Nu uden slimprop og livmoderhals...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Diana...

Ej hvor er det spændende Ditte. Man kan jo slet ikke tillade sig og slukke computeren julen over, man er da nød til at følge med her inde he he. 

Det er godt nok spændende hvem der føder først synes der er flere der har tendenser til det nu. Uhh det spændende. 

Jeg bliver simpelthen nød til at spørge hvordan du kan mærke den er væk? 

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

piadas

DK skriver:

Hej de damer!

Jeg tror slimproppen er røget! Engang mellem søndag og mandag var jeg ude og tisse og pludselig lugtede det bare så meget af fostervand. Jeg blev helt nervøs, men der er ikke noget der har dryppet. Men tilgengæld kom der ret store klumper med sejt klister-slim i 2 dage derefter.

Jeg mærkede så efter i går og den fine livmoderhals der var der i lørdags er nu helt væk... Men slimproppen kan vel heller ikke "være der" når livmoderhalsen er væk?

Altså jeg føler mig ikke på kanten af en fødsel! Jeg er jo også kun 36+1 i dag, sååå... Jeg har ikke flere plukveer end hvad jeg plejer og de kommer ikke så tit synes jeg. Men efter hvad jeg har læst mig til, så kan slimproppen jo også gå flere uger før fødsel, og ingen livmomderhals betyder jo bare "snarlig" fødsel, som i alt fra nu til 1-2 uger (står der i bøgerne) og det ved jeg jo godt allerede! Kirstine kom jo 37+4, så det gør den bette Bimmer-bandit nok også! Så må vi lige se hvordan det kommer til at passe med eksamnerne og det hele, he he...

Men hvad. Som sagt føler jeg ikke at der er noget overhovedet under opsejling.

Knuuus og dejlig lillejuleaften!

Uh, hvor spændende - jeg havde godt nok tænkt på, om der var noget i gære, for jeg synes ikke, du har været så aktiv herinde, som du plejer! Men jeg tænkte, juleaften er jo også i morgen, så der er jo også andre gøremål! Det er bare mig, der sidder og venter foran skærmen på, at en fra gruppen føder!

Spændende spændende - nu har du vel sagt til Rosa, at hun bare har at skrive herinde MED DET SAMME, du har født, ik'?!! Vi er så mange, der venter på Bimmeren - og for den sags skyld alle de andre babyer i vores gruppe!

Jeg har en veninde, som fødte første gang præcis tre uger før tid og anden gang gik vandet en måned før (hun fødte samme dag), så man ved jo aldrig - måske er Bimmeren på trapperne! Bare han lige springer over imorgen og Kristines fødselsdag...

Anmeld

23. december 2010

AnneBJ

karina pigen skriver:

jeg vil gerne overtage pladsen om at føde den 14.. det er navnedagen til det navn vi har valgt..hehe

Haha, hvor ville det være fint hvis man lige kunne lave sådan en bestilling

Dejligt navn i øvrigt!

Anmeld

23. december 2010

karina pigen

AnneBJ skriver:

Haha, hvor ville det være fint hvis man lige kunne lave sådan en bestilling

Dejligt navn i øvrigt!

hehe ja det ville være smart.. men lad os nu se.. er sat til den 5 ..men min jordmor er sikker på jeg gå over tid og nok bliver sat igang og vi har aftalt at eg ik skal gå fulde 14 dage over tid.. såå. ja bliver spændende

Anmeld

23. december 2010

PeruBaby

Uhhh, hvor er det spændende, Ditte. Jeg håber for dig at Bimmeren bliver inde i sin hule et stykke tid endnu så du kan få styr på eksamen inden, men hvor ville det også bare være fedt snart at se ham!

Jeg har det i hvert fald meget ambivalent mht. fødselstidspunktet. Jeg ville SÅ gerne have at lille baby-Sofia er helt fin og færdiglavet inden hun kommer ud - på den anden side har vi jo så godt som alt klar til hende nu, så det er svært ikke at blive utålmodig. I følge scanningslægen har jeg stadig 14mm livmoderhals tilbage, så jeg regner med at det er nok til at holde på hende i 11 dage endnu

Juleknus, Christina 35+3

Anmeld

23. december 2010

DK

Hej de damer!

Der bliver lige et lille fællessvar, da i næsten alle sammen har spurgt om det samme: Hvordan mærker man det!

