tandbørstning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. september 2008

Siber

ja nu er Johanna så heldig at have 4 for oven og 2 for neden. Bruger I tandpasta, hvis ja hvilken!
Og Johanna hader at få børstet tænder, og hvordan er det lige den der tandbørste sang er: du skal børste dine tænder, hver gang du vasker hænder.................................og tralalalaal?

Hjælp søges
Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2008

Nadi

Jeg bruger den blå post mand per tandpasta, man kan også få den i gul og lyserød :)
Oliver var heller ikke så vild med det da de sidste 4 der lige er kommet op brød frem, men nu er han mere medgørlig. Jeg kan ikke den der sang men synger et eller andet med at "skrubbe skrubbe skrubbe bisser, bisserne skal skrubbes"

-Nadia

Anmeld

6. september 2008

Plysbjørnen

jeg bruger en eller anden babybørnetandpasta fra colgate tror jeg det er, men min nabo som arbejder ved børnetandplejen siger at det ikke er nødvendigt at bruge børnetandpasta, for man skal bare bøvle med at vende dem af med det igen...
Og i øvrigt skulle du have brugt tandpasta fra den dag den første tand dukkede op i munden...

Betina

Anmeld

6. september 2008

bette

tja jeg bruger det samme som nadi bruger..
og her er der intet der hjælper så jeg holde rham bare fast og børster bisserne og så er den skid slået..

Anmeld

6. september 2008

Siber

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

jeg bruger en eller anden babybørnetandpasta fra colgate tror jeg det er, men min nabo som arbejder ved børnetandplejen siger at det ikke er nødvendigt at bruge børnetandpasta, for man skal bare bøvle med at vende dem af med det igen...
Og i øvrigt skulle du have brugt tandpasta fra den dag den første tand dukkede op i munden...

Betina

kæft jeg er bagud, og det er mit andet barn........................... sikke noget!

Nå ja men det er bare at gå i gang!

Knus Siber

Anmeld

6. september 2008

Plysbjørnen

Siber skriver:

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Betina

kæft jeg er bagud, og det er mit andet barn........................... sikke noget!

Nå ja men det er bare at gå i gang!

Knus Siber

de overlever nu nok... Det var bare lige en orientering... Det var bare hvad hun sagde fordi vi den ene gang skulle spørge fra min bror og svigerinde, for de brugte nemlig ikke tandpasta til deres datter...

Betina

Anmeld

6. september 2008

ka li ja

jeg har fået af vide at jeg ikke behøver bruge tandpaste til arthur. så det gør jeg ikke... der er vist mange forskellige meninger om hvad der er rigtigt.. gad vide hvem man skal tro på!!??
sig selv måske:D;)

Anmeld

6. september 2008

Plysbjørnen

ka li ja skriver:

jeg har fået af vide at jeg ikke behøver bruge tandpaste til arthur. så det gør jeg ikke... der er vist mange forskellige meninger om hvad der er rigtigt.. gad vide hvem man skal tro på!!??
sig selv måske:D;)

Tja det er vel som man tager det...

Anmeld

6. september 2008

Astrid P

Vi bruger den helt almindelige Zendium Classic. Det er vi begyndt på for et par måneder siden, og Smilla synes den smager skønt. Der kommer kun en lillebitte klat på, sårn en millimeter eller noget i den stil!

Jeg kan ikke rigtig se fidusen i at en børnetandpasta skal smage af vingummi, og Smilla synes som sagt at Zendium smager glimrende, så den får hun bare...

Anmeld

7. september 2008

Marco2

Hej Siber. De forskellige tandlæger er ikke enige i hvornår man skal bruge tandpaste. Men her i Århus kommunen bliver man rådgivet til IKKEat bruge tandpasta til de små før de har fået deres kindtænder! Der er mange stoffer i tandpasta de smås imunforsvar ikke kan klare, og der kan jo ikke selv spytte ud, så de får også al flour'en ned, som heller ikke er godt. Som du kan se af vedhæftede link, er det først ved første kindtand man begynder at skulle anvende tandpasta. Så tag du det bare roligt, medmindre Johanna har hele gibisset fuldt ;) http://www.aarhuskommune.dk/portal/borger/sundhed_sygdom/tandpleje?_page=tilbud_til_0_6_aarige.emne/tandboerstning.htm#babyer AG - som ikke bruger tandpasta endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.