Godt nytår :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Kats

AnneBJ skriver:

Dejligt at "se" dig herinde igen Og hvor er det skønt at lillepigen har groet sig stor og fin! Er det ved at mærke på maven at JM har vurderet hun var for lille, eller er du blevet scannet?

Rigtig meget held og lykke med eksamen, og godt nytår til dig også!

Tak  Der foregår jo så meget i denne tid, så det sådan lidt svært at finde tid til det hele lige nu..  Men jeg er her altså endnu

Jeg har været i observation, så vi har været til nogle ekstra vækstscanninger løbende. Det har været lidt stressende - men omvendt rart at de følger så nøje med! Og tilsyneladende har hun været godt tilfreds derinde i maven, for hun har taget en vækstspurt henover de sidste uger - som er til stor glæde for de bekymrede kommende forældre.
Tak, håber også at den eksamen kan blive overstået - det ville være så skønt.
Hvordan med dit skriveri? Du har jo også haft/har stadig travlt, ikke ?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Kats

Mettemus skriver:

Dejligt at Lillepigen har det godt - det er nu rarest med en gennemsnitsbaby! Men det kunne da være fint hvis hun venter med at melde sin ankomst til efter d. 10. - bare sådan for en god eksamensordens skyld.

Held og lykke og godt nytår! Glæder mig til din FB - skal vi sige omkring d. 12. -13. ?

Knus

Tak  og synes den 12-13 lyder ganske udmærket!
Kan man mon booke? Jeg får ikke lov at gå over termin det har de bestemt, så nu må vi se.
Ja på en eller anden måde føles det bare trygt at være kommet op i gennemsnitskurven... Hvordan med din bebs? Startede han ikke ud over ”kurven” - for så at vende ”tilbage i kurven”..
Det vigtigste må under alle omstændigheder være, at de har det rigtig godt og er nogle sunde raske babyer når de kommer ud

Også godt nytår til dig - spændende hvornår du skal afsted!

Knus

Anmeld

2. januar 2011

Kats

Riksen skriver:

Dejligt at høre at lillepigen er vokset sig stor og stærk, så du ikke skal bekymre dig om det foruden den ventende eksamen.

Pøj pøj med eksamen, og så glæder jeg mig til at læse din 'Jeg har født'-update omkring d. 14. eller deromkring

Stort kram fra mig og rigtig godt nytår

D. 14 er også et godt bud - og helt ok med mig

Tak for det.
Nu håber jeg at det hele lige når at flaske sig - det ville give en dejlig ro at få overstået eksamen, for så bare at kunne være helt til stede og nyde det lille myr der er på vej ! 
Tænkte på, om ikke det er lige nu, du er i specialefinale…?!
Håber bare du har det rigtig godt.
Godt nytår - knuser til dig

Anmeld

2. januar 2011

Mettemus

18januar/kats skriver:

Tak  og synes den 12-13 lyder ganske udmærket!
Kan man mon booke? Jeg får ikke lov at gå over termin det har de bestemt, så nu må vi se.
Ja på en eller anden måde føles det bare trygt at være kommet op i gennemsnitskurven... Hvordan med din bebs? Startede han ikke ud over ”kurven” - for så at vende ”tilbage i kurven”..
Det vigtigste må under alle omstændigheder være, at de har det rigtig godt og er nogle sunde raske babyer når de kommer ud

Også godt nytår til dig - spændende hvornår du skal afsted!

Knus

Jo han lagde ud med at sprænge normalkurven. Jordemoderen vurderede ham til at veje omkring 1500 g da normalen hed 1100, så det var et pænt stykke over gennemsnittet. Hun sagde dog, at det ikke var unaturligt, at de voksede i ryk, så det må være det, der var sket. Nu er han i hvert fald fin og gennemsnitlig igen - måske stadig til den gode side, men ikke helt kæmpestor!

Og ja - bare de har det godt, så klarer vi nok alt det andet også

Anmeld

2. januar 2011

Kats

Mettemus skriver:

Jo han lagde ud med at sprænge normalkurven. Jordemoderen vurderede ham til at veje omkring 1500 g da normalen hed 1100, så det var et pænt stykke over gennemsnittet. Hun sagde dog, at det ikke var unaturligt, at de voksede i ryk, så det må være det, der var sket. Nu er han i hvert fald fin og gennemsnitlig igen - måske stadig til den gode side, men ikke helt kæmpestor!

