pædagog eller en med psygologi ud. som kan svare på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

Anonym trådstarter

Molly8 skriver:

Kære Anonyme

Har du tænkt på, at det også er en kritik af ham, når du kritiserer hans måde at kritisere sin søster på?

Min erfaring med børn, fortæller mig, at en 11-årig dreng kan forstå rigtigt meget og rigtig gerne vil hjælpe. Han skal bare vide hvordan.

Måske er det en idé selv at læse bogen "Glade børn med højt selvværd" af Dan Svarre. Den kan lånes på biblioteket eller købes billigt fx i Bilka. Her er gode råd til at opbygge børns selvværd. Efter at have læst bogen, kan du jo så tale med drengen om, hvordan du gerne vil have, han hjælper i forhold til lillesøster. Tal med ham om negativ versus konstruktiv kritik mm. Han vil sikkert blive rigtig glad og stolt over at blive anerkendt i sin rolle som storebror.

Måske kan det også være en idé at gribe tingene lidt "sidelæns" an. Du kunne bruge noget tid alene med drengen og gøre nogle ting sammen, som I begge kan lide. Lave mad eller gå i biografen, noget I to har sammen alene. Det kan give en god bund for positive samtaler.

Det var lidt tanker fra mig.

Held og lykke med projektet. - Alene dét, at du har fokus på det og søger information, er da en rigtig god start.

Kh Molly

Hejsa! tak for dit svar jeg syntes det lyder som en mulighed, jeg tror lige først vi vil forsøge at vende det til noget posetivt og se om det gr bonus ´

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Henriette1973

Hej

Jeg synes det lyder som om du er en rigtig god erstatning for den mor han ikke ser.

Hvor stor alders forskel er der mellem dem? For jeg synes det også kunne lyde som almindelig drilleri/skænderi mellem en ældre søskende og en der er noget mindre... Måske er har de bare et sundt og almindeligt søskende forhold, som også ofte kan drive forældrene til vanvid.

Håber du kan bruge dette til lidt

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

Henriette1973 skriver:

Hej

Jeg synes det lyder som om du er en rigtig god erstatning for den mor han ikke ser.

Hvor stor alders forskel er der mellem dem? For jeg synes det også kunne lyde som almindelig drilleri/skænderi mellem en ældre søskende og en der er noget mindre... Måske er har de bare et sundt og almindeligt søskende forhold, som også ofte kan drive forældrene til vanvid.

Håber du kan bruge dette til lidt

Tak hvor er du sød Der er 7½ års forskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.