Nu stopper det... (Svigermor, nytår og alle de andre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.242 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Mor til Frederic og Freya

For hunne da...

Min svigermor er bare den værste 'bip' i familien. Vi er begge kommet over hendes tur med at svine os til på fb og hun er nu nærmest meget normal at omgåes.

Jul skulle vi have holdt nede ved min familie i år, men de er gået hvert til sit og fundet ny mand og kæreste. Min mor og hendes mand skulle have været  heroppe men ombestemte sig, så vi holdte jul herhjemme.

Vi havde så snakket om at vi ville invitere svigermor og svigerfar herud til nytår. Både fordi de kan være sammen med deres barnebarn - slippe for at lave med mm. Dertil er svigerfar næsten 80 år og ret dårlig.

Min mands lillebror - kone og barn er så i mellemtid flyttet derned på 1 sal'en, hvor der er 4 værelser - køkken - bad og stue. Det er helt fint for os.

Svigermor ringed så her til aften og spurgte ang nytår. Min mand siger at de jo skal være velkommen, som vi havde snakket om. 

Men så kommer bomben; de vil nu så kun komme hvis de små må komme med. 

ARG... Hvad? Mit svar kom prompte; så kan de blive væk. Det er alt for mange, så ville vi være 9 nytårs aften.

Frederic er bare ikke god til mange mennesker uanset om det er familie eller ej, ude eller hjemme. Vi var til julefrokost den 25 med hele hans familie, vi kom da frederic havde sovet til middag - for at han kunne være mest frisk. Men efter 1½ time var han færdig. Gik rundt med ham på armen, hvor han nærmest bare sov og han sad bare op ad min brystkasse - syntes slet ikke det var sjovt mere med al den larm og mennesker. 

Så mit svar er stadig; nej til at de kommer så mange. Grundet Frederic.

Velvidende at deres dreng, der er 2 mdr yngre end frederic ikke har nogen rytme i hverdag - kommer i seng når det passer ham - skriger/ slår/ sparker i et væk uden nogen form for irettesættelse - vågner han om natten og de ikke kan få ham til at slappe af da han bare giver dem lussinger; ja så får han lige en pose slik midt om natten. Han kan kværne en kindermælke snitte på under 20 sek. osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Kay

Mor til Frederic skriver:

For hunne da...

Min svigermor er bare den værste 'bip' i familien. Vi er begge kommet over hendes tur med at svine os til på fb og hun er nu nærmest meget normal at omgåes.

Jul skulle vi have holdt nede ved min familie i år, men de er gået hvert til sit og fundet ny mand og kæreste. Min mor og hendes mand skulle have været  heroppe men ombestemte sig, så vi holdte jul herhjemme.

Vi havde så snakket om at vi ville invitere svigermor og svigerfar herud til nytår. Både fordi de kan være sammen med deres barnebarn - slippe for at lave med mm. Dertil er svigerfar næsten 80 år og ret dårlig.

Min mands lillebror - kone og barn er så i mellemtid flyttet derned på 1 sal'en, hvor der er 4 værelser - køkken - bad og stue. Det er helt fint for os.

Svigermor ringed så her til aften og spurgte ang nytår. Min mand siger at de jo skal være velkommen, som vi havde snakket om. 

ARG... Hvad? Mit svar kom prompte; så kan de blive væk. Det er alt for mange, så ville vi være 9 nytårs aften.

Frederic er bare ikke god til mange mennesker uanset om det er familie eller ej, ude eller hjemme. Vi var til julefrokost den 25 med hele hans familie, vi kom da frederic havde sovet til middag - for at han kunne være mest frisk. Men efter 1½ time var han færdig. Gik rundt med ham på armen, hvor han nærmest bare sov og han sad bare op ad min brystkasse - syntes slet ikke det var sjovt mere med al den larm og mennesker. 

