Nem og hurtig pastaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Pige2009

Silvermist skriver:

Glæder mig til at høre om resultatet

Køber ind på lørdag og så skal det stå sin prøve mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Pige2009

JulieE skriver:

Den er rigtig god og begge mine unger eeeelsker pasta pesto. Du kan sagtens give den til Laura. Begge mine har fået den siden de begyndte at få det samme mad som de voksne

Super! Mange tak...

Anmeld

6. januar 2011

Aprilmor11

Baagøe skriver:

Tak... Uhm ja nudler

Så lidt

Jah det er rigtig lækkert

Anmeld

6. januar 2011

Silvermist

Baagøe skriver:

Køber ind på lørdag og så skal det stå sin prøve mandag

Super, glæder mig til at høre fra dig

Anmeld

14. januar 2011

Pige2009

Silvermist skriver:

Super, glæder mig til at høre fra dig

Den var simpelthen i topklasse! Mange tak for opskriften

Anmeld

14. januar 2011

AnneL

Baagøe skriver:

Jeg mangler inspiration til en nem, lækker og hurtig pastaret. Har I nogen I vil dele ud af

Vi laver tit denne og den er LÆKKER 

Kylling skåret i tern

Peberfrugt skåret i tern

Fløde 

Salt og peber

Frisk (gerne grøn) pasta.

Du steger kyllingen på panden. Derefter tilsætter du peberfrugten, fløden, den kogte pasta og smager til med salt og peber. Det smager mums god og er super nemt at lave! (man behøver ikke bruge piskefløde, og jeg supl. tit med mælk) 

Velbekomme 

Anmeld

14. januar 2011

Molly8

Baagøe skriver:

Jeg mangler inspiration til en nem, lækker og hurtig pastaret. Har I nogen I vil dele ud af

Romy-gryde:

1 pakke bacon (fx kalkunbacon)

1 stort løg

Fromage fraiche

Pasta

Skær løg i tern, mens du har vand over til at koge til pastaen og en pande, der varmer op (med lidt olie, hvis du bruger kalkunbacon). Mens pastaen koger ca. 7 min. klippes baconen i strimler/tern ned i den varme pande, herefter løg. (Med kalkunbacon: Løgene først). Pasta og bacon/løg er klar ca. samtidig. Tag panden fra varmen, krydr med peber + evt. salt og hæld nogle skefulde fromage fraiche ved til det har en passende konsistens (tricket er, at hvis panden er for varm, skiller fraichen, men da fraichen er kold falder temperaturen også på retten, så det er med at finde den rette balance). Hæld vand fra pastaen og server.

I alt 15. min. - Det kan man da kalde fast food. Hvis der er mere tid og overskud, er det rart med lidt grønt til.

Kh Molly

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Molly8 skriver:

Romy-gryde:

1 pakke bacon (fx kalkunbacon)

1 stort løg

Fromage fraiche

Pasta

Skær løg i tern, mens du har vand over til at koge til pastaen og en pande, der varmer op (med lidt olie, hvis du bruger kalkunbacon). Mens pastaen koger ca. 7 min. klippes baconen i strimler/tern ned i den varme pande, herefter løg. (Med kalkunbacon: Løgene først). Pasta og bacon/løg er klar ca. samtidig. Tag panden fra varmen, krydr med peber + evt. salt og hæld nogle skefulde fromage fraiche ved til det har en passende konsistens (tricket er, at hvis panden er for varm, skiller fraichen, men da fraichen er kold falder temperaturen også på retten, så det er med at finde den rette balance). Hæld vand fra pastaen og server.

I alt 15. min. - Det kan man da kalde fast food. Hvis der er mere tid og overskud, er det rart med lidt grønt til.

Kh Molly

Lyder super lækkert. Tak fordi, du ville dele

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

AnneL skriver:

Vi laver tit denne og den er LÆKKER 

Kylling skåret i tern

Peberfrugt skåret i tern

Fløde 

Salt og peber

Frisk (gerne grøn) pasta.

Du steger kyllingen på panden. Derefter tilsætter du peberfrugten, fløden, den kogte pasta og smager til med salt og peber. Det smager mums god og er super nemt at lave! (man behøver ikke bruge piskefløde, og jeg supl. tit med mælk) 

Velbekomme 

Mange tak. Det lyder bare super lækkert...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.