Mai Tai eller Manducca??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.773 visninger
28 svar
0 synes godt om
30. december 2010

oo

vi har i forvejen en slynge, en ringslynge fra mamas life og den fungerer egentlig, men jeg er bare ikke selv helt vild med den og så blir Sol usikker fordi jeg er usikker nåh! men så ville vi gøre noget andet også så Søren kunne være med og gå rundt med pjuskebusken på maven er være Den Stolte Far så vi er nået frem til (dvs JEG er nået frem til, Søren har ikke lige deltaget i min research - primært fordi de priser han ikke kender, har han ikke ondt over ) at det skal være en Mai Tai eller en Manducca bæresele vi skal have herhjemme. Sol er jo temmelig stærk, så det med hovedet er ikke det store problem længere, men ellers er der jo "hovedstøtte" ved begge, så vidt jeg kan læse mig frem til.

men....hvilken er bedst? mai taien er jo en RIGTIG slynge/vikle dims hvor Manduccas vitterligt er en bæresele, men en der nærmest har samme princip som mai taien - OG som kan bære op til 20 kg, hvor mai taien holder til 17-18 kg

Sol er allerede over 6 kg, så det går hurtigt her i huset - og det kan jo satme mærkes i armmusklerne og lænden  så et eller andet bæredims er VIRKELIG nødvendigt nu!!

HILFE! kom med jeres erfaringer og gode råd!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

dorthemus

Manduca  Har skrevet masser af indlæg om den

Anmeld

30. december 2010

BinaMor

jeg vil sige mt. men har aldrig prøvet manducca så kan ikke sige hvorfor. bortset fra jeg har noget for stof

mht vægt. gabriella er snart 3 år og vejer 13 kg.. så det er ikke det du skal gå efter. hun gider iøvrigt ikke at bæres mere.

Anmeld

30. december 2010

oo

dorthemus skriver:

Manduca  Har skrevet masser af indlæg om den

ahaaaa! jeg er så absolut IKKE den første der stiller netop det spørgsmål (mei tai eller manducca= herinde

men jeg kan jo så se, at du har brugt lommeslynge og så fik en mei tai babyhawk - men du skriver alligevel manduccaen?? explain please!

og hvornår skiftede du fra lommeslynge til den mere opretsiddende meitai/manducca? for Sol vil MEGET gerne sidde oprejst på os hele tiden, men man kan jo så vitterligt ikke andet end at holde på barnet

Anmeld

30. december 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

ahaaaa! jeg er så absolut IKKE den første der stiller netop det spørgsmål (mei tai eller manducca= herinde

men jeg kan jo så se, at du har brugt lommeslynge og så fik en mei tai babyhawk - men du skriver alligevel manduccaen?? explain please!

og hvornår skiftede du fra lommeslynge til den mere opretsiddende meitai/manducca? for Sol vil MEGET gerne sidde oprejst på os hele tiden, men man kan jo så vitterligt ikke andet end at holde på barnet

Jeg skal nok svare mere udførligt når Runa er puttet

Anmeld

30. december 2010

mariamiss6

Hvis nu du alligevel vælger en Mei tai i den sidste ende, så sig til hvis jeg må sy den

Og ellers vil jeg blande mig uden om samtalen om hvilken der er bedst og hvorfor, for jeg har desværre kun selv haft æren af en av av baby bjørn bæresele

Anmeld

30. december 2010

roenlund

mariamiss6 skriver:

Hvis nu du alligevel vælger en Mei tai i den sidste ende, så sig til hvis jeg må sy den

Og ellers vil jeg blande mig uden om samtalen om hvilken der er bedst og hvorfor, for jeg har desværre kun selv haft æren af en av av baby bjørn bæresele

du må meget gerne sy en til mig  (alt efter hvad du skal have for det)

Jeg havde egentlig tænkt mig at sy selv, men har ikke helt styr på symaskinen...

Anmeld

30. december 2010

mariamiss6

roenlund skriver:

du må meget gerne sy en til mig  (alt efter hvad du skal have for det)

Jeg havde egentlig tænkt mig at sy selv, men har ikke helt styr på symaskinen...

Sender en PB

Anmeld

30. december 2010

dorthemus

mariamiss6 skriver:

Ja fy føj da

Anmeld

30. december 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

Så er prinsessen nede

Altså jeg har været hele raden rundt: først en vikle, som jeg bare ALDRIG blev gode venner med, der er bare AAAAAALT for meget stof  Så købte jeg Manducaen, efter at have surfet rundt og rundt efter den bedste af slagsen, men den var Runa til gengæld slet ikke gode venner med i starten så den blev lagt på hylden til bedre tider  Så surfede jeg videre, og klog af skade efter vikle-fadæsen, så ønskede jeg en bæredims der var ENKEL og FUNKTIONEL, og det er lommeslyngen - den er med sin rørudformning nærmest idiotsikker. På det tidspunkt var Runa 1½-2 måneder og hun sad bare smadder godt i den og så fylder den ingenting og var god at hive op af tasken i en presset situation  Men efter et par måneder blev Runa for stor (læs: tyk) til at sidde ordentligt i den og jeg tog Manducaen frem igen...nu var Runas ben lange nok til at hun kunne sidde behageligt i den og ikke skreg og hylede hele tiden, men jeg havde problemer med at spænde den ordentligt og bøvlede for meget med den. Er en dør til brugsanvisninger...igen måtte jeg ærgelig lægge den væk.

Så opdagede jeg Mei Taien (BabyHawk´en) og forelskede mig i designet og bestilte den og den sad Runa også godt i og den var nem at binde - et STORT PLUS i min bog  Men samtidigt irriterede det mig grænseløst, at jeg bare ikke kunne finde ud af manducaen og fik så heldigvis STOR online hjælp af Mumto3 som er slyngevejleder og VUPTI fandt jeg fidusen med at spænde den og nu tager det 10 sekunder at sætte Runa i den og så er vi afsted.

Jeg bruger primært MT´en til rygbæring når jeg gør rent eller er i vaskekælderen og Runa vil med og jeg er rigtig glad for den, men jeg foretrækker Manducaen fordi bærekomforten for både barn og bærer er så god. Runa sidder skide godt i den og den er ikke træls at have på over længere tid for mig. Hun sidder i den når vi er ude og handle og ikke gider at have barnevognen med. Så har jeg hende foran og en rygsæk med varer på ryggen...jep vi er et ømt syn Jeg glæder mig til hun er stor nok til at sidde bagpå, så kommer jeg til at bruge den endnu mere. Ja og så elsker jeg designet på den også...den er dødflot med sin olivengrønne farve og røde syninger. Total pral

Så få at opsumere, så brugte jeg først rigtigt Manducaen da Runa var omkring 5 måneder for der syntes jeg at hun sad bedst...jeg synes deres ben skal være lange nok til at de kan sidde med benene om kroppen på os og stadig sidde behageligt.

Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe begge dele....de fåes også brugt, for ellers kan det blive en stor udskrivning. Eller måske starte med en slynge hvor Sol også kan sidde så hun kan se ud og opleve verden...måske I bliver så glade for den at I bare har den 

Men Manducaen er en skide god investering fordi man kan bruge den rigtig længe og pga den suveræne bærekomfort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.