Den berømte slimprop.. eller hvad?? hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.006 visninger
20 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

MamaLook

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne tråd anonymt, men skidt pyt - det er jo en helt naturlig ting, jeg vil spørge om.

Som overskriften antyder, er jeg i tvivl om, hvorvidt min slimprop har løsnet sig, eller hva fa'en der lige sker 'dernede'....

Igår formiddag begyndte det at sive forneden, altså jeg kunne mærke, at der kom noget ud. Jeg så en lille smule slim i mit trusseindlæg, det lignede gelé og var helt gennemsigtigt. Og jeg tænkte: "Det må sq være den berømte slimprop"..

Men efterfølgende er der altså kommet noget GULT stads ud - og jeg har læst mig til på nettet, at slimproppen godt kan være flere dage undervejs, og at den kan også godt være gullig... Men samtidig søgte jeg også på 'mucus plug' på google (jf en anden tråd herinde), hvor jeg så billeder af slimpropper (euw..), og ingen af dem ligner tilnærmelsesvis mit 'gullige stads' (sorry). Og ingen af den fylder nær så meget... Jeg skifter bind én gang i timen, men jeg 'fylder altså ikke et ud' (hvilket jeg har hørt, fostervand skal kunne på en time..)

Er der nogen, der har haft lignende oplevelser? Det kan vel ikke være fostervand, vel? når det er GULT? og der ikke er nok?

HVIS det er fostervand, så er det jo alarmerende, at det har sivet i 1,5 døgn...

PLEASE HJÆLP

Jeg er forresten 40+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

sarahb

min slimprop gik over 9 dage sådan løbende og den har nok også gendannet sig.. Altså der er jo forskel på vand og slim så tror ikke det er vandet der er gået..

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

min slimprop gik over 9 dage sådan løbende og den har nok også gendannet sig.. Altså der er jo forskel på vand og slim så tror ikke det er vandet der er gået..

Men det er ikke rigtig slimet... det er gulligt vandagtigt.....

hvor langt henne var du?

Anmeld

7. januar 2011

Chewy

Jeg synes, du skal ringe til fødegangen. For som du selv siger, så er det jo alarmerende hvis det er vandet, der siver og har gjort det i 1,5 døgn.

Anmeld

7. januar 2011

MamaLook

Jeg har lige snakket med FG og blev da lidt klogere... tror jeg..

Det er helt normalt med sådan noget gulligt halløj efter slimproppens afgang....... også selvom det ikke er slimet..

Tak for svar til jer, der har svaret

Havde nok håbet, der var flere, der ville dele ud af erfaringer, men jeg kan godt forstå, det er et lidt ømtåleligt emne

Anmeld

7. januar 2011

Multebær

sarahb skriver:

Jeg har hørt at den ikke kan gendanne sig - men har dog også læst andetsteds at det kan den 

Anmeld

7. januar 2011

SussieThyssen

Mirakel skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne tråd anonymt, men skidt pyt - det er jo en helt naturlig ting, jeg vil spørge om.

Som overskriften antyder, er jeg i tvivl om, hvorvidt min slimprop har løsnet sig, eller hva fa'en der lige sker 'dernede'....

Igår formiddag begyndte det at sive forneden, altså jeg kunne mærke, at der kom noget ud. Jeg så en lille smule slim i mit trusseindlæg, det lignede gelé og var helt gennemsigtigt. Og jeg tænkte: "Det må sq være den berømte slimprop"..

Men efterfølgende er der altså kommet noget GULT stads ud - og jeg har læst mig til på nettet, at slimproppen godt kan være flere dage undervejs, og at den kan også godt være gullig... Men samtidig søgte jeg også på 'mucus plug' på google (jf en anden tråd herinde), hvor jeg så billeder af slimpropper (euw..), og ingen af dem ligner tilnærmelsesvis mit 'gullige stads' (sorry). Og ingen af den fylder nær så meget... Jeg skifter bind én gang i timen, men jeg 'fylder altså ikke et ud' (hvilket jeg har hørt, fostervand skal kunne på en time..)

Er der nogen, der har haft lignende oplevelser? Det kan vel ikke være fostervand, vel? når det er GULT? og der ikke er nok?

HVIS det er fostervand, så er det jo alarmerende, at det har sivet i 1,5 døgn...

PLEASE HJÆLP

Jeg er forresten 40+3

Slimproppen kan have mange forskellige farver fra grålig, brunlig, hvid, gullig og endda over i det grønne eller lidt blodig.
Så jeg vil da tro at det er din der er gået, men det er jo også tid
Uhhh det er da spændende
Hep-hep herfra og masser af ve-støv

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. januar 2011

SussieThyssen

Multebær skriver:

Jeg har hørt at den ikke kan gendanne sig - men har dog også læst andetsteds at det kan den 

Det kan den godt

Anmeld

7. januar 2011

oo

ja slimprop skal man ikke googlebilledsøge med mindre man har en stærk mave

min slimprop gik en 5-6 gange og egentlig har slimproppen ikke som sådan noget med fødslen at gøre. vores jordemoder sagde, at når kvinder ringede ind og fortalte at NU var slimproppen gået, sagde de bare TILLYKKE...så mangler du resten og SÅ skal du føde

men altså...de kan se meget forskellige ud, sådan nogle, så det er da sikkert din slimprop der er gået sig en tur!

da jeg havde lidt vand der røg om morgenen inden min fødsel, sagde jeg til min jordemor at jeg havde taget bind på, så vi kunne holde øje med om det var fostervand (jeg havde netop som dig hørt, at man skulle fylde bindet indenfor en time) men hun sagde, at moderne bind suger så godt idag, at det er svært at holde øje med om det er fostervand der siver eller ej. hun anbefalede at man undlod at tage bind på, for så kunne man mærke om ens trusser var våde og i så fald skulle man ringe til fødegangen

det skal lige siges, at hun har været jordemor i 30-40 år, så hun har en vis erfaring

Anmeld

7. januar 2011

sarahb

Mirakel skriver:

Men det er ikke rigtig slimet... det er gulligt vandagtigt.....

hvor langt henne var du?

ca i slut uge 39 og fødte 41+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.