Fødr uge 34+5 - hvornår kom i hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.440 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Hvem?

Ej, jeg syntes tiden er laaaaang her på Neo, og jeg savner SÅ meget min "store" dreng derhjemme - men hvornår kom i hjem med jeres for tidlig fødte?

Hjalte er født i uge 34+5 og vejede 2550 g og var 46,5 cm, han har smidt c-papen og nu er vi ved at lære at tage flasken og det er sådan set det eneste vi mangler før vi kan komme hjem, da hans vægt er rigtig fin og han er født sund og rask - men hold op jeg syntes tiden er rigtig rigtig lang.

Manden er netop kørt hjem for at se til vores lille dreng hjemme og han tager så på arbejde imorgen, så kommer først igen imorgen aften ;(

Hilsner Sanne med de 2 lækre sønner fra 2010

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Klumpe-dumpe

SanneBoe skriver:

Ej, jeg syntes tiden er laaaaang her på Neo, og jeg savner SÅ meget min "store" dreng derhjemme - men hvornår kom i hjem med jeres for tidlig fødte?

Hjalte er født i uge 34+5 og vejede 2550 g og var 46,5 cm, han har smidt c-papen og nu er vi ved at lære at tage flasken og det er sådan set det eneste vi mangler før vi kan komme hjem, da hans vægt er rigtig fin og han er født sund og rask - men hold op jeg syntes tiden er rigtig rigtig lang.

Manden er netop kørt hjem for at se til vores lille dreng hjemme og han tager så på arbejde imorgen, så kommer først igen imorgen aften ;(

Kære Sanne

Først kæmpe stort tillykke med din lille basse :)

Jeg fødte også selv i uge 34, vores ophold på neo varede i 1½ mdr. grundet min datter var svær undervægtig ved fødsel.

Det lyder som din lille supermand, klare sig rigtig godt og i får et kort ophold der. (Hvis alt går vel vil jeg skyde på i kommer hjem i næste uge)

Men se det som en unik mulighed for, at lære mindste mande at kende helt uden forstyrrelser fra storebror. Og jeg kan udmærket godt sætte mig ind i du savner ham rigtig meget.

Men kan han ikke komme med op at besøge jer i morgen?

Anmeld

2. januar 2011

Hvem?

Ja okay, vores dreng har jo en fantastisk vægt, så der er ingen problem der

Jo, han har skam også været her idag og jeg håber på at kan få lov at tage hjem til ham 1-2 timer imorgen, men hold op det er hårdt, når man har haft ham døgnet rundt de sidste 11,5 mdr.

Anmeld

2. januar 2011

signe.

Uf som jeg kan huske tiden på neo vi blev udskrevet den 4 oktober i år efter 5 måneders indlæggelse, men han var så også født i uge 24 (470 gram) så det var derfor vi var indlagt så længe.. kan ikke rigtig svarer på dit spørgsmål, men kun sige at jeg virkelig føler med dig.. de sidste 2 uger af vores indlæggelse, var det også kun maden vi ventede på, så derfor var den sidste tid også endnu mere lang. vi blev udskrevet med sonde, men han kom hurtigt til at lærer at tage af flasken da han kom hjem i roligere omgivelser, med mere rolige forældre

men kæmpe  til jer om at i snart må komme hjem

Kh Signe

Anmeld

2. januar 2011

Hvem?

Mor-til-Hasse skriver:

Uf som jeg kan huske tiden på neo vi blev udskrevet den 4 oktober i år efter 5 måneders indlæggelse, men han var så også født i uge 24 (470 gram) så det var derfor vi var indlagt så længe.. kan ikke rigtig svarer på dit spørgsmål, men kun sige at jeg virkelig føler med dig.. de sidste 2 uger af vores indlæggelse, var det også kun maden vi ventede på, så derfor var den sidste tid også endnu mere lang. vi blev udskrevet med sonde, men han kom hurtigt til at lærer at tage af flasken da han kom hjem i roligere omgivelser, med mere rolige forældre

men kæmpe  til jer om at i snart må komme hjem

Kh Signe

Ja, jeg kan nu heller ikke forstå vi skal være herinde, vi har siden igår fået en såkaldt familierum, og styrer det hele selv, han får selvfølgelig flasken ved hvert måltid, men falder tit i søvn og må ha resten i sonden, som vi også selv styrer... Så vi har stort set intet med sygeplejerskerne at gøre.

Der er dog én sygeplejerske om aften, der insisterer på at vi ikke må klare sonden selv, så det kommer hun og gør, når han ikke spiser op på flasken... Ja ja så har hun da også noget at lave hver 3. time......

Anmeld

2. januar 2011

Majbriteriksen

Hej

Vi fik den ældste af sønnerne i uge 34. Han vejede 2600 g og var 52 cm. Vi var indlagt i 14 dage. Vi blev fra start af "truet" med at vi skulle blive til terminsdatoen som udgangspunkt. Han fik gulsot og havde ikke udviklet sutterefleksen, men fra den ene dag til de anden gik det bare godt. Vi kom først hjem en lørdag og skulle til kontrol om mandagen-der blev vi helt udskrevet.

Anmeld

2. januar 2011

Majbriteriksen

Hov-fik slet ikke sagt at jeg kun alt for godt ved hvor hårdt at være indlagt med baby, håber i snart får lov at tage hjem. Pøj pøj med den lille

Anmeld

2. januar 2011

Mullebergen

SanneBoe skriver:

Min Hjalte er født 34+1 og vi kom hjem efter 11 dage (lillejuleaften) Desværre var det lige tidligt nok for vi blev indlagt igen 4 dage efter fordi han ikke ville spise og sov hele tiden 

Så mit råd er, hellere et par dage for meget end for lidt 

Anmeld

2. januar 2011

Hvem?

Han har fået taget prøver for gulsot 2 gange og de har begge været meget lave, så det er jo super dejligt, at han ikke skal lægge i lys, så nu håber vi bare snart han finder flasken spændende......

Anmeld

2. januar 2011

signe.

SanneBoe skriver:

Ja, jeg kan nu heller ikke forstå vi skal være herinde, vi har siden igår fået en såkaldt familierum, og styrer det hele selv, han får selvfølgelig flasken ved hvert måltid, men falder tit i søvn og må ha resten i sonden, som vi også selv styrer... Så vi har stort set intet med sygeplejerskerne at gøre.

Der er dog én sygeplejerske om aften, der insisterer på at vi ikke må klare sonden selv, så det kommer hun og gør, når han ikke spiser op på flasken... Ja ja så har hun da også noget at lave hver 3. time......

Åh suk, kender godt det med at der er nogle der nærmere er mere til besvær fordi de føler de skal gøre deres job.. men de er der jo ligesom ikke når man kommer hjem! så hvis man kan styrer det selv er det jo kun godt.. vi fik sonder og stetoskop med hjem, så skulle vi selv lægge den og se hører efter om den lå rigtigt.. det lærer man jo hurtigt.. hvis vi ikke havde fået den med hjem var vi først blevet udskrevet engang i nov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.