Hjælp til baby tøj str ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.816 visninger
27 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Moar2011

go aften damer

Som sagt fik vi jo afvide igår at vi skal have en lille skøn supermand   vi har så en del tøj både til piger og drenge som vi så småt er begyndte at kigge igennem idag, da vi ligeså godt kan få pige tøjet solgt videre og så selvf kigge hvad vi har af drenge tøj og hvad str det er i   (vi ved godt der er længe til endnu til prinsen kommer ud)

Så kommer mit spørgsmål: Hvad er jeres erfaringere med babytøj, hvilken str kan de små bruge i længst tid ? - og hvor meget skal man ca have af  hver str ? - hvis man kan skære det ud på den måde.

sådan så man ikke få/køber for meget - håber i forstår mit spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

PernilleB

jeg har hele tiden brugt det samme... 10 kortærmet 10 lange ærmet, 6 bukser 10 bluser og 6-9 natdragter... og str er i i ca 2 mdr... det var min i hvertfald...

Anmeld

21. december 2010

LR85

min dreng brugte str 50 i 1-1½ måned, så det ville jeg helt klart anbefale, men hvis du får en lidt større dreng er det nok godt a have lidt i str 56.

Anmeld

21. december 2010

bøgelund

Babyklar skriver:

go aften damer

Som sagt fik vi jo afvide igår at vi skal have en lille skøn supermand   vi har så en del tøj både til piger og drenge som vi så småt er begyndte at kigge igennem idag, da vi ligeså godt kan få pige tøjet solgt videre og så selvf kigge hvad vi har af drenge tøj og hvad str det er i   (vi ved godt der er længe til endnu til prinsen kommer ud)

Så kommer mit spørgsmål: Hvad er jeres erfaringere med babytøj, hvilken str kan de små bruge i længst tid ? - og hvor meget skal man ca have af  hver str ? - hvis man kan skære det ud på den måde.

altså jeg fik jo af vide, at det går så stærkt, så jeg skulle holde mig til 56 el 62.. så jeg har jo købt alt i 62, og så kan jeg folde ærmer op osv.. 

men her den anden dag kom vores nabo ind, de fik en søn i sep, og havde gjort det samme som mig.. men på trods af ca 3500 g, måtte de med en nyfødt på indkøb af tøj i str 50... han SVØMMEDE i det.. 

Så jeg vil råde dig til at købe en smule i str 50, lidt mere i 56, og lidt mere igen af 62.. du kan jo altid sælge det videre, hvis det er....

min storebror fik en søn i onsdags, han vejede 3500 g, og havde str 56 på, og det måtte de folde op..  

Anmeld

21. december 2010

Benjamins'mor

Babyklar skriver:

go aften damer

Jeg vil råde til at det mindste i køber er i str. 56. Det kan de bruge de 2 første måneder ca. Men det er sjældent folk får brug for mindre end det. Ellers har vi også købt i str. 62. Af sikkerheds grunde hvis han nu pludseligt skulle vokse hurtigt.

Anmeld

21. december 2010

Moar2011

PernilleB skriver:

jeg har hele tiden brugt det samme... 10 kortærmet 10 lange ærmet, 6 bukser 10 bluser og 6-9 natdragter... og str er i i ca 2 mdr... det var min i hvertfald...

okey så du havde/har ca 10 stykker tøj i hver str ?

Anmeld

21. december 2010

PernilleB

Babyklar skriver:

okey så du havde/har ca 10 stykker tøj i hver str ?

ja sådan ca... hvis du er interesseret har jeg en DEL tøj... kigpå min profil og kig indlæg for pige tøj... der er osse unisex tøj...og det er billig billig..!!! jeg har noget grøn og blå bukser og sådan... tråden hedder, pigetøj/unisex tøj 62/68 tror jeg..

Anmeld

21. december 2010

Moar2011

okey tak

Hvor meget har i ca købt `?

altså har i forvejen lidt i 50 56 og så lidt mere igen af 62 68 og 74 . men skal man gå ud fra de ca kan bruge hver str i ca 2mdr indtil de når 1års alderen ?? 

Anmeld

21. december 2010

Moar2011

PernilleB skriver:

ja sådan ca... hvis du er interesseret har jeg en DEL tøj... kigpå min profil og kig indlæg for pige tøj... der er osse unisex tøj...og det er billig billig..!!! jeg har noget grøn og blå bukser og sådan... tråden hedder, pigetøj/unisex tøj 62/68 tror jeg..

det lyder da meget fornuftig med 10 stykker af hver - hvor tit vasket du så tøj, for at du ikk løb tør ca ? - det er bare sådan så jeg kan få et indblink i det - har nemlig ikk egen vaskemaskine

Tak, tager da lige en kigger

Anmeld

21. december 2010

N1

Husk at købe tøj efter årstiden  Altså hvis du køber tøj nu, skal du ikke købe det så han kan passe det med det samme, da de fleste bukser er med foer osv. hvilket er for varmt når han kommer til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.