Hvordan var jeres mødres fødsel vs. jeres egen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Frøken J.

Gad godt høre, om der var nogen sammenhæng på jeres mødres fødsler af jer/søskende og den måde, som jeres egen fødsel/graviditet har været på? Jeg kan nemlig godt blive lidt nervøs

Da min mor var gravid med mig, kastede hun op så længe, at hun til sidst måtte indlægges pga. underernæring. Hun havde kæmpe problemer med tilberedt mad og kunne få det helt dårligt af det lugten. Da jeg skulle fødes, blev hun sat igang, fordi de synes de så en skygge på min nakke på scanningen, som de troede betød, at jeg sansynligvis var lam. Så det var en dramatisk og hård fødsel, som også tog mange timer. Flere gange var de i tvivl om, om jeg levede endnu, og har til dags dato stadig et lille "hul"/"Indhak" i hovedbunden fra en krog de satte i for at kunne måle på mig, imens jeg stadig var inde i min mor. Jeg blev dog født med en masse sort hår, og var ikke det mindste lam De havde set forkert, og jeg var helt rask og perfekt. Min mor siger også i dag, at hun burde kunne regne ud, at jeg ikke var lam, for hun kunne jo mærke jeg sparkede, men det tænkte hun ikke over i panikken.

Til gengæld var hendes graviditet med min lillebror nem og smertefri, og fødslen var piece of cake.

Hvordan var det med jeres mødre, og har det en sammenhæng med hvordan jeres egne graviditeter/fødsler har været?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

monzemussen

altså nu ved jeg kun hvordan min mors fødsler gik. ved min største søstre gik det stærkt, enten var det 5 eller 7 timer det tog, og det samme ved min anden søster, men ved mig tog det næsten 24 timer ups.

Da jeg fødte christian gik det stærkt. fødte på 2 ½ time. kom ind på fg hvor jeg kun var 1 cm åben og 2 timer efter 9 cm så pænt stærkt. har vidst en familierekord

Anmeld

8. januar 2011

Mullebergen

Jeg har desværre ikke min mor mere, hun døde da jeg var 9 år.

Men hun har skrevet en fødselsberetning til mig, som jeg er rigtig glad for 

Udfra hvad jeg kan læse, var hendes fødsel med mig super nem, hun fødte 3 timer efter første ve, bristede ikke og havde overskud til at tænke at det var synd for min far at han skulle sidde på en skammel når hun lå i en dejlig sækkestol 

Jeg har haft to for tidlige fødsler hvor jeg er sat i gang med vedrop efter vandafgang uden veer .To lede fødsler hvor jeg på ingen måde havde overskud til at tænke på andre end mig mig MIG! 

Vores graviditeter har dog været ret så ens. Ikke det der lignede en gene og ingen strækmærker 

Anmeld

8. januar 2011

Risen

Min mor havde vandafgang og kort efter fik hun styrt veer med 1-2 min mellemrum. Præcis det samme som mig 

Anmeld

8. januar 2011

SiLiMiMa

altså her var min mors og mine graviditeter faktisk ret ens, efter hvad jeg har hørt

og fødsler og størrelsen på børnene var også ret ens...

men tror ikke man kan generalisere.......

heise

Anmeld

8. januar 2011

Alberts/

altså ved ikke hvordan min mors gravidtet var men ved hendes første fødsel var hurtig(har alle hendes været) og hun havde ikke meget mellemrum mellem veerne.

min fødsel tog 3 timer startet med vandet gik så kom veere efter 5-10 min NON STOP! avs

Anmeld

8. januar 2011

DK

Hmm... altså min mor har født 5 børn, og alle fødsler har været forskellige så det er jo lidt svært at sige!

Lige fra maratonfødsel af min storebror hvor hun blev klippet og han blev flået ud med tang fordi han havde navlestrengen stramt om halsen, til min fødsel der varede ialt 60 min (og kun var så "lang" fordi jeg var stjernekigger), til min lillesøsters som var helt "normal" af længde og som blev født hjemme.

Jeg har jo i et par dage/uger endnu kun en fødsel i bagagen. Den startede med vandafgang og varede fra første ve til fødsel 5 timer. Hurtig og uden komplikationer overhovedet. Så den kan nok godt matches med en af min mors fødsler, men altså hun har vist også prøvet "en af hver slags"

Anmeld

8. januar 2011

Carina1977

Jeg havde storkvalme da jeg ventede min søn, og kastede op fra ca. 8-9. uge og indtil 14. dage før jeg fødte. Min mor har også altid været plaget af kvalme og opkast under sine graviditeter. Jeg havde en rigtig nem fødsel, det samme har min mor haft med alle sine, lige pånær da hun skulle føde en dødfødt pige  det var den værste fødsel, sagde min mor. kunne godt forestille mig, hvor hårdt det må have været, og dengang måtte man slet ikke se sit barn, hvis det var dødfødt. Puha

