Den berømte slimprop.. eller hvad?? hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

DK

Det kan jeg desværre ikke svare på. Min slimprop er gået og lignede præcis de klamme billeder der kommer når man googler Muscus plug!

Altså sådan éen sej klat, med brune prikker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

camillahej

Det eneste jeg har erfaring med var min kat, den fik og sådan noget gullit stads ud af ... da den var oppe på 65 og normalt går der 63 dage så den var gået to dage over den havde os det der. RIngede til dyrlægen hun sagde jeg skulle smide alt hvad jeg havde i hændene den skulle have kajsernit øjblikkeligt.. hmm..

Den fik det gule der fordi dens killing lå på tvers så den ikk selv ku føde. Men ved sku ikke lige helt når det er mennesker er det nok slet ikk det samme!

Anmeld

7. januar 2011

Charlotte Wberg

camillahej skriver:

Det eneste jeg har erfaring med var min kat, den fik og sådan noget gullit stads ud af ... da den var oppe på 65 og normalt går der 63 dage så den var gået to dage over den havde os det der. RIngede til dyrlægen hun sagde jeg skulle smide alt hvad jeg havde i hændene den skulle have kajsernit øjblikkeligt.. hmm..

Den fik det gule der fordi dens killing lå på tvers så den ikk selv ku føde. Men ved sku ikke lige helt når det er mennesker er det nok slet ikk det samme!

orh stakkels lille kat...  Godt du kontaktede dyrelægen..

Gud hvor er vi mennesker bare mega privilligerede i forhold til dyr, i forhold til at kunne blive oplyst...

Anmeld

7. januar 2011

Vial

Min prop gik natten til mandag kl. 2. Mandag aften kl. 22 gik vandet og natten til tirsdag kl. 1.42 så min datter dagens lys og kl. 1.43 så min søn dagens lys.

Sådan kan det også gå.. Dvs. 24 timer fra prop til babyer.  

Anmeld

7. januar 2011

Charlotte Wberg

Mirakel skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne tråd anonymt, men skidt pyt - det er jo en helt naturlig ting, jeg vil spørge om.

Som overskriften antyder, er jeg i tvivl om, hvorvidt min slimprop har løsnet sig, eller hva fa'en der lige sker 'dernede'....

Igår formiddag begyndte det at sive forneden, altså jeg kunne mærke, at der kom noget ud. Jeg så en lille smule slim i mit trusseindlæg, det lignede gelé og var helt gennemsigtigt. Og jeg tænkte: "Det må sq være den berømte slimprop"..

Men efterfølgende er der altså kommet noget GULT stads ud - og jeg har læst mig til på nettet, at slimproppen godt kan være flere dage undervejs, og at den kan også godt være gullig... Men samtidig søgte jeg også på 'mucus plug' på google (jf en anden tråd herinde), hvor jeg så billeder af slimpropper (euw..), og ingen af dem ligner tilnærmelsesvis mit 'gullige stads' (sorry). Og ingen af den fylder nær så meget... Jeg skifter bind én gang i timen, men jeg 'fylder altså ikke et ud' (hvilket jeg har hørt, fostervand skal kunne på en time..)

Er der nogen, der har haft lignende oplevelser? Det kan vel ikke være fostervand, vel? når det er GULT? og der ikke er nok?

HVIS det er fostervand, så er det jo alarmerende, at det har sivet i 1,5 døgn...

PLEASE HJÆLP

Jeg er forresten 40+3

Ja det er egentlig lidt tamt at man bliver pinlig over at stille disse spørgsmål... Tænker det er jo helt normalt at alt ikke er lige lækkert op til fødsel og under graviditet...

Jeg krydser finger for at min prop er smuttet uden at jeg har opdaget det Gg... er 39+6 idag og kan snart ikke mere, nattetimerne er værst... men på den anden siden har jeg også hørt om de som smider proppen lige inden fødsel... Men det er jo som regel et tegn på at der er noget i gærde i nærmeste fremtid, så når ikke man ser noget så ihhh bliver man bare så utålmodig...

