hvor længe beskytter p-piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

Rockertand

anetteb skriver:

^^ja som overskriften siger.

hvor længe går der før p-pille homonerne er ude af kroppen?

Som regel ca. 24 timer - det er derfor man skal tage 1 pille om dagen, og det er derfor, man kan blive gravid, hvis én pille glemmes.

Noget andet er så, at p-pillerne styrer din cyklus kunstigt, og kroppen går på "autopilot" på pillerne, og det kan tage noget tid at få slået autopiloten fra igen efter p-pilleophør (kroppen skal reagere naturligt på dine egne hormoner igen).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Anette&Sophia

Rockertand skriver:

Som regel ca. 24 timer - det er derfor man skal tage 1 pille om dagen, og det er derfor, man kan blive gravid, hvis én pille glemmes.

Noget andet er så, at p-pillerne styrer din cyklus kunstigt, og kroppen går på "autopilot" på pillerne, og det kan tage noget tid at få slået autopiloten fra igen efter p-pilleophør (kroppen skal reagere naturligt på dine egne hormoner igen).

hvordan kan man vide om pillerne styre kroppens cyklus?

hvis man kan sige det sådan.

Anmeld

27. december 2010

Anette&Sophia

27. december 2010

Rockertand

anetteb skriver:

hvordan kan man vide om pillerne styre kroppens cyklus?

hvis man kan sige det sådan.

Du får jo mens i p-pille-pausen hver måned, denne blødning er hormonstyret af pillerne, og mange oplever derfor uregelmæssige menstruationer, når de stopper med pillerne, fordi det ikke er kroppens naturlige cyklus. Det er derfor mange tror, at de er "gået over tid uden en positiv test" - det er ikke sikkert, at kroppen er enig, det kan være, at ens naturlige cyklus er på 34 dage, og at man derfor både har ægløsning og testdag på et helt andet tidspunkt, end man selv tror.

Anmeld

27. december 2010

Anette&Sophia

Rockertand skriver:

Du får jo mens i p-pille-pausen hver måned, denne blødning er hormonstyret af pillerne, og mange oplever derfor uregelmæssige menstruationer, når de stopper med pillerne, fordi det ikke er kroppens naturlige cyklus. Det er derfor mange tror, at de er "gået over tid uden en positiv test" - det er ikke sikkert, at kroppen er enig, det kan være, at ens naturlige cyklus er på 34 dage, og at man derfor både har ægløsning og testdag på et helt andet tidspunkt, end man selv tror.

arrg sådan

smart. tak for hjælpen

Anmeld

27. december 2010

MetteT

anetteb skriver:

så spørger jeg dumt, hvad er PCO?

Det er det din søster har... Som gør at man ikke får eller meget sjældent får ægløsning..

Knus..

Anmeld

27. december 2010

Anette&Sophia

MetteT skriver:

Det er det din søster har... Som gør at man ikke får eller meget sjældent får ægløsning..

Knus..

nåår.

du er da også så klog

hi.

Anmeld

27. december 2010

MetteT

anetteb skriver:

nåår.

du er da også så klog

hi.

Det er da lige det jeg er...

Ej, havde jeg ikke selv haft det, havde jeg heller ikke vidst en dyt om det..

Knus

Anmeld

27. december 2010

Anette&Sophia

MetteT skriver:

Det er da lige det jeg er...

Ej, havde jeg ikke selv haft det, havde jeg heller ikke vidst en dyt om det..

Knus

det er rigtig. håber jeg er mere heldig, ( hvis man kan sige det sådan ) bare sådan så det kan passe med et barsels år mellem hf og pædagog

Anmeld

27. december 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
anetteb skriver:

så spørger jeg dumt, hvad er PCO?

PCO er hormonforstyrrelse der gør at man ikke modner æggene korrekt...

www.pcoinfo.dk

er en hjemmeside med en masse svar omkring det

Jeg har lært meget om en kvindes cyklus efter at have fundet ud af jeg havde det/har det.. Og ved nu at jeg skal sørge for hvis jeg får en datter at hun ved jeg har det da det kan gå i arv...

Mit PCo er forværret af at jeg er overvægtig men der er også kvinder som ikke har problemer med overvægt der har det og der er mange kvinder der har det uden at vide det og uden at have problemer med at blive gravid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.