er det ikk på tide ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

Mette.

Tilmeldt skriver:

Jah, man bliver sq lidt nervøs, selvom sp siger at det er heeeelt normalt!!!

Hvor lang er din datter? Lisa er 71cm lang!

Stine og Lisa.

Ja, præcis.. Ligemeget hvad vi gør eller servere her rynker hun på næsen efter ganske få bidder. Har SP sagt i skal kontakte egen læge?

Vores egen læge holder nemlig også lidt øje med Emilie, men hun er altid i topform, så der er ingenting at komme efter og ingen forklaring på hvorfor hun ikke synes mad er yderligere spændende.

Hun er også 71 cm lang, så det er jo egentligt meget når de er så slanke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

LISBETH:-)

Tilmeldt skriver:

Hold da op, en vidunderlig trunte-basse!!

Hun er da bare lækker... Hvad fylder du i hende?? Min Lisa vejer kun  sølle 7,2kg. (8mdr. og 3 dage) så hun er liiige i underkanten af hvad sp synes var normalt!! Dog ikke alamerende, da hun er fint med i længden, motorisk og sund og frisk! Hun spiser bare som en fugleunge!

Stine og Lisa.

Tak

Den voldsomme vægtstigning kom i starten da hun fik babse mælk, som lægen mener har været en god fløde  Hun er nu gået lidt i stå eller det vil sige hun tager stadig mere på end andre men ikke lige så voldsomt som før (hun vejede 3720 g ved fødslen og var 51 cm)

Min store pige var også i underkanten af vægtkurven da hun var lille. Hun vejede 8,4 kg til 1 års undersøgelsen.

Så jeg er mor til 1 barn som jeg det første år gik til kontrol med fordi hun vejede for lidt, og 1 barn som jeg går til kontrol med fordi hun vejer for meget. hi hi men det er heldigvis begge sunde og raske bare meget meget forskellig både kropsligt og af sind

Anmeld

15. januar 2011

MariaJ

Ih, hvor bliver de store vores unger , og hvor er de søde allesammen .

Johanna er 8 1/2 måned og fuld af krudt . Hun smiler og griner og babler på sit babysprog og er næsten altid glad. Jeg tror hun vejer omkring 9kg og måler omkring 70 cm, men vi skal til sundhedsplersken på torsdag, så da får vi se. Hun har kravlet siden hun var syv måneder, rejste sig op for første gang for en måned siden og tog sine første skridt når hun holder i noget, mellem jul og nytår, så det er gået stærkt! Nu går hun rundt om sofabordet og vil have fat i ALT. Jeg tror knapt jeg har siddet stille siden november .

Hun har fire tænder og jeg troede egentlig lige at hun var kommet godt i gang med spisningen, men nu har hun lige en "jeg vil ammes døgnet rundt" fase, så det er åbentbart "to skridt frem, og et tilbage". Hun babler og snakker og vågner kisteglad og klapper i hænderne (jeg forstår ikke helt hvor hun får al den glæde fra, for jeg føler mig egentlig som en sur gammel citron sammenlignet med hende, og jeg tror da nok at jeg er sådan gennemsnitligt glad det meste af tiden). Søvn er ikke noget vi bruger herhjemme (og moderens trætte ansigt taler sit tydelige sprog). Det har dog lige været lidt bedre en periode, så måske er der håb. I nat vågnede hun dog igen hver anden time. Jeg håber virkelig at både spisning og søvn bedrer sig snart, for hverdagen står og hamrer og på døren. Manden er på arbejde i Antarktisk indtil marts og jeg begynder på arbejde i næste uge. Godt nok kun på halv tid og med en del hjemmearbejde de første uger, men vi starter indkøring med hende der skal passe Johanna på mandag, og jeg skal stå i klasseværelset og undervise fra på torsdag!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2011

LISBETH:-)

Ih, hvor bliver de store vores unger , og hvor er de søde allesammen .

Johanna er 8 1/2 måned og fuld af krudt . Hun smiler og griner og babler på sit babysprog og er næsten altid glad. Jeg tror hun vejer omkring 9kg og måler omkring 70 cm, men vi skal til sundhedsplersken på torsdag, så da får vi se. Hun har kravlet siden hun var syv måneder, rejste sig op for første gang for en måned siden og tog sine første skridt når hun holder i noget, mellem jul og nytår, så det er gået stærkt! Nu går hun rundt om sofabordet og vil have fat i ALT. Jeg tror knapt jeg har siddet stille siden november .

Hun har fire tænder og jeg troede egentlig lige at hun var kommet godt i gang med spisningen, men nu har hun lige en "jeg vil ammes døgnet rundt" fase, så det er åbentbart "to skridt frem, og et tilbage". Hun babler og snakker og vågner kisteglad og klapper i hænderne (jeg forstår ikke helt hvor hun får al den glæde fra, for jeg føler mig egentlig som en sur gammel citron sammenlignet med hende, og jeg tror da nok at jeg er sådan gennemsnitligt glad det meste af tiden). Søvn er ikke noget vi bruger herhjemme (og moderens trætte ansigt taler sit tydelige sprog). Det har dog lige været lidt bedre en periode, så måske er der håb. I nat vågnede hun dog igen hver anden time. Jeg håber virkelig at både spisning og søvn bedrer sig snart, for hverdagen står og hamrer og på døren. Manden er på arbejde i Antarktisk indtil marts og jeg begynder på arbejde i næste uge. Godt nok kun på halv tid og med en del hjemmearbejde de første uger, men vi starter indkøring med hende der skal passe Johanna på mandag, og jeg skal stå i klasseværelset og undervise fra på torsdag!

Nøøøj hvor er hun bare rigtig rigtig dygtig. Det er sjovt så meget forskel der er på børn. Elina er 1 måned yngre men hun kan ikke engang sidde selv endnu

Anmeld

15. januar 2011

MariaJ

lisbeth2910 skriver:

Nøøøj hvor er hun bare rigtig rigtig dygtig. Det er sjovt så meget forskel der er på børn. Elina er 1 måned yngre men hun kan ikke engang sidde selv endnu

Ja, det er ret mærkeligt at det er så forskelligt. Især når man tænker på at de jo alligevel ender med at kunne det samme allesammen. Det kommer åbentbart lidt i bølger. Johanna var ikke specielt hurtig på aftrækkeren til at kunne vende sig eller til at sidde, men så snart hun fik lært at bevæge sig for egen kraft er hun bare gået helt amok i fremskridt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.