sophieamalia skriver:
Min mor og jeg endte nemlig i en diskution, jeg sagde at jeg gerne ville amme Cilas så længe jeg kunne og havde mælk til det, (dog alt med måde.) Altså hvis der stadig var når han var 2 år gammel, ville jeg nok ikke lige forsætte, men altså kan sagtens forstille mig at amme ham til han er omrking 1 år, hvor min mor mener at det skal man ikke.. Af mange forskellige årsager, hun kom med en masse grunde jeg slet ikke kan huske nu!
Men hvad syntes i?
Hvor længe ammede i selv?
Sophie.
Den ældste ammede jeg til han var 11 mdr. Så havde vi et naturligt stop, fordi jeg så forkert på klokken om natten og gav ham vand i stedet, og det var han tilfreds med, og det var egentligt rart nok at "blive sig selv" igen.
Anden gang ammede jeg tvillinger, så det var hårdt og tog meget tid, og jeg glædede mig til at stoppe. Jeg mener, jeg stoppede, da de var 9-10 mdr.
Denne gang har jeg bestemt ikke travlt. Jeg synes, det er noget så hyggeligt og nært at sidde med min lille mus. Hun er 8 mdr. og ammes nok ca. 50 %. Jeg ved ikke, hvornår jeg stopper, men regner med at fortsætte måske til omkring 1 år.
Jeg synes helt bestemt, du skal fortsætte, så længe du har lyst og har det godt med det, og så længe han gider. I mine øjne er der kun plusser i det for ham

Bare husk at passe på hans tænder - de kan godt tage skade af den søde mælk, hvis de ikke bliver børstet.
- Line
Anmeld