tandbørstning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2008

Kaufie

Hvor underligt der ikke er nogen ens retningslinier på dette område....

Vi var til tandlæge-møde i sidste uge- her fik William en tandbørste og en tube Zendium børnetandpasta (den med asterix) - som er den samme, som vi har brugt siden tand #1. Tandplejeren fortalte mig, at det man skulle kigge efter er at der skal være 1000ppmF (kan ikke huske hvad det står for) natriumfluorid. I voksen tandpasta er der ofte 1450 ppmF.... Så frem med luppen og læs det med småt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2008

bette

Kaufie skriver:

Hvor underligt der ikke er nogen ens retningslinier på dette område....

Vi var til tandlæge-møde i sidste uge- her fik William en tandbørste og en tube Zendium børnetandpasta (den med asterix) - som er den samme, som vi har brugt siden tand #1. Tandplejeren fortalte mig, at det man skulle kigge efter er at der skal være 1000ppmF (kan ikke huske hvad det står for) natriumfluorid. I voksen tandpasta er der ofte 1450 ppmF.... Så frem med luppen og læs det med småt.

det samme fik jeg af vide

Anmeld

9. september 2008

Muffinmus

Bruger også postmand per pastaen:)
Den han bedste kan lide....
Men generelt er det et totalt mareridt at børste tænder på ham hantuder, skriger og gør sig virkelig til HVER fuc... gang.. til at blive idiot af.
Vi børster kun 1 gang om dagen..til aften og så tager DP den om morgenen efter hans morgenmad.
Men HADER det virkelig for han kan bare ikke lide det overhovedet og tårene triller ned af hans små tykke kinder...ØV

Anmeld

9. september 2008

Plysbjørnen

Kan fortælle jer at der i VoresBørn er en artikkel om tandbørstning...

Betina

Anmeld

9. september 2008

birgittemarie

Siber skriver:

ja nu er Johanna så heldig at have 4 for oven og 2 for neden. Bruger I tandpasta, hvis ja hvilken!
Og Johanna hader at få børstet tænder, og hvordan er det lige den der tandbørste sang er: du skal børste dine tænder, hver gang du vasker hænder.................................og tralalalaal?

Hjælp søges
Knus Siber

Du skal børste dine tænder, hver gang du vasker hænder
det er ikke kun på grund af den grimme snag
men det ser da fjollet ud, hvis en skønne dag
de alle rasler af
8D

Sådan husker jeg den i hvert fald.

Her bruger vi heller ikke tandpasta og her er også kun 4 for oven og 2 forneden og her hades tandbørstning også som pesten. Nøj, hvor kan hun blive vred over den tandbørstning.

Forleden kom jeg sådan til at afmagts-grine, for det kom til at ligne en scene fra et torturkammer. Ikke fordi vi startede med at torturere hende, det kørte lige som bare af sporet 8D
Jeg sad med hende og husbond børstede. Så begyndte hun at skrige og vride sig som sædvanligt og det hele endte med, at husbond holdt hende i benene med hovedet nedad og jeg kæmpede løs med tandbørsten i hendes stakkels lille, vidt åbne, rasende skrigende mund. Så holdt vi op med at børste og så snart det skete, begyndte hun også at grine, så forhåbentligt har hun ikke taget skade af hændelsen :$

Men hvad skal man dog gøre?

Knus fra Birgitte

Anmeld

9. september 2008

Susan1978

Emil får også bare børstet tænder med alm Zendium classic, bare en lille bitte klat. han ser lidt sjov ud, men jeg gider ik vende ham til børne tandpasta.. Det har Ea været og det var et helvede hvis jeg fik købt en hun ikke kunne lide.. de sgu ik billige.. Men her har i hele sangen.. [rød]Når en mand skal gøre indtryk på en pi' - på en pi' ta'r han blomster med for det kan pigen li' - pigen li' og han vaske sine hænder - der er ikke noget han glemmer det sku' da lige være - at børste sine tænder Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder dine tænder de skal plejes som et barn fordi hvis du har møjbeskidte tænder og du kysser en pi' så ved jeg hun vil si' At du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder det er ikke kun på grund af den grimme smag men det ser da fjollet ud hvis en skønne dag de alle rasler af Når en pige skal gøre indtryk på en mand - på en mand ta'r hun kjole på og gør sig fint i tand - fint i stand og hun vasker sine hænder - der er ikke noget hun glemmer det sku' da lige være - at børste sine tænder Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder dine tænder de skal plejes som et barn fordi hvis du har møjbeskidte tænder og du kysser en pi' så ved jeg hun vil si' At du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder det er ikke kun på grund af den grimme smag men det ser da fjollet ud hvis en skønne dag de alle rasler af Alle kendte stjerner hele jorden rundt - jorden rundt børster tænder for det er jo lidt dumt - jo lidt dumt hvis de i en kærlig scene - pluds'lig står helt alene for den som de sku' kysse gi sin vej og sa'e at Du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder dine tænder de skal plejes som et barn fordi hvis du har møjbeskidte tænder og du kysser en pi' så ved jeg hun vil si' At du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder det er ikke kun på grund af den grimme smag men det ser da fjollet ud hvis en skønne dag de alle rasler af[/rød] Susan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.