Nogen som er forældre til et MBL barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.957 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Livas mor

Hej søde piger..

Liva skal i morgen op og have taget sine blodprøver for mistanke om MBL mangel. Jeg har prøvet at få så meget viden om sygdommen som muligt inden, så jeg er bedre forberedt. Lægen mistænker Liva for dette, da hun på 5 måneder har haft intet mindre end 15 lægebesøg og 7 antibiotika-behandlinger.

Jeg håber lidt der kunne være nogen herinde som tilfældigvis er mor/far til et barn med MBL, som kunne komme med lidt gode råd og vejledning, hvis nu det (7,9,13) viser sig at Liva har det.

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Livas mor skriver:

Hej søde piger..

Liva skal i morgen op og have taget sine blodprøver for mistanke om MBL mangel. Jeg har prøvet at få så meget viden om sygdommen som muligt inden, så jeg er bedre forberedt. Lægen mistænker Liva for dette, da hun på 5 måneder har haft intet mindre end 15 lægebesøg og 7 antibiotika-behandlinger.

Jeg håber lidt der kunne være nogen herinde som tilfældigvis er mor/far til et barn med MBL, som kunne komme med lidt gode råd og vejledning, hvis nu det (7,9,13) viser sig at Liva har det.

Knus Rikke

ved at Henri84's søn har 2 imundefekter..

Anmeld

3. januar 2011

KajaHH

Jeg er mor til en søn der har MBL mangel.

Vi fik diagnosen i april sidste år,så du er meget velkommen til at skrive til mig.

Anmeld

3. januar 2011

bullerbassen

Hej søde piger..

Knus Rikke

Som en anden skriver henri84 's E har mbl mangel. Tænker hun kan svare på dine spørgsmål....

Anmeld

4. januar 2011

2721

Sikke et sammentræf. Skulle lige til at oprette præcis samme debat da både min søn og jeg har fået konstateret MBL mangel.
Så følger lige med på side linjen, da jeg selv føler mig ret på bar bund.

Anmeld

4. januar 2011

Livas mor

KajaHH skriver:

Jeg er mor til en søn der har MBL mangel.

Vi fik diagnosen i april sidste år,så du er meget velkommen til at skrive til mig.

Hvor dejligt der er andre herinde

Liva har i dag fået taget sin blodprøve og vi skal nu vente på svar. Lover at vende tilbage når vi får svar.

Hvordan klarer i jer her i de kolde måneder?

Anmeld

4. januar 2011

Livas mor

Puslingen skriver:

Sikke et sammentræf. Skulle lige til at oprette præcis samme debat da både min søn og jeg har fået konstateret MBL mangel.
Så følger lige med på side linjen, da jeg selv føler mig ret på bar bund.

hvor dejligt med endnu flere

Ja er er ikke alverden info at finde, dog er Foreningen for forældre til børn med MBL mangel meget gavnlige.

Liva har i dag fået taget sin blodprøve, hun tog det i stiv arm og klarede det super flot. så nu skal vi bare vente på svaret, hvilket er en anelse nervepirrende

Vi har måtte melde Liva ud af sin vuggestue, da hun i de 5 måneder hun har gået der sammenlagt har været der i 1 måned. Så nu er vi i gang med ar søge dispensation gennem Pladsanvisningen for at få en dagplejeplads til hende. Jeg skal starte uddannelse igen til februar, men heldigvis har vi en god mormor og farmor som tager en del over.

Hold da op er i begge ramt.. Hvordan klarer i jer? Sender mange tanker herfra..

Knus Rikke

Anmeld

4. januar 2011

Henri84

Ja som andre skriver så har jeg Elias
Elias har mbl-mangel, IgA-mangel og så er der flere ting i hans immunforsvar der ikke fungerer som det skal, men det ved vi først mere om når han er set af en immunolog...

Anmeld

4. januar 2011

KajaHH

Livas mor skriver:

Hvor dejligt der er andre herinde

Liva har i dag fået taget sin blodprøve og vi skal nu vente på svar. Lover at vende tilbage når vi får svar.

Hvordan klarer i jer her i de kolde måneder?

Markus har lige været syg i 3 uger,så vi klarer ikke så godt.

Vi havde fået grønt lys til at starte op i dagpleje,og der startede han d 1/12 og fra d 17/12 har han været syg,og fra den 20/12 fik af vide ved lægen at vi skulle forvente at vi skulle fejre juleaften på børneafdelingen, men da vi har været indlagt en del gange, skiftes manden og jeg til at sidde vagt ved ham om nattten og gi ham medicin og tjekke hans åndedræt, pga astma, og så satte vi ham op i medicin, så vi kunne holde jul herhjemme, havde sidst været indlagt i nov,så ville gerne lige kunne fejre julen med Markuses 2 søstre, så det kom vi til.

Igår startede han så op idagplejen igen,så nu krydser vi finger for at han kan være der længere end 16 dage.

Anmeld

5. januar 2011

Livas mor

KajaHH skriver:

Markus har lige været syg i 3 uger,så vi klarer ikke så godt.

Vi havde fået grønt lys til at starte op i dagpleje,og der startede han d 1/12 og fra d 17/12 har han været syg,og fra den 20/12 fik af vide ved lægen at vi skulle forvente at vi skulle fejre juleaften på børneafdelingen, men da vi har været indlagt en del gange, skiftes manden og jeg til at sidde vagt ved ham om nattten og gi ham medicin og tjekke hans åndedræt, pga astma, og så satte vi ham op i medicin, så vi kunne holde jul herhjemme, havde sidst været indlagt i nov,så ville gerne lige kunne fejre julen med Markuses 2 søstre, så det kom vi til.

Igår startede han så op idagplejen igen,så nu krydser vi finger for at han kan være der længere end 16 dage.

Åhh hvor jeg føler med jer.

Vi er heldigvis ikke nået til børneafdelingen endnu, men 3-4 gange månedligt er vi til egen læge eller vagtlæge. Liva var også syg juleaften med sin anden lungebetændelse og bronkitis, så hun var noget klatøjet, men klarede bare aftenen så flot. Heldigvis virkede medicinen endelig nytårsaften, så der var hun i sit es og charmede hele verden, som hun plejer når hun er på toppen (hvilket er sjældent). Men som sagt er Liva ikke diagnosticeret med mbl mangel endnu, men vi venter spændt på svarene.

Jeg gruer også for når Liva skal starte op i sin nye dagplejer, når vi endelig får en lads. Jeg ved bare med sikkerhed hun bliver syg efter få dage derovre, og kan mærke at det kommer til at blive 5 hårde måneder jeg går i møde med uddannelsesstart direkte i praktik.. Men som farmor og mormor har sagt må vi trække så meget vi kan på dem, for jeg skal have det sidste år færdig af uddannelsen og Liva skal have det så godt som muligt.

Fejler Marcus søstre intet? Der er noget at se til så med tre børn. Har i ikke nogen som træder til og hjælper jer engang imellem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.