Denne her gang startede jeg med småkvalme allerede inden jeg havde positiv test. Jeg er nu 6+0 og kan da mærke at kvalmen bliver kraftigere for hver dag der går. Jeg håber dog at jeg denne gang, kan slippe for opkast

Anmeld

8. januar 2011

Frøken J.

det er sjovt at se, at der er så stor forskel på, om der er ligheder eller ej. Jeg må jo håbe på, at der i mit tilfælde IKKE er ligheder, for ellers bliver det da lidt hårdt

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Gad godt høre, om der var nogen sammenhæng på jeres mødres fødsler af jer/søskende og den måde, som jeres egen fødsel/graviditet har været på? Jeg kan nemlig godt blive lidt nervøs

Da min mor var gravid med mig, kastede hun op så længe, at hun til sidst måtte indlægges pga. underernæring. Hun havde kæmpe problemer med tilberedt mad og kunne få det helt dårligt af det lugten. Da jeg skulle fødes, blev hun sat igang, fordi de synes de så en skygge på min nakke på scanningen, som de troede betød, at jeg sansynligvis var lam. Så det var en dramatisk og hård fødsel, som også tog mange timer. Flere gange var de i tvivl om, om jeg levede endnu, og har til dags dato stadig et lille "hul"/"Indhak" i hovedbunden fra en krog de satte i for at kunne måle på mig, imens jeg stadig var inde i min mor. Jeg blev dog født med en masse sort hår, og var ikke det mindste lam De havde set forkert, og jeg var helt rask og perfekt. Min mor siger også i dag, at hun burde kunne regne ud, at jeg ikke var lam, for hun kunne jo mærke jeg sparkede, men det tænkte hun ikke over i panikken.

Til gengæld var hendes graviditet med min lillebror nem og smertefri, og fødslen var piece of cake.

Hvordan var det med jeres mødre, og har det en sammenhæng med hvordan jeres egne graviditeter/fødsler har været?

Hehe..det er da en spændende tråd denne her....især fordi jeg jo er jævnaldrende med mange af mødrene til jer piger herinde, så tingene er jo en generation bagud mht mig

Men...da min mor fik mig i 1958 blev kvinden stadig indlagt på fødegangen og lå i 8 dage. Jeg tror de skulle ligge i sengen i de første 5 før de fik lov til at stå rigtigt op.
Og så var mænd jo ikke med til fødslen dengang.
Jeg blev født på Sorø Sygehus, som var et lille hyggeligt sygehus, der blev lukket i 80'erne, men fødeafdelingen blev lukket i januar 1959 og jeg var den 3 sidste baby, der blev født der.
Min mors jordemor hed fru Martinsen og var en gammel rotte ud i faget, og min mors læge, som også var familiens læge var Christian Schelde, og det er hans børn, som i dag er familielæger for os selvom om vi bor på Fyn og de på Sjælland

Nå men stor opstandelse, for min far, der var lægesøn og selv havde studeret medicin inden han under krigen måtte stikke af til Sverige, insisterede på at være med til min fødsel, og det kom han.
Skal lige sige, at min far var 37, da jeg blev født og min mor var 23.
Jeg var nr et eller andet forsøg, og det eneste barn de nogensinde fik, fordi min mor led af den samme skavank som mig, nemlig at hun dannede antistoffer mod fostrene, så hun aborterede den ene gang efter den anden eller fik dødfødte.
Men...som sagt far kom med til fødslen, som gik let og uden komplikationer.
Min far støttede og hjalp min mor gennem hele fødslen og var den perfekte foregangsmand for moderne fædres deltagelse...han klippede endda min navlestreng
Den gamle jordemoder var så begejstret over min fars deltagelse at hun blev foregangskvinde for fædres deltagelse ved fødslerne i Vestsjælland, så det er jo lidt morsomt.

Mine egne unger..tjaaa.
Charlottes fødsel var hård. Hun er født i okt 1981 og er altså jævnaldrende med nogle af jer herinde.
Jeg har/havde det der hedder atletikunderliv, så jeg fik ikke presseveer og måtte selv presse hende ud, men ud kom hun efter 22 timer.
Med Rebecka var det nemt..det tog 13 timer og der fik jeg heldigvis presseveer, så hun kom også let til verden. Hun er født i dec. 1990 og er altså lige blevet 20 år.
Nickolai blev taget ved PKS så det var jo den nemmeste sag i verden
Han er født i juli 1997.
Alle 3 unger er født på Slagelse sygehus og jeg havde den samme jordemoder til dem alle 3, så det var dejligt. Hun er nemlig en familieven og har også leveret min kusines 7 unger.
Har jeg glemt noget??

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.