Mai Tai eller Manducca??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2010

Corn

Jeg har ingen manduca, men en mei tai fra Babyhawk, og jeg ææææææææælsker den. Jeg bærer både yngste på 6 mdr og omkring 10 kg og mellemste på 3 år og 18 kg(den er godkendt til 20 kg)...

Den er supernem, dog kunne jeg godt se fordelen i manduca, når man står på en regnvåd parkeringsplads, med stropper liggende på jorden.

Tvivler på at min Søren nogensinde vil tage den i brug, det kunne han måske have fundet på, hvis det havde været en manduca... Meeen jeg tvivler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

oo

nu har jeg faktisk forelsket mig i viklen! efter at have set vejledningsvideoer på youtube, virker den bare genial!

Anmeld

31. december 2010

Mumto3

Viklen er også genial, men man skal kunne 'ha' at der er så mange meter stof! Den den er bundet rigtig er det bare FANTASTISK...men der er også de gange man ikke får den bundet rigtigt og så er komforten jo ikke helt i top!!!

jeg har været slynge vejleder i mange år og min ynglings slynge er MT, for nogle år siden skulle jeg teste Maducaen (inden den blev sendt ud på det danske marked) og til min store forundring nåede jeg dertil at hvis min MT og Maducan lå ved siden af hinanden så valgte jeg faktisk Maducaen....jeg havde ellers aldrig troet at noget overhovedet kunne slå min MT af den suveræne førsteplads. Men det gjorde Manducaen. Den er stor og upraktisk at have med i tasken, men jeg gør det gerne.

Om vikler vil jeg sige der findes to slags mennesker, dem der elsker dem og dem der aldrig bliver rigtig gode venner med dem, -og der er kun en måde at finde ud af hvilken type man er,....og det er ved at prøve!!!

Held og lykke med slyngerriet og spørg endlige hvis du har problemer med en slynge du har. Jeg kan godt give en god vejledning over telefonen. Du skriver bare en pb til mig og så får du mit nummer.

Anmeld

31. december 2010

Katjaro

Jeg tror det er en smagssag om man er til manduca eller mtManden min mente han var til en klik sims og han skulle i hvertfald ikke stå og binde flere meter stof, så jeg syede en mt med spænder til ham. Han blev aldrig rigtig glad for den men begyndte at bruge mine mt's. Når han rendte rundt med ungen herhjemme. Idag har han intet problem med at bruge min mt - som han vist mener er lige så meget hans Jeg kender folk der siger at de hurtigere føler at børnene vokser ud af manducaen end af deres mt.Og vægt mæssigt så bar jeg altså min datter på 6 år og 25 kg i sommers i min KS mt Hilsen Katja

Anmeld

13. januar 2011

Bavianis

dorthemus skriver:

Så er prinsessen nede

Altså jeg har været hele raden rundt: først en vikle, som jeg bare ALDRIG blev gode venner med, der er bare AAAAAALT for meget stof  Så købte jeg Manducaen, efter at have surfet rundt og rundt efter den bedste af slagsen, men den var Runa til gengæld slet ikke gode venner med i starten så den blev lagt på hylden til bedre tider  Så surfede jeg videre, og klog af skade efter vikle-fadæsen, så ønskede jeg en bæredims der var ENKEL og FUNKTIONEL, og det er lommeslyngen - den er med sin rørudformning nærmest idiotsikker. På det tidspunkt var Runa 1½-2 måneder og hun sad bare smadder godt i den og så fylder den ingenting og var god at hive op af tasken i en presset situation  Men efter et par måneder blev Runa for stor (læs: tyk) til at sidde ordentligt i den og jeg tog Manducaen frem igen...nu var Runas ben lange nok til at hun kunne sidde behageligt i den og ikke skreg og hylede hele tiden, men jeg havde problemer med at spænde den ordentligt og bøvlede for meget med den. Er en dør til brugsanvisninger...igen måtte jeg ærgelig lægge den væk.

