Gryderetter med kylling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

oo

kitty skriver:

Jeg har lavet så meget kylling i karry at bjørnen nægter at spise det!

Vi får meget mad med hjem fra øerne, og det kommer i morgen. Og der ligger næsten 1,5 kg kyllinge fileter og spærrer pladsen i vores fryser, der er på størrelse med en skotøjsæske. Så jeg har fået betilling på aftensmad med kylling i morgen aften, gerne til flere dage - men UDEN karry.. Det kunne jeg selvfølgelig komme til at glemme han har sagt

altså... ammehjerne kan godt sætte ind allerede under graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

mor2011

Skal have denne ret om et øjeblik og den er bare hammergo, og så er den samtidig sund.

Cremet kylling:

4 kyllingebrystfilet

2 løg i tern

3 Squash i små bitte tern

250 g. eller mere efter smag af friske champignon i skiver

1 ds. fl. tomater

1 bk. philadelphia light (eller den fede af slagsen hvis man synes)

320 g. pastapenne (gerne fuldkorns)

Smag til med salt

Kød og løg svitses i en smule olie. Sguash og champignon tilsættes og småsimre i 30 min. under låg. Osten tilsættes og retten smages til. Pastaen koges seperat og blandes i kyllingegryden før servering.

Anmeld

7. januar 2011

mor2011

Jeg kunne da godt bruge en opskrift på kylling i karry - gerne flere varianter. Hvis folk gider skrive deres opskrifter.

Anmeld

7. januar 2011

otlitrom

mor2011 skriver:

Skal have denne ret om et øjeblik og den er bare hammergo, og så er den samtidig sund.

Cremet kylling:

4 kyllingebrystfilet

2 løg i tern

3 Squash i små bitte tern

250 g. eller mere efter smag af friske champignon i skiver

1 ds. fl. tomater

1 bk. philadelphia light (eller den fede af slagsen hvis man synes)

320 g. pastapenne (gerne fuldkorns)

Smag til med salt

Kød og løg svitses i en smule olie. Sguash og champignon tilsættes og småsimre i 30 min. under låg. Osten tilsættes og retten smages til. Pastaen koges seperat og blandes i kyllingegryden før servering.

Den ser god ud. Men den kræsne spørger, om du tror man kan bytte skvas ud med noget andet?

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

kitty skriver:

Jeg savner inspiration til gryderetter med kylling. Og gerne uden karry, da det er den slags vi plejer at få.

Kom frisk!

Wok!Skær filetter i strimler... Svits i olie med hvidløg, salt, koriander, muskat... Når porerne i kødet er lukket hælder du en smule soya på og varmer til vandet er fordampet og kyllingen har en gylden overflade... Så tilsætter du en pose wok miks, der er een bestemt fra Bilka jeg elsker... Så svitser du bare til grøntsagerne er klarVi får ris til

Anmeld

7. januar 2011

ChatH

kitty skriver:

Ja tak

Vender du det bare sammen? Er der grøntsager i?

kan lige finde den, men man svitser kyllingen i paprika og derefter løgene i og brune dem og så flåede tomater i og mere paprika evt en sjat fløde og så cocktail pøler i også. man kan sagtens komme grøntsager i hvis man ønsker og så vilde ris til

Anmeld

7. januar 2011

mor2011

Tro mig du kan ikke smage at der er squash i retten. Umiddelbart kan jeg ikke rigtig forestille mig andre ting som kunne gøre det ud for squashen.

Anmeld

7. januar 2011

mor2011

Øhhh.. glemte lige at skrive at kyllingbrystfiletterne skal skæres i tern.

Anmeld

7. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Ellers har vi også fået kartoffelmos... Og så svitset kyllingestykker, pølser, bacon og løg... Sådan en form for opdateret brændende kærlighed... Med hakket persille ovenpå

Anmeld

7. januar 2011

otlitrom

mor2011 skriver:

Jeg kunne da godt bruge en opskrift på kylling i karry - gerne flere varianter. Hvis folk gider skrive deres opskrifter.

Jeg vil gerne skrive min.

4 kyllinge fileter skåret i strimler/tern

1-2 løg

3 fed hvidløg

2 gulerøder

1-2 æbler

Lidt margarine eller olie

1 dåse majs

champignon (enten fra glas eller friske. Friske er bedst)

salt peber og masser af karry

1-2 boullionterninger

Skær løg og æble(r) i fine tern. hvidløg enten presses eller snittes fint. Gulerødder skæres i tern eller tynde skiver, alt efter humør. Champignon skæres i stykker.

Varm olie/margarine op i en gryde. Tilsæt løg og hvidløg. Svits af. Tilsæt æbler, og lad dem brune med. Svints kyllingen, til den er brunet på alle kanter. Tilsæt Karry.

Tilsæt vand og kyllingeboullion. lad det koge et stykke tid.. Tilsæt majs og champignon, smag til med salt og peber (evt. mere karry) og jævn af med mel eller jævning..

Skal den være ekstra god, så kan man jo give den noget fløde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.