Og ja - bare de har det godt, så klarer vi nok alt det andet også

Det bekræfter jo bare, at selvom hovedforløbet stort set er det samme, så er der utallige varianter af de enkelte graviditeter og babyer  -  Så ja - bare de har det godt

Anmeld

2. januar 2011

AnneBJ

18januar/kats skriver:

Tak  Der foregår jo så meget i denne tid, så det sådan lidt svært at finde tid til det hele lige nu..  Men jeg er her altså endnu

Jeg har været i observation, så vi har været til nogle ekstra vækstscanninger løbende. Det har været lidt stressende - men omvendt rart at de følger så nøje med! Og tilsyneladende har hun været godt tilfreds derinde i maven, for hun har taget en vækstspurt henover de sidste uger - som er til stor glæde for de bekymrede kommende forældre.
Tak, håber også at den eksamen kan blive overstået - det ville være så skønt.
Hvordan med dit skriveri? Du har jo også haft/har stadig travlt, ikke ?!

Arh på den måde! I hvert fald dejligt at hun er med nu Blev bare lidt nysgerrig, da jeg satser på at bede min jordemoder om at gætte vægt til næste besøg, da er jeg 31+1 - der må hun nok kunne mærke noget

Jeg afleverede opgave d. 3. december, og har bestået den med et 7 tal! Inden vi begyndte skriveriet, vurderede jeg mine chancer for at bestå ca. 50/50 så jeg er ovenud tilfreds!

Anmeld

2. januar 2011

Kats

AnneBJ skriver:

Arh på den måde! I hvert fald dejligt at hun er med nu Blev bare lidt nysgerrig, da jeg satser på at bede min jordemoder om at gætte vægt til næste besøg, da er jeg 31+1 - der må hun nok kunne mærke noget

Jeg afleverede opgave d. 3. december, og har bestået den med et 7 tal! Inden vi begyndte skriveriet, vurderede jeg mine chancer for at bestå ca. 50/50 så jeg er ovenud tilfreds!

Scanningerne er selvsagt lidt mere præcise hvad angår vægt og størrelse, men hvis du har en erfaren jordemoder, kan hun stensikkert give et godt bud på vægten
 Det bliver spændende med næste visit, derfra går det både langsomt og hurtigt ! Ja jeg ved godt det lyder sært... men ikke desto mindre er der noget sandhed i det

Og undskyld jeg ikke har opfanget at du havde afleveret - men super skønt at det gik godt, og endnu bedre at det gik så meget bedre end du selv havde forventet - tillykke med det!  

Anmeld

2. januar 2011

Riksen

18januar/kats skriver:

D. 14 er også et godt bud - og helt ok med mig

Tak for det.
Nu håber jeg at det hele lige når at flaske sig - det ville give en dejlig ro at få overstået eksamen, for så bare at kunne være helt til stede og nyde det lille myr der er på vej ! 
Tænkte på, om ikke det er lige nu, du er i specialefinale…?!
Håber bare du har det rigtig godt.
Godt nytår - knuser til dig

Ja, en veloverstået eksamen ville være at foretrække inden babys ankomst, så det må vi satse på.

Jo, jeg er er specialefinale - sådan cirka. Jeg afleverer først engang i marts, men jeg kører på indtil fødslen og håber på at kunne blive færdig, så det kun er korrekturlæsning, der mangler. Det tog lidt tid at affinde mig med at jeg ikke kunne aflevere inden, men efter beslutningen er taget, er der faldet mere ro på, og det er jeg glad for.

Og tak for omtanken  - jeg har det rigtigt godt om end mine hormoner gør at jeg tuder jævntligt, og så har jeg ret mange plukveer, hvoraf nogle bider ret godt og faktisk gør lidt ondt, men udover det har jeg det strålende.

Kram fra mig

Anmeld

3. januar 2011

Kats

Riksen skriver:

Ja, en veloverstået eksamen ville være at foretrække inden babys ankomst, så det må vi satse på.