Så opdagede jeg Mei Taien (BabyHawk´en) og forelskede mig i designet og bestilte den og den sad Runa også godt i og den var nem at binde - et STORT PLUS i min bog  Men samtidigt irriterede det mig grænseløst, at jeg bare ikke kunne finde ud af manducaen og fik så heldigvis STOR online hjælp af Mumto3 som er slyngevejleder og VUPTI fandt jeg fidusen med at spænde den og nu tager det 10 sekunder at sætte Runa i den og så er vi afsted.

Jeg bruger primært MT´en til rygbæring når jeg gør rent eller er i vaskekælderen og Runa vil med og jeg er rigtig glad for den, men jeg foretrækker Manducaen fordi bærekomforten for både barn og bærer er så god. Runa sidder skide godt i den og den er ikke træls at have på over længere tid for mig. Hun sidder i den når vi er ude og handle og ikke gider at have barnevognen med. Så har jeg hende foran og en rygsæk med varer på ryggen...jep vi er et ømt syn Jeg glæder mig til hun er stor nok til at sidde bagpå, så kommer jeg til at bruge den endnu mere. Ja og så elsker jeg designet på den også...den er dødflot med sin olivengrønne farve og røde syninger. Total pral

Så få at opsumere, så brugte jeg først rigtigt Manducaen da Runa var omkring 5 måneder for der syntes jeg at hun sad bedst...jeg synes deres ben skal være lange nok til at de kan sidde med benene om kroppen på os og stadig sidde behageligt.

Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe begge dele....de fåes også brugt, for ellers kan det blive en stor udskrivning. Eller måske starte med en slynge hvor Sol også kan sidde så hun kan se ud og opleve verden...måske I bliver så glade for den at I bare har den 

Men Manducaen er en skide god investering fordi man kan bruge den rigtig længe og pga den suveræne bærekomfort

Så lommeslynge fra 0-5/6 mdr og så Manduca??

Er begyndt at lave ønskeseddel

Anmeld

13. januar 2011

dorthemus

Bavianis skriver:

Ja det synes jeg...der er rigtig flotte lommeslynger til overkommelig pris på www.filabel.dk

Det er så også en totalt lækker netbutik med tøj

Hvornår er du sat til?

Anmeld

13. januar 2011

dorthemus

Bavianis skriver:

Det kan godt være dit barn vokser ud af lommeslyngen før de 5 måneder, kom jeg lige i tanker om...der var vist et 1½ måned hvor jeg ikke rigtig brugte noget

Anmeld

13. januar 2011

Bavianis

dorthemus skriver:

Det kan godt være dit barn vokser ud af lommeslyngen før de 5 måneder, kom jeg lige i tanker om...der var vist et 1½ måned hvor jeg ikke rigtig brugte noget

Tak for hjælpen og linket Dorthe - jeg vil fluks ind os ose

Anmeld

13. januar 2011

Bavianis

dorthemus skriver:

Ja det synes jeg...der er rigtig flotte lommeslynger til overkommelig pris på www.filabel.dk

Det er så også en totalt lækker netbutik med tøj

Hvornår er du sat til?

Jeg er kun halvvejs (præcis på lørdag faktisk), men vi er ved at lave et overblik over hvad vi kan ønske os.

Jeg har lige set at en lommeslynge er ret "personlig", da man køber i størrelser efter bærerens højde. Det er ret upraktisk, da der er 30 cm's forskel på Gregers og mig... Skal man også købe Manducaen efter højde eller kan den bruges af begge?

Anmeld

13. januar 2011

dorthemus

Bavianis skriver:

Jeg er kun halvvejs (præcis på lørdag faktisk), men vi er ved at lave et overblik over hvad vi kan ønske os.

Jeg har lige set at en lommeslynge er ret "personlig", da man køber i størrelser efter bærerens højde. Det er ret upraktisk, da der er 30 cm's forskel på Gregers og mig... Skal man også købe Manducaen efter højde eller kan den bruges af begge?

Ja det kan jeg godt se...haha Manducaen kan bruges af  begge, man spænder bare ind og ud.

Hvad med en traditionel ringslynge så?

Tænk engang halvvejs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.