Scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
27 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

MarieLouise

Hvornår blev i scannet for første gang?

Jeg skal til 1 samtale med vandrejournal osv den 28/1 hvor jeg så er 8+3, men hvad sker der til den samtale?

Jeg er utrolig spændt på at høre mere om den lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

sabrina89

Man høre ikke så meget om barnet. Mere om en selv (hvilke sygdomme man har haft om man har nogle former for misbrug osv)

Så snakker man om vitaminer. Man bliver vejet og får taget blodprøver for en masse forskellige ting..

Anmeld

9. januar 2011

MetteMe

MarieLouise skriver:

Jeg skal til 1 samtale med vandrejournal osv den 28/1 hvor jeg så er 8+3, men hvad sker der til den samtale?

Tillykke med graviditeten

Jeg er lige blevet skannet men en privat skanning skal det dertil siges(er 11+0). Hvis ikke du vælger en tryghedsskanning som du selv betaler for, så er det først til nf (altså mellem 11+0 og 13+6) at du får lov at se din lille bebs. Glæd dig, det er helt fantastisk og alt ventetiden værd

Før det, er det som Sabirina89 skriver, mere de formelle ting som handler om dig og f.eks. sygdomme i familien mm. I skal udfylde en masse papirer og så bliver det helt officielt i systemet at du/I venter jer

Anmeld

9. januar 2011

heisamig

Ja, en masse sjove spørgsmål. Kom næsten til at grine, men selvfølgelig er det dybt relevant. Meeen må altså trække på smilebånden når man bliver spurgt først om man drikker, ryger og så om man tager nogle former for euforiserende stoffer, har aids, osv osv osv osv... og om man fejler dit og dat og lider af dit og dat og sådan.

Det er lidt interessant Man føler sig helt hellig når man svarer. HA... Men utrolig meget papirarbejde og utrolig lidt om det man egentlig gerne vil snakke om: sin babyyy...

og TILLYKKE...

Anmeld

9. januar 2011

heisamig

Og jeg skal scannes første gang imorgen - JUBIII - til nakkefoldsscanningen. Glæder mig helt vildt...

Anmeld

9. januar 2011

Ka+Ma=Be

MarieLouise skriver:

Jeg er 5+4 så vi har jo nærmest termin samtidig hehe.

Jeg skal selv have lavet vandrejournal d. 27/1. Glæder mig meget til at det hele bliver lidt mere virkeligt

Talte med min læge omkring NF scanning som jeg selv skal bestille - fik at vide at det bliver mellem 11. og 13. uge den bliver fortaget

Anmeld

9. januar 2011

mbm

Først så tillykke med graviditeten, hvor er det bare skønt  

Må tilslutte mig de andre, når det gælder 1. lægebesøg, havde en vældig god samtale med min læge, men hun pointerede også, at der jo kunne ske så meget de første 12 uger, og at det nok var en god ide at holde det lidt for sig selv, indtil de var gået - det ved man jo godt, men ikke noget man har lyst til at høre, så var lidt nedslået da jeg gik derfra. Derfor  valgte jeg også at få lavet en tidlig scanning da jeg var 9+4, for at det kunne blive lidt mere "sikkert" (hjerteglimt efter 8. uge nedsætter risikoen for at der går noget galt). Alligevel var jeg nervøs da jeg var til NF-scanning i torsdags hvor jeg var 13 uger henne, men må sige at en god NF-scanning har fået mig til at slappe lidt af, selvom alting stadig er lidt surrealistisk.

Anmeld

10. januar 2011

quindelist

7+0 i dag

Jeg skal scannes første gang på torsdag hvor jeg så er 7+3.
Det er ikke en scanning vi har købt os til men simpelthen et tilbud fra den fertilitetsklinik hvor vi fik hjælp, og den slags tilbud skynder man sig da at sige ja til.

Jeg glæder mig vildt til at se hjerteblink.

Til gengæld er jeg ret nervøs for NF scanningen, -jeg bliver 36 i morgen og ved jo at alder spiller en stor rolle i den forbindelse. Igen er jeg nok bare fagskadet af mine studier og ved alt for meget om hvad der kan gå galt.

Anmeld

10. januar 2011

MarieLouise

Katte87 skriver:

Jeg er 5+4 så vi har jo nærmest termin samtidig hehe.

Jeg skal selv have lavet vandrejournal d. 27/1. Glæder mig meget til at det hele bliver lidt mere virkeligt

Talte med min læge omkring NF scanning som jeg selv skal bestille - fik at vide at det bliver mellem 11. og 13. uge den bliver fortaget

Hvor sjovt.. Min dato blev ændret til den 27 idag

Så kommer vi til at følges

Anmeld

10. januar 2011

Ka+Ma=Be

MarieLouise skriver:

Hvor sjovt.. Min dato blev ændret til den 27 idag

Så kommer vi til at følges

Er alligevel meget hyggeligt med en der er oplever det samme samtidigt som en selv hehe.

Er spændt på at høre hvordan alting kommer til at gå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.