Velvidende at deres dreng, der er 2 mdr yngre end frederic ikke har nogen rytme i hverdag - kommer i seng når det passer ham - skriger/ slår/ sparker i et væk uden nogen form for irettesættelse - vågner han om natten og de ikke kan få ham til at slappe af da han bare giver dem lussinger; ja så får han lige en pose slik midt om natten. Han kan kværne en kindermælke snitte på under 20 sek. osv.

har valgt nr. 2... for så er det deres valg om de vil komme eller ej... der er hvad jeg ville havde gjort

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

Hvor er I da bare ramt af en masse uheldige ting! Det må da snart være jeres tur til at få lidt medvind. Jeg har forresten svaret 2

Anmeld

29. december 2010

Hvor er I da bare ramt af en masse uheldige ting! Det må da snart være jeres tur til at få lidt medvind. Jeg har forresten svaret 2

Det var også det jeg sagde til manden nu her, han er nemlig kørt derud. 

At vores tilbud at det blot er de 2 der er inviteret som hidtil.

Han er lige så utilfreds med hende og hendes væremåde, så istedet for at tage den over mobil er han kørt derud.

Vi bor i samme kommune, men heldigvis er den stor og vi bor i hver vores ende.

Jeg vil ikke føje hende, på bekosting af frederic. Han kommer først. Dagen efter julefrokst havde vi bare sådan en træt og pyller dreng - hele dagen. Ville intet spise og bare skubbed tallerken væk med ordene; ikke sulten, bare træt, gerne i seng nu. Ikke have middagsmad, mor, bare gerne ud i barnevogn og sove. 

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

Det var også det jeg sagde til manden nu her, han er nemlig kørt derud. 

At vores tilbud at det blot er de 2 der er inviteret som hidtil.

Han er lige så utilfreds med hende og hendes væremåde, så istedet for at tage den over mobil er han kørt derud.

Vi bor i samme kommune, men heldigvis er den stor og vi bor i hver vores ende.

Hvor er det bare fornuftigt af jer og af ham, så der ikke opstår misforståelser over telefonen. Jeg kunne lade tilbage at ønske andre tog et lige så stort ansvar

Anmeld

29. december 2010

Ox.

Jeg har stemt blankt, for kan se det på så mange måder synes jeg ...

Det er rigtig træls for jer, at jeres bettemand ikke kan tåle for mange mennesker på eén gang - men det skal han vel også lære på et tidspunkt, ellers kommer der store problemer i BH/BH klasse vel?

Det er self. kun gætterier, men at den anden dreng så er dårligt opdraget er heller ikke jeres skyld, men ja altså, min datter har det også med at klaske lussinger (hun er 17 mdr) og det er bestemt ikkle fordi jeg lader det stå til, men det er jo en læringsprocess ...

Men igen - kan se det fra alle mulige sider, forstår jer også godt til dels ..

Anmeld

29. december 2010

Baagøe skriver:

Hvor er det bare fornuftigt af jer og af ham, så der ikke opstår misforståelser over telefonen. Jeg kunne lade tilbage at ønske andre tog et lige så stort ansvar

tak. 

Da jeg tog turen med hende dengang med fb, sagde hendes egne børn til mig (min mand - hans storesøster og lillebror) Hold da op, godt der var en der endelig slog i bordet. Det har vi andre haft lyst til i mange år. Men sådan har hun altid været, så det har vi lært at leve med fra vi var små.

Arg hvad? jeg har holdt mund og bare prøvet at acceptere at sådan er hun, så jeg nåed kun at holde ud i 8 år... 

Det havde hele tiden været dem der også skulle hente os fra børne afd,  da svigerfar jo er pensionist og svigermor går sygmeldt. Men da dagen kom, ja så kunne de alligevel ikke. De skulle lige fodre dyr.

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

tak. 

Da jeg tog turen med hende dengang med fb, sagde hendes egne børn til mig (min mand - hans storesøster og lillebror) Hold da op, godt der var en der endelig slog i bordet. Det har vi andre haft lyst til i mange år. Men sådan har hun altid været, så det har vi lært at leve med fra vi var små.