Altså... livmoderhalsen er jo sådan en "spids/tut" der stritter ud/ned i bunden af skeden (den føltes lidt som spidsen/hovedet af en ikke halvstiv tissemand). Og når den så er væk, jamen så er der bare ingen spids/tut længere, så er der bare helt "fladt" deroppe. Hvis man aldrig har mærket efter hvordan det føltes derinde, så kan jeg godt forstå at det er lidt svært.

Jeg har haft spiral, og de faldt ud et par gange. Derfor har jeg "erfaring" med at mærke efter på livmoderhalsen, fra dengang jeg havde spiralen. Derfor ved jeg hvordan livmoderhalsen normalt skal "se ud/føles". Jeg mærkede forsigtigt efter for første gang i graviditeten i lørdags. Der var der fint med livmoderhals, selv om den var blød. -Jeg gætter på at den der var 2,5 cm. men altså... det aner jeg ikke om er rigtigt! Men da jeg så følte efter i går, var livmoderhalsen, altså "tutten" helt væk. Derfor har den jo trukket sig op/tilbage, ligesom den jo skal inden man går i fødsel!

Hvis i kigger på billedet, så det første billede stikker livmoderhalsen stadig ned i skeden. Altså, den er et par cm. lang, og hvis man føler for enden af skeden kan man mærke den (igen, den føltes som hovedet af en lille tissemand deroppe i bunden) Men når den så har trukket sig tilbage, som den har på det sidste billede, så er det jo bare helt fladt deroppe!

Slimproppen sidder, så vidt jeg ved, inde i livmoderhalsen, for at blokere for bakterier osv. der evt. kunne trænge ind i livmoderen! Den glider jo så ud når tiden nærmer sig/når livmoderhalsen trækker sig tilbage!

I kan jo prøve at mærke efter Men husk rene fingre og forsigtighed

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. december 2010

DK

Forresten så LOVER jeg at få Rosa til straks at opdatere hvis noget går igang og jeg bliver ikke sur over "har du født/sker der noget"-spam

Jeg kan nok heller ikke selv lade være med lige at skrive... Uhhh vandet er gået/den første ve er kommet, når den tid kommer! Men som sagt, i skal ikke holde vejret! Jeg tror der kommer til at gå en rum tid endnu! Det føltes ikke som op over! Der er hverken plukveer i dag, eller rumlen eller mens. smerter!

Anmeld

23. december 2010

Multebær

uh uh uh hvor er det spændende Ditte. Håber lige han tager et par dage mere derinde. Glæder mig så meget til at læse opdatering. 

Anmeld

23. december 2010

piadas

DK skriver:

Forresten så LOVER jeg at få Rosa til straks at opdatere hvis noget går igang og jeg bliver ikke sur over "har du født/sker der noget"-spam

Jeg kan nok heller ikke selv lade være med lige at skrive... Uhhh vandet er gået/den første ve er kommet, når den tid kommer! Men som sagt, i skal ikke holde vejret! Jeg tror der kommer til at gå en rum tid endnu! Det føltes ikke som op over! Der er hverken plukveer i dag, eller rumlen eller mens. smerter!

Dejligt! Jeg tror heller ikke, jeg kan lade være med at skrive, at nu har jeg veer eller hvordan det hele nu starter!

Jeg krydser alt hvad jeg kan for, at han bliver derinde til du er mindst 37+0, for ellers ender du vel på sygehuset og må ikke føde hjemme?

Anmeld

23. december 2010

DK

piadas skriver:

Dejligt! Jeg tror heller ikke, jeg kan lade være med at skrive, at nu har jeg veer eller hvordan det hele nu starter!

Jeg krydser alt hvad jeg kan for, at han bliver derinde til du er mindst 37+0, for ellers ender du vel på sygehuset og må ikke føde hjemme?

Ja hvis han kommer nu, så skal vi på sygehuset! Man må ikke føde hjemme før man er 37+0 (eller måske 36+6...)

Jeg har lige pakket en taske... Anders far var her for at hente Kirstine kl. 16, og da Anders kom med hende senere på aftenen, sagde han at hans far mente jeg ville føde i morgen eller i overmorgen. Det var jo Anders far der forudsagde at jeg ville "føde i morgen!" dengang med Kirstine. Så Mikkel er lidt i panik, og han har lige tvunget mig til at pakke en tasken!

Altså det hele er lidt fjollet synes jeg, for jeg er stadig sikker på at der går mindst en uge endnu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.