Anonym skriver:
Hej.
Tusind tak for dit svar, dejligt at høre vi ikke er de eneste der har det sådan 
For at starte nedfra i dit indlæg, så har vi al den viden om hendes handicap, som vi overhovedet kan læse os til. Hun er både mentalt og fysisk handicappet, men ikke i så væsentlig en grad at hun ikke kan opdrages som andre børn, det skal bare være mere struktureret og velovervejet. Og hun har netop noget seperationsangst i forhold til enkelte personer i sit liv, her inkl mig.
Vi har haft hende og hendes storebror, på ferie hele julen hvor vi var meget obs på at hun fik nogle gode timer med hendes far, så han puttede hende og legede med hende og han kan selv se den lille fremgang der er i det. Hun afviser ham ikke blankt mere, men som du også har oplevet, så er det stadig mig hun søger, til det meste. Jeg kan fornemme i har taget noget tid om at få skuden vendt, det er nok det samme her. Nu har det været sådan hos os i flere mdr, fordi vi ikke anede hvad vi skulle gøre, så vi har nok ventet for længe med at gøre noget ved det. Så det skal vi jo arbejde ekstra hårdt for nu. Og det er netop sindssygt svært, for jeg har det virkelig dårligt med at skulle afvise hende, så det er fint med de her stille og rolige måder at gøre det på.
Og oveni det så vil hun måske opleve et svigt når der kommer en baby inden så længe, for så har jeg ikke den samme tid til hende. Men det håber jeg ikke og jeg krydser fingre for at jeg kan huske at give hende opmærksomhed også. Og så har hun jo sin far der kan hygge med hende, men han skal jo også have lidt tid sammen med datterens storebror som også er med på weekend. Så vi er lidt spændte på hvordan det hele skal gå.
Hvordan er dit forhold til din bonusdatter nu? Har i arbejdet med det og hvordan kom det så langt i jeres tilfælde?
Mit forhold til hende er ligeså godt som det hele tiden har været, kun hendes forhold til hendes far som ændre sig. Til det bedre 
Vi har prøvet at virke så naturlige om det så muligt, ikke gjort et stort nr. ud af det. Og brugt samme "undskyldninger som jer. "Cathrine er træt, så det er far der putter dig" eller " Cathrine skal se det her i fjernsynet det har hun glædet sig til, så det er far der bader dig" osv. Og så er han gået til hende og ikke trukket sig når hun blev vred. Hvis hun bliver meget gal kommer jeg og skælder ud og siger f.eks. Du skal være sød ved far, han elsker dig ligeså meget som cathrine. Eller far bliver ked af det når du ikke er sød ved ham. For måske at tale lidt til hendes samvittighed, så hun åbner sit hjerte lidt til ham. Så har vi også leget lidt sådan for sjov hvor jeg holder stramt om hans arm ogh siger "min Far" og Så gør hun det samme. Og vil jo gerne "vinde far". Det har virket sådan at hun gerne vil sidde og putte med ham. Fordi vi fik sat lidt fysisk på tror jeg.
Alt i alt en masse småting som er gået rent ind hos lillepige stille og roligt.
I starten har hun jo afvist det hele, men ligeså langsom er det blevet normalt for hendes det hele. Og sjovt, altså sådan noget som at slås om far.
Så har hendes far også gjort meget ud af at fortælle hende om da hun var lille, det elsker hun at høre om.
Så her har vi sådan lidt "sat far på en pedistal" (staves?) Og det har virket.
Håber det lykkes for jer.