dorthemus skriver:
Så er prinsessen nede 
Altså jeg har været hele raden rundt: først en vikle, som jeg bare ALDRIG blev gode venner med, der er bare AAAAAALT for meget stof
Så købte jeg Manducaen, efter at have surfet rundt og rundt efter den bedste af slagsen, men den var Runa til gengæld slet ikke gode venner med i starten så den blev lagt på hylden til bedre tider
Så surfede jeg videre, og klog af skade efter vikle-fadæsen, så ønskede jeg en bæredims der var ENKEL og FUNKTIONEL, og det er lommeslyngen - den er med sin rørudformning nærmest idiotsikker. På det tidspunkt var Runa 1½-2 måneder og hun sad bare smadder godt i den og så fylder den ingenting og var god at hive op af tasken i en presset situation
Men efter et par måneder blev Runa for stor (læs: tyk) til at sidde ordentligt i den og jeg tog Manducaen frem igen...nu var Runas ben lange nok til at hun kunne sidde behageligt i den og ikke skreg og hylede hele tiden, men jeg havde problemer med at spænde den ordentligt og bøvlede for meget med den. Er en dør til brugsanvisninger
...igen måtte jeg ærgelig lægge den væk.
Så opdagede jeg Mei Taien (BabyHawk´en) og forelskede mig i designet og bestilte den og den sad Runa også godt i og den var nem at binde - et STORT PLUS i min bog
Men samtidigt irriterede det mig grænseløst, at jeg bare ikke kunne finde ud af manducaen og fik så heldigvis STOR online hjælp af Mumto3 som er slyngevejleder og VUPTI fandt jeg fidusen med at spænde den og nu tager det 10 sekunder at sætte Runa i den og så er vi afsted.
Jeg bruger primært MT´en til rygbæring når jeg gør rent eller er i vaskekælderen og Runa vil med og jeg er rigtig glad for den, men jeg foretrækker Manducaen fordi bærekomforten for både barn og bærer er så god. Runa sidder skide godt i den og den er ikke træls at have på over længere tid for mig. Hun sidder i den når vi er ude og handle og ikke gider at have barnevognen med. Så har jeg hende foran og en rygsæk med varer på ryggen...jep vi er et ømt syn
Jeg glæder mig til hun er stor nok til at sidde bagpå, så kommer jeg til at bruge den endnu mere. Ja og så elsker jeg designet på den også...den er dødflot med sin olivengrønne farve og røde syninger. Total pral 
Så få at opsumere, så brugte jeg først rigtigt Manducaen da Runa var omkring 5 måneder for der syntes jeg at hun sad bedst...jeg synes deres ben skal være lange nok til at de kan sidde med benene om kroppen på os og stadig sidde behageligt.
Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe begge dele....de fåes også brugt, for ellers kan det blive en stor udskrivning. Eller måske starte med en slynge hvor Sol også kan sidde så hun kan se ud og opleve verden...måske I bliver så glade for den at I bare har den 
Men Manducaen er en skide god investering fordi man kan bruge den rigtig længe og pga den suveræne bærekomfort