Her er det eneste der siver råmælk, men det siver tilgengæld også ret meget nu

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

SussieThyssen skriver:

Slimproppen kan have mange forskellige farver fra grålig, brunlig, hvid, gullig og endda over i det grønne eller lidt blodig.
Så jeg vil da tro at det er din der er gået, men det er jo også tid
Uhhh det er da spændende
Hep-hep herfra og masser af ve-støv

Kærligst
Sussie

Tak skal du have

Jeg håber virkelig, der snart sker noget, er temmelig utålmodig nu! Og jeg har ellers ingen tegn på, at det er ved at gå igang....

Vente vente vente

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

Tjuhl skriver:

ja slimprop skal man ikke googlebilledsøge med mindre man har en stærk mave

min slimprop gik en 5-6 gange og egentlig har slimproppen ikke som sådan noget med fødslen at gøre. vores jordemoder sagde, at når kvinder ringede ind og fortalte at NU var slimproppen gået, sagde de bare TILLYKKE...så mangler du resten og SÅ skal du føde

men altså...de kan se meget forskellige ud, sådan nogle, så det er da sikkert din slimprop der er gået sig en tur!

da jeg havde lidt vand der røg om morgenen inden min fødsel, sagde jeg til min jordemor at jeg havde taget bind på, så vi kunne holde øje med om det var fostervand (jeg havde netop som dig hørt, at man skulle fylde bindet indenfor en time) men hun sagde, at moderne bind suger så godt idag, at det er svært at holde øje med om det er fostervand der siver eller ej. hun anbefalede at man undlod at tage bind på, for så kunne man mærke om ens trusser var våde og i så fald skulle man ringe til fødegangen

det skal lige siges, at hun har været jordemor i 30-40 år, så hun har en vis erfaring

Tak for svar

hehe, ja, de billeder er pænt klamme og ikke for sarte sjæle.

Mon betegnelsen 'moderne bind' også gælder alm. hygiejnebind? Jeg tror i hvert fald ikke, jeg har lyst til at undvære og lade trusserne gøre arbejdet. hehe.

Hende, jeg talte med fra FG, sagde, at jeg skulle lægge mærke til, om bindet fik "tyngde". Det behøvede ikke være drivvådt, men hvis det føltes tungt (a la 50 ml), så skulle jeg ringe igen, for så kunne det være vandafgang..

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

DK skriver:

Det kan jeg desværre ikke svare på. Min slimprop er gået og lignede præcis de klamme billeder der kommer når man googler Muscus plug!

Altså sådan éen sej klat, med brune prikker

hehe, så er du da ikke i tvivl  Men var det bare det? Altså, jeg mener... kom klatten og så derefter intet?

Jeg har lige penslet boller med sammenpisket æg... Kunne ikke lade være med at tænke sliiiiimprop, hehe

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

KaMa skriver:

Min prop gik natten til mandag kl. 2. Mandag aften kl. 22 gik vandet og natten til tirsdag kl. 1.42 så min datter dagens lys og kl. 1.43 så min søn dagens lys.

Sådan kan det også gå.. Dvs. 24 timer fra prop til babyer.  

Uhhh, dejlig opmuntrende historie  tak

Jeg  for, at tiden mellem min prop og min baby heller ikke er så lang

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

Charlotte Wberg skriver:

Ja det er egentlig lidt tamt at man bliver pinlig over at stille disse spørgsmål... Tænker det er jo helt normalt at alt ikke er lige lækkert op til fødsel og under graviditet...

Jeg krydser finger for at min prop er smuttet uden at jeg har opdaget det Gg... er 39+6 idag og kan snart ikke mere, nattetimerne er værst... men på den anden siden har jeg også hørt om de som smider proppen lige inden fødsel... Men det er jo som regel et tegn på at der er noget i gærde i nærmeste fremtid, så når ikke man ser noget så ihhh bliver man bare så utålmodig...

Her er det eneste der siver råmælk, men det siver tilgengæld også ret meget nu

Ih, så er du også tæt på! Spændende!

Jeg ser nu ikke afgangen af min slimprop som et tegn på, der snart sker noget - vil hellere have en ordentlig omgang VANDAFGANG (utroligt hvad der kan gøre én opstemt for tiden...), for så ved man da, der sker noget..

Åhhh, jeg kan heller ikke klare at være gravid længere. Min baby vejer snart 4000 g.. Hvad er din skønnet til?

for at vi snart begge er færdige med at være gravide og har vores guldklumper i armene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.