min første indskydelse er at du virker meget negativ overfor din bonus søn. du skriver bla. at han er "møg forkælet" at i gør alting for ham.... og samtidig undrer du dig over hans indstilling til hans bonus søster.
børn reagere jo på den måde de selv oplever verden, så hvis din indstilling til ham er negativ, så vil det smitte af, så hans indstilling overfor hans søster bliver negativ. han ser ikke længere hans mor, så den moderkærlighed han får, kommer udelukkende fra dig. derfor er det vigtigt at du viser ham hvad kærlighed er, så han kan vise det til hans søster.
børn er et produkt af deres forældre og deres miljø, og børn der oplever kritik bliver kritiske.
så sæt dig ned, fortæl din bonus søn hvor meget du elsker og respektere ham, og at det er så sødt at han vil hjælpe med et opdrage sin søster, men at i godt kan klare det selv. så han behøver ikke hele tiden at være på vagt.
vis ham kærlighed, og han vil bruge det overfor sin søster.
jeg beklager hvis dette blev langt, men det indlæg smerter dybt i mig, og jeg får meget ondt af din bonus søn.
Ok Indlægget lyder nok negativt.. men har heller ikke fortalt de posetive ting det skulle jeg måske også have gjort.. men det var bare fordi jeg var frustreret over dette.
nej nej møgforkælet er bare ment som at det er begge vores børn, det er ikek ment som negativt..
altså vi overgør det ikke som at gå ud og købe en bærbar eller noget i den stil men vi gør virkeligt meget for dem.
Hmm.. syntes ikke min instilling er negativ jeg har taget mig meget af ham for eks lærte jeg ham at cykle osv. Og ud over det med han irettesætter så er han en rigtigt god storebror.
Mit problem er at min bonus søn fortæller jeg at jeg elsker, jeg roser ham også og fortæller ham han er en god storebror.
Jeg har forsøgt at give ham krammer, men det er han ikke så glad for, jeg har forsøgt. Og så til sidst blev min kæreste irriteret på mig og sagde at hvis han ikke brød sig om det skulle jeg lade ham være så derfor har jeg valgt ikke at gøre det, da jeg ikke vil trodse min kæreste.
selv inden vi fik vores datter der har jeg fortalt ham jeg elsker ham og vil være der for ham altid. Og tro mig det vil jeg, Min familie har taget ham ind til sig som deres egen.
ps jeg har haft ham siden han var 3½.