Min søn græd fordi han føler sig tyk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

B&J

Carina1977 skriver:

Han går ikke til sport....han er desværre et af de børn der ikke vil gå til håndbold eller fodbold, men er mere til kampsport. Han er et udebarn.....han elsker at udfolde sig udenfor, men desværre holder mange af hans kammerater sig indenfor pga. vinteren, og det synes jeg jo er meget ærgeligt. Kan bare huske at da jeg selv var barn, der legede vi da udenfor i alt slags vejr, men sådan er det desværre ikke idag. forstår ikke, hvorfor tiderne sådan har skiftet, på lige det punkt.

Forår + sommer cykler vi meget og det er noget han ser som rigtig hygge. for der får vi rigtig snakket sammen, og er kun han og jeg....han elsker det, og tænker egentlig ikke over at han får motion samtidig med. ikke at vi ikke får snakket sammen i hverdagene, men man får snakket om alt muligt på sådan en cykeltur, og jeg synes det er rigtig god kvalitetstid jeg har med ham der.

og nej hans vægt er ikke så slem, men han ser på andre børn, og kigger derefter på ham selv, og så drager han sammenligninger. Han er bare kraftig bygget og det kan der ikke ændres ved. Nu må jeg bare gøre mit til at hans fokus kommer væk fra den vægt.

jamen der taber man da sig også ved kampsport går han så til det???? det er jo også super spænde...

og ja de fleste børn sidder inde og spiller computer eller hvad de har af spille på... men når det er vinter kunne i så ikke udskifte de cykle ture med en gå tur hverdag eller hver anden så han måske kunne komme af med lidt men du skal nok også forklare ham af børn har forskellige størrelser på kropsbygning og glem det vægt lidt også hos lægen fordi så kommer der rigtigt fokus på det og det ville være synd for ham....

og tænk måske mere på hvad han putter i munden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Carina1977

B&J skriver:

jamen der taber man da sig også ved kampsport går han så til det???? det er jo også super spænde...

og ja de fleste børn sidder inde og spiller computer eller hvad de har af spille på... men når det er vinter kunne i så ikke udskifte de cykle ture med en gå tur hverdag eller hver anden så han måske kunne komme af med lidt men du skal nok også forklare ham af børn har forskellige størrelser på kropsbygning og glem det vægt lidt også hos lægen fordi så kommer der rigtigt fokus på det og det ville være synd for ham....

og tænk måske mere på hvad han putter i munden

Nej han går ikke til kampsport, men jeg vil igang med at undersøge mulighederne for det. jeg tænker skam på hvad han får i munden. Vi har kun sunde madvarer hjemme i hverdagen, og det er så kun i weekenderne han får noget usundt.

Jeg er dårligt gående, så jeg kan ikke rigtig gå en tur med ham, da jeg ikke kan holde til at gå ret langt. Men vi har ingen bil, så når der skal handles, så foregår det på cykel. Nu har de så heldigvis skolesvømining i skolen i år (han går i 3. kl.) + at han jo har idræt i skolen. Så der får han da i hvert fald en form for motion et par gange i ugen. Det er bare ikke helt nok, så jeg vil bestemt undersøge, hvilken sport han kan komme igang med

Anmeld

4. januar 2011

B&J

Carina1977 skriver:

Nej han går ikke til kampsport, men jeg vil igang med at undersøge mulighederne for det. jeg tænker skam på hvad han får i munden. Vi har kun sunde madvarer hjemme i hverdagen, og det er så kun i weekenderne han får noget usundt.

Jeg er dårligt gående, så jeg kan ikke rigtig gå en tur med ham, da jeg ikke kan holde til at gå ret langt. Men vi har ingen bil, så når der skal handles, så foregår det på cykel. Nu har de så heldigvis skolesvømining i skolen i år (han går i 3. kl.) + at han jo har idræt i skolen. Så der får han da i hvert fald en form for motion et par gange i ugen. Det er bare ikke helt nok, så jeg vil bestemt undersøge, hvilken sport han kan komme igang med

jamen så er det jo bare den kampsport han mangler håber du finder noget så tror jeg bestemt han taber sig lidt

Anmeld

4. januar 2011

eElak

Carina1977 skriver:

Jeg vil da bestemt undersøge det du foreslog  Nu er min søn i forvejen en dreng, der ikke slås og godt ved at man ikke går rundt og slår andre, så det er jeg sikker på han ikke vil gøre

Nej hun pralede ikke over sin vægt, men havde mere frustrationer over det, men den del hørte min søn jo ikke. Hun har psykiske problemer og har derfor manglende appetit. Og når hun så samtidig normalt er en meget tynd pige, så kan man meget nemt gå hen og blive meget undervægtig, når appetitten svigter. Jeg mener hun før hun blev syg, vejede omkring 52-53 kilo. Men lige nu er hun nede i den størrelse man i USA kalder str. 0. Hun skulle nok ikke have snakket så meget om det, men som sagt hun var frustreret.

Altså at styrke hans eget selvværd, for han ER en dejlig dreng, og andre børn holder af ham for den han er, fordi han jo netop er så sød ved alle. Og jeg tror det er det han skal fokusere på, og ikke det faktum at han vejer lidt for meget.

You do that... Jeg havde i hvert fald glæde af det i de år jeg nåede at være der... Desværre stoppede jeg vidst nok pga jeg havde fået et crush på en fyr....  Kan ikke helt huske det i detaljer, men kan huske at det ødelagde lysten.. Regner dog ikke med at det sker for din lille fyr

Kan godt forstå at hun har været frustreret over sin vægt... det er sq synd at hun ikke kan lufte sin bekymring, uden at det kan skade andre... Så kan godt forstå at du har det svært med det... Men ja - i hvert fald lige sige til hende at du kan forstå at hun har det svært, men det påvirker din søn på en mindre heldig måde - det synes jeg godt du kan sige...

