Hjælp til baby tøj str ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Moar2011

Lou87 skriver:

Åhh ja tøj dramaet det kan jeg godt huske
TROEDE jeg havde oki styr på det.. MEN NEJ

Jeg købte meget lidt 50 - det meste var 56 og 62.
Da både min mor og svigermor har fået nogenlunde str børn.

Men jeg blev sat igang 1 mdr før. Dvs jeg fik et barn på 2650 g og 48 cm.. så jeg startede altså ud i en str 44 og derefter 48 og så ku jeg begynde og bruge mit 50 (som jeg så også måtte købe mere af)

Så jeg vil sige - sørg for og ha noget 50 og 56.
Man ska også tænke på at hvis barnet feks er 53 cm, så er det stadig en str 50 der vil passe bedst, da hovedet jo ikk tæller med i tøjstr Mere så barnet ikk svømmer i det.

Og HUSK og købe efter hvilket barn du får, mange af tingene nu er jo vinterrelaterede, med for og sådan! Jeg har desværre en masse søde sommerkjoler hun ikk når og bruge fordi hun er fra august og først er i 56/62 nu

Hvis det har interesse har jeg li lagt neutralt tøj op til salg, se evt på min profil

STORT TILLYKKE M GRAVIDITETEN

1000 tak ska du have

Jeg tror bestemt heller ikke at min søn blir så stor. min mor fik mig og min søster 5uger for tidligt o´g min lillebror til tiden med en vægt på 2750. og 48cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Lou87

Babyklar skriver:

1000 tak ska du have

Jeg tror bestemt heller ikke at min søn blir så stor. min mor fik mig og min søster 5uger for tidligt o´g min lillebror til tiden med en vægt på 2750. og 48cm

Velbekomme

Og ja så ku det måske være du sku købe en enkel heldragt eller to i nummeret mindre.. altså i 48 Det kan jo sælges igen hvis det.

Synes det er så vildt og se på det ene sæt tøj hun kom hjem fra sygehuset i jeg har gemt som minde.. 44 er altså bare småt!

Anmeld

21. december 2010

Moar2011

Lou87 skriver:

Velbekomme

Og ja så ku det måske være du sku købe en enkel heldragt eller to i nummeret mindre.. altså i 48 Det kan jo sælges igen hvis det.

Synes det er så vildt og se på det ene sæt tøj hun kom hjem fra sygehuset i jeg har gemt som minde.. 44 er altså bare småt!

Det er da også en godt minde at gemme det første sæt

ja, det ville nok være en go ide heh .

Anmeld

21. december 2010

Lou87

Babyklar skriver:

Det er da også en godt minde at gemme det første sæt

ja, det ville nok være en go ide heh .

Ja jeg synes det var en meget sød tanke..
Men var mest pga jeg ville ku vise hvor lille hun var - da de fleste jo er noget større

Og ja det synes jeg da.. Det ikk altid li nemt og finde, men kære børn fandt jeg noget i.. samt en butik der hedder me to i næstved.
Men mener det er Joha mærket der går rimelig langt ned også. Så det kan du nok også søge på på nettet.

Anmeld

21. december 2010

Loa

Babyklar skriver:

tak for svar er der slet ikke en str tøj, hvor de når og bruge det i okey tid før i vosker ud af det

tror ikk min baby dreng blir så stor igen heh , for så ender det med han blir større end hans mor

Tror Isabella brugte 50 i 1 1/2 mdr, fra 1 1/2 mdr - 2 knap 2 1/2 mdr brugte hun 56, fra mellem 2 og 2 1/2 kom hun så i 62 og der har hun været til omkring 4 1/2 - 5 måneder hvor hun røg op i 68......

Så tror hun har været længst tid i sin 62

Håber ikke det var alt for forvirrende

Anmeld

22. december 2010

Moar2011

Loa skriver:

Tror Isabella brugte 50 i 1 1/2 mdr, fra 1 1/2 mdr - 2 knap 2 1/2 mdr brugte hun 56, fra mellem 2 og 2 1/2 kom hun så i 62 og der har hun været til omkring 4 1/2 - 5 måneder hvor hun røg op i 68......

Så tror hun har været længst tid i sin 62

Håber ikke det var alt for forvirrende

Okey . nope det var til at forstå

Anmeld

22. december 2010

Sismofytten

Jeg ville købe str. 50 og 56 til at starte med. Har aldrig hørt om, at der er en str. 48. Men kun at der er str. 38 og 44, men det går umiddelbart til for tidligt fødte.

En oversigt:

Str. 50 - 0-1 måned

Str. 56 - 1-2 måneder

Str. 62 - 2-4 måneder

Str. 68 - 4-6 måneder

Str. 74 - 6-9 måneder

Str. 80 - 9-12 måneder

Men det er jo alt sammen gennemsnitligt, dog kan man da alligevel få en idé om, hvor længe de forskellige størrelser holder.

Men som sagt, så start med lidt i 50 og 56, og så se, hvad størrelse der passer bedst, og så køb mere efter fødslen.

Anmeld

23. december 2010

Nalle

Nu fik jeg jo en basse sidst jeg fødte, 3950 g og 50 cm

Han brugte str 50 i 14 dage. 56 i 14 dage - 3 uger. 62 - 1 ½ måned. 68 i 2 måneder.

Allerde da han var 4 ½ månede, brugte han str 74! Det er 6-9 måneder.

Victoria er 2 år, vejer 11,8 kilo og er 8 cm. Sebastian er ½ år, vejer 9,8 kilo og er 70 cm, så det ikke til at se der er 1 ½ års forskel, børn er såå forskellige. Victoria var 1 ½ år, før hun voksede ud af den str han bruger nu, og han kan snart ikke passe det mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.