hvor lang tid ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

NoName

Min datter er næsten 5½ måned og jeg synes min mælk er forsvundet fra den ene dag til den anden... Hun gider ikke ligge der i mere end 5 min af gangen hun bliver sur og nægter at tage fat. og igår spiste hun stort set slet ikke hos mig, og jeg malkede det ud der var, det blev kun til 180ml i det hele og følte ikke behov for at blive tømt resten af dagen. Ammede fra den ene side i nat og gav en flaske med 200ml derefter som hun tog 110ml fra. ammede i sengen i morges fra den anden side, så tror det er ved at gå i sig selv igen - ville egentlig gerne fortsætte lidt endnu.

Jeg fik min mens da hun fyldte 5 mdr, så tænker det måske kan have noget med det at gøre.

Så nu må vi på flasken mig og hende og ja så må hun få mere og mere fast føde, men hun har jo også snart alderen til det. så det passe fint, og selvom jeg gerne ville fortsætte, så gør det mig ik så meget at jeg får mine bryster for mig selv igen, og tænker hver gang hun nægter brystet at en go mor IKKE sidder i brysterne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

tinasmor

9 måneder. dvs hun fik selvfølgelig normal mad, og så ammede jeg morgen og aften.

Anmeld

5. januar 2011

<3

sophieamalia skriver:

Min mor og jeg endte nemlig i en diskution, jeg sagde at jeg gerne ville amme Cilas så længe jeg kunne og havde mælk til det, (dog alt med måde.) Altså hvis der stadig var når han var 2 år gammel, ville jeg nok ikke lige forsætte, men altså kan sagtens forstille mig at amme ham til han er omrking 1 år, hvor min mor mener at det skal man ikke.. Af mange forskellige årsager, hun kom med en masse grunde jeg slet ikke kan huske nu!

Men hvad syntes i?

Hvor længe ammede i selv?

Sophie.

Indtil min søn ikke var interesseret længere og han var 17mdr og havde da siden han var 12 mdr fået en godmorgen-tår Han mistede interesse ca. et par mdr efter hans maveproblemer/kolik gik over.

Jeg fik mange bemærkninger men var faktisk ligeglad. Sålænge andre ikke skal se på at jeg ammer mit store barn så kan det da være ligemeget

Anmeld

5. januar 2011

linemus

sophieamalia skriver:

Min mor og jeg endte nemlig i en diskution, jeg sagde at jeg gerne ville amme Cilas så længe jeg kunne og havde mælk til det, (dog alt med måde.) Altså hvis der stadig var når han var 2 år gammel, ville jeg nok ikke lige forsætte, men altså kan sagtens forstille mig at amme ham til han er omrking 1 år, hvor min mor mener at det skal man ikke.. Af mange forskellige årsager, hun kom med en masse grunde jeg slet ikke kan huske nu!

Men hvad syntes i?

Sophie.

Den ældste ammede jeg til han var 11 mdr. Så havde vi et naturligt stop, fordi jeg så forkert på klokken om natten og gav ham vand i stedet, og det var han tilfreds med, og det var egentligt rart nok at "blive sig selv" igen.

Anden gang ammede jeg tvillinger, så det var hårdt og tog meget tid, og jeg glædede mig til at stoppe. Jeg mener, jeg stoppede, da de var 9-10 mdr.

Denne gang har jeg bestemt ikke travlt. Jeg synes, det er noget så hyggeligt og nært at sidde med min lille mus. Hun er 8 mdr. og ammes nok ca. 50 %. Jeg ved ikke, hvornår jeg stopper, men regner med at fortsætte måske til omkring 1 år.

Jeg synes helt bestemt, du skal fortsætte, så længe du har lyst og har det godt med det, og så længe han gider. I mine øjne er der kun plusser i det for ham Bare husk at passe på hans tænder - de kan godt tage skade af den søde mælk, hvis de ikke bliver børstet.

- Line

Anmeld

5. januar 2011

Hasselnødden

Men hvad syntes i?

Sophie.

Jeg ammede indtil min mælkeproduktion stoppede da Elias var 4 måneder gammel ellers var jeg nok fortsat, ville gerne blive ved så længe jeg kunne.

Anmeld

5. januar 2011

Katjaro

Theis blev ammet til han var 11 måneder hvor han selv sagde fra i forbindelse med sygdom (altså hos ham og ikke mig )

Jeg er glad for at han selv sagde fra - for så slap jeg for at gøre noget som han ikke var med på.

Min den første sagde også selv fra da hun var 6 måneder.

Hvad andre gør er deres hovedpine, men dermed ikke sagt at jeg ikke undres over nogens valg.

Kan dog godt følge den med ikke at bryde sig om at se en 1,5 årig komme gående og hive op i tøjet. Meeeeen det gør de jo kun fordi mor accepterer det. Man kan jo godt amme børn sent UDEN at det er en del af scenarioet.

Så am så længe du har lyst og lillemanden gider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.