Klart han skal lære at have fokus på sin person og ikke sin vægt.. Det er bare møgsvært i den alder... Det tog mig mange år at indse det.. kæmper faktisk stadig med det...

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

Hvor er det bare synd for jer, at han måler sig ift. en pige med spiseforstyrrelser. Jeg synes det er super flot af dig, at du erkender din søn letter overvægt og gør noget ved det på hans præmisser.

Held og lykke fremover søde

Anmeld

4. januar 2011

Tanas

Jeg har samme højde som din dreng ( er 30 ) og jeg synes hans vægt umiddelbart lyder ok men selvfølgelig svært at vurdere når man ikke har set hvordan han ser ud. Jeg er selv spinkelt bygget og vejer 40 kg og mener det er alt for lidt ( kunne godt lige bruge 5 kg mere ) Nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne en pige/dreng.

Var det ikke en ide som nogle andre også er inde på at lade ham begynde til noget sport? Måske ikke med det formål at han skal tabe sig men få nogle muskler?? Hvis han kan se han får flere og flere muskler istedet for "fedt" tror du så ikke det ville kunne hjælpe lidt på hans selvværd??

Anmeld

4. januar 2011

Giraffen

Carina1977 skriver:

Hej og tak for dit svar

Jeg fokuserer netop ikke på hans vægt, fordi jeg ved hvor "skrøbelig" han er omkring det. Han kan nemlig nemt ryge i den modsatte grøft. Man skal passe på ikke at udvikle spise-forstyrrelser, og det kan man nemt ryge ud i, hvis fokus er for meget på mad.

Vi har altid frugt og grønt hjemme, og slik bliver kun købt i weekenderne og i meget små mængder. Vi har intet usundt hjemme i hverdagen.

Jeg er ked af at høre at du har haft problemer i så mange år, men er glad for at du nu er ude af det. Børn er sgu så skrøbelige, der skal intet til for at påvirke dem

Jeg tager en snak med deres bonus-datter, for det her skal i hvert fald ikke gentage sig.

Mange tak

Det er en rigtig go idé og det lyder til han er i rigtig trygge omgivelser og har en fantastisk mor, så det skal nok gå

Ofte vokser drenge også helt ustyrligt de næste par år og så ryger hvalpefedtet jo helt automatisk af, så er sikker på I nok skal klare jer

Anmeld

4. januar 2011

Carina1977

KaLee skriver:

You do that... Jeg havde i hvert fald glæde af det i de år jeg nåede at være der... Desværre stoppede jeg vidst nok pga jeg havde fået et crush på en fyr....  Kan ikke helt huske det i detaljer, men kan huske at det ødelagde lysten.. Regner dog ikke med at det sker for din lille fyr

Kan godt forstå at hun har været frustreret over sin vægt... det er sq synd at hun ikke kan lufte sin bekymring, uden at det kan skade andre... Så kan godt forstå at du har det svært med det... Men ja - i hvert fald lige sige til hende at du kan forstå at hun har det svært, men det påvirker din søn på en mindre heldig måde - det synes jeg godt du kan sige...

Klart han skal lære at have fokus på sin person og ikke sin vægt.. Det er bare møgsvært i den alder... Det tog mig mange år at indse det.. kæmper faktisk stadig med det...

Jeg er ked af at høre at du stadig kæmper med det  Det må sgu ikke være rart, men samtidig synes jeg altså du lyder som en utrolig stærk person

Jeg har også tænkt mig at vende det med hende, for det her skal ikke gentage sig igen.

Anmeld

4. januar 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Hvor er det bare synd for jer, at han måler sig ift. en pige med spiseforstyrrelser. Jeg synes det er super flot af dig, at du erkender din søn letter overvægt og gør noget ved det på hans præmisser.

Held og lykke fremover søde

Tusind tak skal du have

Ja hun har mange problemer, og de skal absolut ikke smitte af på min søn. Han er i en følsom alder lige nu, hvor der sker meget med udvilingen, så der skal ikke så meget til at påvirke ham. heldigvis er han normalt en rigtig glad dreng og utrolig kærlig  Så det skal nu nok gå. Jeg skal bare lige have banket ind i hans hoved, at han er som han er, og at han er god som han er

Anmeld

4. januar 2011

Carina1977

Tanas skriver:

Jeg har samme højde som din dreng ( er 30 ) og jeg synes hans vægt umiddelbart lyder ok men selvfølgelig svært at vurdere når man ikke har set hvordan han ser ud. Jeg er selv spinkelt bygget og vejer 40 kg og mener det er alt for lidt ( kunne godt lige bruge 5 kg mere ) Nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne en pige/dreng.

Var det ikke en ide som nogle andre også er inde på at lade ham begynde til noget sport? Måske ikke med det formål at han skal tabe sig men få nogle muskler?? Hvis han kan se han får flere og flere muskler istedet for "fedt" tror du så ikke det ville kunne hjælpe lidt på hans selvværd??

Jo og det er også planen at han skal igang med noget sport, så det er bestemt noget jeg skal have undersøgt

Vi var til sundhedsplejerske med ham for små 2 år siden. dengang målte han 143 cm. og vejede 38 kilo, og selv der mente hun han vejede et par kilo for meget. Så børn skal åbenbart helst have en noget lavere vægt. Så jeg tror min søn skal ned på 40 kilo. Men jeg har valgt at han ikke skal vejes og så fortsætter vi bare med at spise sundt, som vi har gjort det sidste stykke tid + at han skal begynde på noget sport.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.