Mener nu ikke hverken jeg er småborgerlig, konservativ eller en kasse tænker. Tilgengæld har jeg meget erfaring med børn i ikke-typiske forhold og har selv stået i et "måske-forhold".
Om ikke andet, så var det bare mit input. Man gør jo det der virker for en selv. Det lød bare ikke umiddelbart som om jeres løsning fungerede helt som planlagt, men så misforstod jeg nok bare dit indlæg.
Under alle omstændigheder, held og lykke
Jeg ved ikke rigtig, om vi misforstår hinanden eller snakker forbi hinanden. Forstår ihf ikke lige din respons.
Det var slet ikke myntet på dig, det med at være konservativ osv. Det var en konstatering at JEG ikke er sådan og derfor måske heller ikke føler et behov for at tingene skal være mor, far og børn, eller adskilt, altså traditionelt - som jeg synes det er, det du gav udtryk for, altså klare linjer af adskilte størrelser (ved ikke, om jeg ikke kan forklare mig godt nok). Men den der enten-eller løsning, som jeg opfattede, at du anbefalede, den opfatter jeg som meget kasse-tænkning, altså enten er man par/gift/kærester eller også har man overhovedet ikke noget følelsesmæssigt sammen.
Det jeg svarede dig på, var primært dette her: "Jeg synes umiddelbart det med at få et barn med en god ven kan være en god idé. Men dette kun, hvis der ikke er følelser involveret. Jeg tror sex, romantiske følelser, drømme om kernefamilie og deslige kan spænde ben for en ellers god ide om, at barnet kender, kommer sammen med og har et godt forhold til begge forældre (modsat anonym/kendt donor)."
Og sådan mener jeg ikke, at det behøver at være. Det var såmænd bare det, jeg sagde.
Nej, du har ikke misforstået, at tingene ikke er, som JEG ønsker dem, men det synes jeg ikke lige hænger sammen med det, jeg gav dig som svar
Med andre ord kan jeg ikke lige se, hvorfor du opfatter det som at jeg påstår, at alt er perfekt, fordi jeg ikke er enig med dig i løsningen ??
Problemet er jo ikke, at vi ikke er kærester, altså at vi ikke har etiket på vores relation. Problemet er, at faderen ikke giver nok til vores relation, uanset om det så er på venneplanet, elskovsplanet eller følelsesplanet. Vi er ulige i, hvad vi forventer os af hinanden. Og der opstår problemet.