Bør jeg aflive min elskede hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville I aflive jeres elskede hund under disse omstændigheder?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.528 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. september 2008

..

Hej alle. Jeg vil begynde med at sige at jeg elsker min hund Rolf utroligt højt, jeg har haft ham i 11½ år og han er 12 gammel. Han er helt viunderlig og vi har sammen boet på kollegie mens jeg læste til hundeadfærdsterapeut hvor vi var sammen døgnet rundt i 2 år! Vi har et helt særligt bånd og jeg har fået en rigtig god hund ud af ham på trods af en hård start på livet hvor han blev mishandlet i en familie der havde ham som legetøj til børnene og som bodegahund hvor han fik sin andel af tæsk:'( Nå det nu er sagt så kan kan ikke lide børn, især ikke drengebørn og han nappet 2 små drenge men aldrig noget alvorligt og begge gange efter de havde drillet ham og trængt ham op i en krog.. Han har altid været utrolig god over for mine kusiner som er kommet hos os siden de var helt små og der er ikke tegn på noget over for Smilla MEN MEN MEN, hvad nu hvis hun i et øjebliks opmærksomhed kommer til at trænge ham op i en krog, træder ham på halen eller gør ham forskrækket?? Så stoler jeg ikke på ham og ved ikke om han vil snappe ud efter hende. Jeg ved han ikke ville angribe hende men der kan jo også ske stor skade ved det andet.. Jeg lader dem aldrig være alene, hvis jeg laver noget andet hvor jeg ikke er opmærksom er han inde bag et børnegitter men ingen mennesker er opmærksomme HELE tiden så det der ikke må ske kan jo ske og det ville jeg ALDRIG tilgive mig selv.. Hvad ville I gøre? Jeg elsker Rolf men der må for guds skyld ikke ske Smilla noget.. nu hvor hun er begyndt at gå rundt så er det sq ikke nemt:'(:'( :'( fra Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2008

Nadi

Hej Rikke!

Jeg synes ikke Rolf skal aflives, og de gange han har snappet efter børn har det jo været i afmagt og selvforsvar. Og hvis Smilla lærer fra starten hvordan man behandler hunde så tror jeg ikke der er den store fare for at der skulle ske noget alvorligt. Nu har jeg ikke så stor forstand på hund, men min opfattelse er at de vel også "snapper" nogle gange fordi de vil lege?

Men jeg har ihvertfald stemt nej.

-Nadia

Anmeld

10. september 2008

..

Hej Nadia. Tusind tak for dit svar.. Det er rigtigt at nogen hunde napper i leg, det er bare desværre ikke det Rolf han gør. Han føler sig hurtigt presset og så snapper han ud som følge at hans dårlige start på livet.. Det er tanken om hvis nu Smilla kommer til at presse ham eller træde ham på halen, hvad så??:'( (H)

Anmeld

10. september 2008

Nadi

[citat]Det er tanken om hvis nu Smilla kommer til at presse ham eller træde ham på halen, hvad så??:'([/citat] Jeg synes du til at starte med skal lære Smilla et par rigtig gode grundreger for hvordan man er omkring og overfor hunde. Og jeg tænker bare at sålænge Rolf ikke har gjort noget så synes jeg den beste måde er at forbygge det ved at lærer ikke bare "afskaffe" problemet. Hvis du ved havd jeg mener??

Anmeld

10. september 2008

..

Jeg er helt enig med dig og kan sagtens forstå hvad du siger:)

Mit problem er jo "bare" at Smilla jo kun er 14 måneder og det er begrænset hvor meget hun forstår og hun kender jo ikke konsekvensen af hendes handlinger.

Smilla kan jo ikke gøre for hvis hun ved et uheld kommer til at træde på hans hale eller hvis hun vil give ham et kram og han så snapper hende, så tænker jeg bare på hvad der kan ske - det ville jeg jo aldrig tilgive mig selv hvis hun får ar for livet..

Kan du følge mig?

Anmeld

10. september 2008

Rasmine

Er der ikke et eller andet om det gamle ordsprog:
"Man kan ikke lære gamle hunde nye tricks"?

JEG ville aldrig selv satse på min hun ikke bed mine børn, hvis den havde udvist den adfærd.
Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv, hvis den gjorde det.
Som du selv skriver har den haft en hård start på livet, det sidder vel stadig dybt i den!

Man kan ikke lære små børn hvordan de skal gebærde sig overfor hunde, jo-man kan sige de ikke MÅ hive den i ørerne osv., men det er ingen garanti for at de ikke gør det, ligeså snart du vender ryggen til.

Det er hårdt at skulle af med sine dyr, men på den anden side, ville det være værre hvis den bed din datter!

Anmeld

10. september 2008

Joan ( Smallie )

Mebach skriver:

Er der ikke et eller andet om det gamle ordsprog:
"Man kan ikke lære gamle hunde nye tricks"?

JEG ville aldrig selv satse på min hun ikke bed mine børn, hvis den havde udvist den adfærd.
Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv, hvis den gjorde det.
Som du selv skriver har den haft en hård start på livet, det sidder vel stadig dybt i den!

Man kan ikke lære små børn hvordan de skal gebærde sig overfor hunde, jo-man kan sige de ikke MÅ hive den i ørerne osv., men det er ingen garanti for at de ikke gør det, ligeså snart du vender ryggen til.

Det er hårdt at skulle af med sine dyr, men på den anden side, ville det være værre hvis den bed din datter!

Vil sige jeg er enig her.

Og den er jo ved at være 12 år så den har jo haft mange gode år med dig.

Og måske det er bedre for hunden at komme herfra hvor i er glade for den end at den har bidt og det sidste den oplever er et surt menneske der får den aflivet.

Det er svært ved jeg godt, har også selv hund der aldrig har været vant til børn. Men heldigvis har han taget det rigtig pænt med Niels. Men hvis han snappet efter knægten uden grund var han aflivet på stedet det er helt sikkert.

(H) Joan som godt kan se det fra din side også

Anmeld

10. september 2008

bette

lige et spørgsmål før jeg stemmer..
har den bidt jer?

Anmeld

10. september 2008

Loggidut

jeg har godt nok stemt nej...og det er fordi jeg mener at en hund, uanset adfærd, og ihvertfald i den alder som din, bør have et fristed...et sted hvor der ikke kommer børn...så jeg ville forsøge at holde de to parter hver for sig.

selv om jeg godt ved du skriver at det umuligt kan lade sig gøre...men indtil du kan lære Smilla hvordan man behandler sådan en hund.

Hunden har jo kun bidt da den følte sig truet...noget helt andet er, har den nogen sinde forsøgt at bide jer, eller Smilla før?
hvis ´nej lyder det jo lidt til at hunden har accepteret jer og hende som en del af gruppen.

jeg vil nok nærmere tro at hunden ville beskytte Smilla.

derfor mit nej, men kan godt forstå at du er på vagt!

Anmeld

10. september 2008

BellaT

Har også stemt nej. Så længe den har bidt i selvforsvar og ikke nogen af jer i familien, så vil jeg også ligesom Loggi mene, at den nærmere vil beskytte Smilla og har accepteret hende om en del af sin flok. Og altså ikke ser hende som en dum unge der gør ondt... For det er vel det det handler om? Hvordan hunden ser Smilla?
Ja, jeg er ikke hunde-ekspert så det kan godt være det er vrøvl, det jeg skriver. Men sådan tror jeg det er...

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.