Livas mor skriver:
Åhh hvor jeg føler med jer.
Vi er heldigvis ikke nået til børneafdelingen endnu, men 3-4 gange månedligt er vi til egen læge eller vagtlæge. Liva var også syg juleaften med sin anden lungebetændelse og bronkitis, så hun var noget klatøjet, men klarede bare aftenen så flot. Heldigvis virkede medicinen endelig nytårsaften, så der var hun i sit es og charmede hele verden, som hun plejer når hun er på toppen (hvilket er sjældent). Men som sagt er Liva ikke diagnosticeret med mbl mangel endnu, men vi venter spændt på svarene.
Jeg gruer også for når Liva skal starte op i sin nye dagplejer, når vi endelig får en lads. Jeg ved bare med sikkerhed hun bliver syg efter få dage derovre, og kan mærke at det kommer til at blive 5 hårde måneder jeg går i møde med uddannelsesstart direkte i praktik.. Men som farmor og mormor har sagt må vi trække så meget vi kan på dem, for jeg skal have det sidste år færdig af uddannelsen og Liva skal have det så godt som muligt.
Fejler Marcus søstre intet? Der er noget at se til så med tre børn. Har i ikke nogen som træder til og hjælper jer engang imellem?
Nej vi har desværre ikke rigtig nogen der træder til, så vi klarer os for det meste selv, noglegange er vi så heldige at farmor gir en hånd,men det er ikke så tit som man nogle gange kunne ønske sig det,også fordi hun vil helst ikke passe arkus, pga han tit får vejrtrækningsproblemer som at vende en hånd.
Hans søstre fejler ikke noget med imunforsvarer, men hans ældste søster har en del med motorikken og skal derfor udredes nu af en ergoterapeut.
Vi har snakket om bare det Markus kan får lov at komme ud om det så bare er lidt, det er godt for ham,og når han så er syg igen,så starter vi jo bare forfra med dagplejen og det hele.
Når Markus er syg, går han nemlig helt i stå,han havde lige lært at gå denne gang han blev syg,men pga han var syg ville han ikke gå, så det er han lige startet medigen efter de 3 uger hvor han har været syg.
Så herhjemme er det altid 3 skridt frem og 10 tilbage når han er syg.