De få salt skruer han fik ned, kom lige så hurtigt op igen.

Suk, han drikker jo i forvejen 4-500 ml for lidt om dagen og har gjort det så længe at det ikke giver udslag i prøver og i flere mdr har haft stort set tørre ble'er. Kun hans morgen ble kan være nogenlunde normal. Først under hans indlæggelse i dec, at vi og lægerne fandt ud at han drikker for lidt. Han har aldrig været den drikker/ spiser meget.

Han har ligge på sofa, klodset op med puder.

Hver gang der var opkast i farvande begyndte han at græde, da hans krop laver opkast ' kramper' - hvor han bare krymper sammen af smerte i mave - muskler mm.

Jeg har stortset nået hver gang at smide alt jeg havde - løbe ind til ham og flyve ud til håndvasken, hvor han krymper sammen i mine arme, da han intet har at kaste op af.

Øv øv øv... Det har den bettemand bare slet ikke 'råd' til og håber han sover den ud i nat. Han har intet sagt efter han blev puttet 19.15 men har været derinde mange gange.

Er bare sådan i tvivl, da han jo drikker for lidt i forvejen og vi ikke kan renge med de tørre ble'er som sådan.

Men siger til mig selv hele tiden; vent - lad ham sove og håbe på at han i morgen er mere frisk, derved kan få lidt væske i ham.

Selv efter få små slurk saft, kom de retur. Ham og jeg har fået skiftet tøj en del gange og gulvene har også set sin omgang opkast.

Drengen der aldrig har været syg før...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

ESV

Mor til Frederic skriver:

Frederic har fået opkast syge, den lille mand.

Alt han har drukket idag er kommet op efter få minutter og han har intet mad spist. De få salt skruer han fik ned, kom lige så hurtigt op igen.

Suk, han drikker jo i forvejen 4-500 ml for lidt om dagen og har gjort det så længe at det ikke giver udslag i prøver og i flere mdr har haft stort set tørre ble'er. Kun hans morgen ble kan være nogenlunde normal. Først under hans indlæggelse i dec, at vi og lægerne fandt ud at han drikker for lidt. Han har aldrig været den drikker/ spiser meget.

Han har ligge på sofa, klodset op med puder.

Hver gang der var opkast i farvande begyndte han at græde, da hans krop laver opkast ' kramper' - hvor han bare krymper sammen af smerte i mave - muskler mm.

Jeg har stortset nået hver gang at smide alt jeg havde - løbe ind til ham og flyve ud til håndvasken, hvor han krymper sammen i mine arme, da han intet har at kaste op af.

Øv øv øv... Det har den bettemand bare slet ikke 'råd' til og håber han sover den ud i nat. Han har intet sagt efter han blev puttet 19.15 men har været derinde mange gange.

Er bare sådan i tvivl, da han jo drikker for lidt i forvejen og vi ikke kan renge med de tørre ble'er som sådan.

Men siger til mig selv hele tiden; vent - lad ham sove og håbe på at han i morgen er mere frisk, derved kan få lidt væske i ham.

Selv efter få små slurk saft, kom de retur. Ham og jeg har fået skiftet tøj en del gange og gulvene har også set sin omgang opkast.

Drengen der aldrig har været syg før...

Åhhh den lille stakkel der findes bare ikke noget værre end at kaste op og det er bare endnu værre med tom mave!! Øv øv  den lille mand, håber han er frisk imorgen!! God bedring med ham..

Anmeld

8. januar 2011

Mira0911

Det er jeg rigtig ked af at høre... 

Han har da også været meget uheldig... 

Sender masser af til Jer... 

Rigtig god bedring... 

Anmeld

8. januar 2011

ESV skriver:

Åhhh den lille stakkel der findes bare ikke noget værre end at kaste op og det er bare endnu værre med tom mave!! Øv øv  den lille mand, håber han er frisk imorgen!! God bedring med ham..

Tak...

Han har haft koldsved ufattelige mange gange, bare ikke nok væske til sved - ikke engang fugtig i panden, bare kold at mærke og røre ved. Så er lidt nervøs

Tør slet ikke at lægge mig til at sove, tænk nu hvis...

Vi har jo i over 1 år rendt til kontrol hver 2 mdr, pga han er småtspisende/drikkende og hans kurve knækker - vægt stort set vandret de sidste 18-19 mdr.

Anmeld

9. januar 2011

MoarJ skriver:

Det er jeg rigtig ked af at høre... 

Han har da også været meget uheldig... 

Sender masser af til Jer... 

Rigtig god bedring... 

tak...

Håber også at det bare var en 1 dags forestilling. 

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

Åhh det lille pus.
Giv ham evt kold kamillete med et lille nip salt og lidt sukker i.
Det beroliger maven og så får han de vigtigste ting han har brug for.
God bedring til ham.

Anmeld

9. januar 2011

ESV

Mor til Frederic skriver:

Tak...

Han har haft koldsved ufattelige mange gange, bare ikke nok væske til sved - ikke engang fugtig i panden, bare kold at mærke og røre ved. Så er lidt nervøs

Tør slet ikke at lægge mig til at sove, tænk nu hvis...

Vi har jo i over 1 år rendt til kontrol hver 2 mdr, pga han er småtspisende/drikkende og hans kurve knækker - vægt stort set vandret de sidste 18-19 mdr.

Årh altså den lille trold (ved altså ikke lige hvordan det er at have et barn der er små spisende, min datter spiser al og helst hele tiden) men kunne godt forestille mig det ikke er sjovt! (sjovt= mangel af bedre ord)

men så sådan en tur oven i... Fik bare SÅ ondt af ham da jeg læste dit indlæg for kan godt selv huske hvordan det er at skulle kaste op når der ikke er noget tilbage i maven! Og har læst en hel del af dine indlæg ang. hans madvaner/ mangel på samme så fik også bare rigtig ondt af dig.. (hvis du forstår hvad jeg mener) Det er bare SÅ ufedt at skulle være så bekymret for sit barn.

Håber virkelig han er frisk imorgen for både din og hans skyld!

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen skriver:

Åhh det lille pus.
Giv ham evt kold kamillete med et lille nip salt og lidt sukker i.
Det beroliger maven og så får han de vigtigste ting han har brug for.
God bedring til ham.

tak...

Det prøved vi at lave til ham i en flaske, men det kom retur. 

Anmeld

9. januar 2011

B&J

åhh nej dog lille pus da... håber snart det går over og åhh håber snart han kan få noget i maven

kæmpe krammer til jer alle sammen

Anmeld

9. januar 2011

ESV skriver:

Årh altså den lille trold (ved altså ikke lige hvordan det er at have et barn der er små spisende, min datter spiser al og helst hele tiden) men kunne godt forestille mig det ikke er sjovt! (sjovt= mangel af bedre ord)

men så sådan en tur oven i... Fik bare SÅ ondt af ham da jeg læste dit indlæg for kan godt selv huske hvordan det er at skulle kaste op når der ikke er noget tilbage i maven! Og har læst en hel del af dine indlæg ang. hans madvaner/ mangel på samme så fik også bare rigtig ondt af dig.. (hvis du forstår hvad jeg mener) Det er bare SÅ ufedt at skulle være så bekymret for sit barn.

Håber virkelig han er frisk imorgen for både din og hans skyld!

Det er hårdt, da vi som du siger, kæmper i forvejen..

Havde han været normal spisende/drikkende, ville vi som sådan ikke være bekymret. 

Også derfor det er svært at vide hvordan vi skal forholde os til at han er syg med opkast.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.