Jo, jeg er er specialefinale - sådan cirka. Jeg afleverer først engang i marts, men jeg kører på indtil fødslen og håber på at kunne blive færdig, så det kun er korrekturlæsning, der mangler. Det tog lidt tid at affinde mig med at jeg ikke kunne aflevere inden, men efter beslutningen er taget, er der faldet mere ro på, og det er jeg glad for.

Og tak for omtanken  - jeg har det rigtigt godt om end mine hormoner gør at jeg tuder jævntligt, og så har jeg ret mange plukveer, hvoraf nogle bider ret godt og faktisk gør lidt ondt, men udover det har jeg det strålende.

Kram fra mig

Jeg kan godt forstå, at det kan give lidt rod i hovedet at affinde sig med en ny afleveringsmodel - Men jeg synes det lyder som en rigtig god og fornuftig plan!  
Det nøjagtige fødselstidspunktet er jo alligevel pænt svært at spå om… Så nu kan du arbejde roligt og effektivt, lige indtil Karla melder sin ankomst.
Desuden er det vist lige efter bogen (hvis man har mulighed for det) at lægge skrivearbejdet på hylden i en rum tid, førend man læser korrektur !

Ved mit sidste jordemoderbesøg sagde min JM at ”plukveer gør jo ikke ondt”… Jeg nikkede bare tænkte, at det ved jeg da ikke lige om jeg er 100 % enig i…  Hos mig er de i hvert fald også tiltagende, både hvad angår hyppighed og ”smerteniveau”. 
Men heldigvis nærmer vi os målet. 2 uger til termin.

Under alle omstændigheder er det dejligt at høre, at du har det strålende - også selvom der tudes noget lettere end nogensinde før - det må man gerne!!!
Stor knuser, god skrivelyst… det er lige om lidt det sker

Anmeld

3. januar 2011

Riksen

18januar/kats skriver:

Jeg kan godt forstå, at det kan give lidt rod i hovedet at affinde sig med en ny afleveringsmodel - Men jeg synes det lyder som en rigtig god og fornuftig plan!  
Det nøjagtige fødselstidspunktet er jo alligevel pænt svært at spå om… Så nu kan du arbejde roligt og effektivt, lige indtil Karla melder sin ankomst.
Desuden er det vist lige efter bogen (hvis man har mulighed for det) at lægge skrivearbejdet på hylden i en rum tid, førend man læser korrektur !

Ved mit sidste jordemoderbesøg sagde min JM at ”plukveer gør jo ikke ondt”… Jeg nikkede bare tænkte, at det ved jeg da ikke lige om jeg er 100 % enig i…  Hos mig er de i hvert fald også tiltagende, både hvad angår hyppighed og ”smerteniveau”. 
Men heldigvis nærmer vi os målet. 2 uger til termin.

Under alle omstændigheder er det dejligt at høre, at du har det strålende - også selvom der tudes noget lettere end nogensinde før - det må man gerne!!!
Stor knuser, god skrivelyst… det er lige om lidt det sker

Ja, jeg tror også at det er det bedste, for så kan jeg se på specialet med friske øjne og det kan kun være positivt. Min vejleder mener også at det vil være en fordel, og at det formentligt ikke vil blive alt for svært at komme i gang igen, eftersom jeg er så langt i forløbet. Så alt i alt er det bare rigtigt rart.

Hm.. altså hvis en plukve ikke gør ondt, hvad er så det vi oplever? Rigtige veer?? Jeg synes egentlig det giver god mening at plukveer på dette tidspunkt i vores graviditet værker lidt, eftersom vores respektive piger er i fødestilling og bækkenet giver sig mere og mere... Men altså... jeg synes nu mine af og til gør ondt, og så har jeg ret mange i løbet af dagen - kan i hvert fald ikke gå ret langt uden at det hele spænder til. Ja, du har ret - kun to uger til! Wow! Det er altså vildt at tænke på!

Tak igen for omtanken - også god læselyst til dig! Jeg håber at du klarer dig igennem eksamen med bravour!

Uha, ja, det er lige om lidt... altså, hvor er vi tæt på nu

Stort kram fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.