Arg hvad? jeg har holdt mund og bare prøvet at acceptere at sådan er hun, så jeg nåed kun at holde ud i 8 år... 

Det havde hele tiden været dem der også skulle hente os fra børne afd,  da svigerfar jo er pensionist og svigermor går sygmeldt. Men da dagen kom, ja så kunne de alligevel ikke. De skulle lige fodre dyr.

Hvor er de strenge Hold på jeres for Frederics skyld. Han har været så gruelig meget igennem,så selvfølgelig skal han skånes.

Laura og jeg skulle have været til Billund og fejre nytår med en veninde og hendes datter på 2 år, men jeg ringede og sagde, at ville hende og Emma fejre nytår med os, måtte de komme til Odense, for det ville blive alt for stressende, hvis vi skulle til Billund i flere dage, når nu jeg har arbejdet her mellem jul og nytår. På denne måde får vi masser af kvalitetstid sammen uden nogen sure pligter, som jeg har klaret idag!  Min pointe er... at ungerne kommer i første række, selvom vi må skuffe nogen på den konto

P.S. Veninden indvilligede i at komme og fejre nytår med os i Odense

Anmeld

29. december 2010

Ox. skriver:

Jeg har stemt blankt, for kan se det på så mange måder synes jeg ...

Det er rigtig træls for jer, at jeres bettemand ikke kan tåle for mange mennesker på eén gang - men det skal han vel også lære på et tidspunkt, ellers kommer der store problemer i BH/BH klasse vel?

Det er self. kun gætterier, men at den anden dreng så er dårligt opdraget er heller ikke jeres skyld, men ja altså, min datter har det også med at klaske lussinger (hun er 17 mdr) og det er bestemt ikkle fordi jeg lader det stå til, men det er jo en læringsprocess ...

Men igen - kan se det fra alle mulige sider, forstår jer også godt til dels ..

Helt ok, alle er velkommen til at stemme.

Han går i dp i en ren drenge bande. Til gymnastik holder han også lige til den tid det varer. 

Dp er begyndte i sommers at besøge bh herude, der trives frederic, selvom det kun er i deres midlertidige bygninger og legeplads. Han er den eneste der bare styrter afsted og mænger sig blandt de andre bh børn og bare leger med. Hvor de andre børn i dp, højst går 5m væk fra dp.

Den gamle var der gået råd og svamp i, så de er ved at bygge helt nyt. De har tillige købt mere jord til legeplads, så de bibeholder at være fredericia's bh med den største legeplads.

Ang lille fætter. Ved det ikke er vores skyld, men vi kan jo ikke nyde nytår - når vi konstant skal være efter den fætter. De griber end ikke ind, når deres dreng bare uhæmmet går hen og vælter frederic i jorden og begynder at slå vildt på ham. Lille fætter er et ½ hoved mindre, men vejer 4½ kg mere end vores. Frederic slår sjælendt, men går sin vej. For han gider ham ikke, da fætter var mindre skreg han i et væk - selv hans egne forældre havde døbt ham skrigeungen. Skrigeri'et er blot blevet afløst af den voldlige adfærd. Selv deres egen dp'mor har spurgt om de leger voldelige lege med ham, da han er sådan. 

Så nej har ikke lyst til at have sådan en mini sumobryder til at ødelægge en ellers så hyggelig dag.

Frederic er snart 2,4 år, så fætter er snart 2,2 år. 

Anmeld

29. december 2010

Sasja77

For hunne da...

Jeg synes du skal stå fast på at det stadig kun er svigerforældrene der må komme! Jeg ved jo da jeg har fulgt lidt med i Frederics lille liv at I på INGEN måde reagerer som I gør bare for at være besværlige men fordi at det handler om at Frederic ellers ikke har det godt! Og jeg synes at det er ret så respektløst at din svigermor ikke at tænke sig en lille smule om -det er jo ikke fordi at hun ikke ved det 

Jeg håber at I får en rigtig hyggelig aften og rigtig godt nytår til Jer

KH

Sasja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.