Nu er jul, nytår og alle dagene med en masse mennesker proppet ind i små stuer overstået. Jeg har nydt at være sammen med familien! Men hvor har det også været hårdt. Både fordi det er hårdt at sidde lænket fast til en stol med et bækken der hellere ville noget andet, men ikke mindst pga. kommentarerne! 
Er det bare mig der er et svagt menneske og ved at blive sindsyg? Jeg ved udemærket godt at ikke en eneste siger noget for at være ond, nedladende, irriterende eller på nogen måde bare træls, men NØJ hvor kan jeg ikke klare flere kommentarer!
Hver gang man rejser sig for at gå ud til ta selv bordet, på toilettet eller andet SKAL det kommenteres af hver gæst minimum en gang højlydt: "Mon Carina kan komme forbi!", ""prøv da lige at trække maven til dig" osv. osv. og igen: jeg ved udemærket godt at det bare er i sjov mening. Men hvor er det ikke sjovt! Jeg giiiider ikke være midtpunkts-flodhesten mere!!
Og spørgsmålet: "hvaeøøø, hvornår føder du?", "Kan du ikke godt snart føde", "Jeg troede ikke jeg skulle se dig med mave på igen", "Hvornår tror du du føder? Kom nu med et bud - i morgen eller om 14 dage" osv osv. er trættende. JO jeg ville godt have født i går, og i forgårs og dagen før det, men det ER jo lissom ikke mig der bestemmer den slags og det går ikke hurtigere af at I spørger mig 30 gange på en dag.
Jeg ved godt at folk ikke tænker over, at alle andre også kommer med den slags kommentarer, at de ikke ved at ordet "tykke" ikke bliver positivt bare fordi man er gravid, at de ikke ved hvilken utålmodig bombe der er ved at springe inden i en gravid i uge 39 OG at en fødsel ikke blir sjovere at tænke på jo flere "min søster sprækkede helt om i endetarmen" historier folk fortæller. MEN jeg KAN ikke mere!
I nat - efter en hel dag med mindesamvær i forbindelse med Martins farmors begravelse, var jeg så ked af det efter alle bemærkningerne, at jeg overvejede om løsningen skulle være at blive hjemme indtil fødslen gik i gang. Jeg holder jo af alle de mennesker der ikke tænker over deres ord - og jeg vil gerne blive ved med at være hende der kan smile sødt af deres små kommentarer, men jeg kan ikke mere...
Er det bare mig der har det sådan? Ja, undskyld det blev så langt - skulle lige have luft - Tak