Ja, nu er jeg som 20-årig blevet gravid med min kæreste på 28. Min kæreste er himmellykkelig over graviditeten, og det tror jeg egentligt også jeg er. Men jeg er meget i tvivl om jeg skal beholde barnet.
Jeg er 20 år og går i gymnasiet, i 2.g. og er allerede en del ældre end mine klassekammerater, dette kan dog kun mærkes når vi er "alvorlige"
Jeg føler selv jeg er moden af min alder, og jeg har villet have børn siden jeg var 15 år gammel, men var heldigvis "fornuftig" nok til at se at det nok ikke var en god idé dengang. Nu er jeg så blevet gravid og mine tanker går på følgende:
Vil jeg kunne give mit barn en god opvækst når jeg er så ung? Jeg har set masser af gode eksempler, men desværre også masser af dårlige.. Mine egne forældre var 21 og 24 da de fik mig og også forholdsvist unge. Min mor har kæmpet med uddannelse de sidste par år, hvor hun har taget diplomuddannelsen tror jeg det hedder, og lignende ting. Men hun har trods alt klaret sig godt, og jeg ved da hun ikke fortryder at have fået børn tidligt og uden uddannelse. Hun har altid fortalt at jeg var et ønskebarn og planlagt trods deres alder.
Min næste bekymring er selvfølgelig min egen uddannelse. Jeg vil kunne færdiggøre 2g før jeg føder, men hvad så med 3g? Kan man godt tage et år mellem 2 og 3g hvis man har et barn, og er dette en god idé? Jeg har meget længe drømt om at blive dyrlæge, som er en langvarig uddannelse, er det overhovedet muligt hvis man har et barn?
Min kæreste er selvstændig med eget firma, så økonomien er sådan set ikke noget problem. Men forhold kan jo gå galt, og så ville jeg skulle stå med et barn alene, og kommer man så overhovedet igang med en uddannelse? Jeg tror ikke vi går fra hinanden, for vi elsker hinanden højt og har været sammen i mange år. Men folk kan jo ændre sig, især hvis der er en lille baby.
Jeg vil rigtigt gerne have det her barn, og jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at få en abort. Jeg elsker allerede det lille liv i min mave, og jeg er så lykkelig for endelig at være gravid selvom jeg samtidigt er fuld af bekymringer. Jeg tror godt min mor vil støtte mig hvis jeg vælger at få det, men min far er jeg meget bekymret for.
Kære piger, jeg ville egentligt bare ud med lidt piveri og så ville jeg egentligt gerne høre hvad I synes om hele situationen?