Dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. december 2010

RiUL

Hehe, ja jeg kom lige til at tænke på, æggene i æggestokkene, er der kun det antal der nu engang er, eller producerer man nye eller flere hver måned? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

dorthemus

Vi er født med det antal og når de er brugt kommer der ikke flere

Anmeld

21. december 2010

RiUL

dorthemus skriver:

Vi er født med det antal og når de er brugt kommer der ikke flere

Så når jeg lige er blevet scannet, og set de æg der, så er det dem der er og ikke flere? :O Men bliver der ikke "skyllet" et æg ud hver gang man har mens? 

Anmeld

21. december 2010

maria_wlt

ri.ul skriver:

Så når jeg lige er blevet scannet, og set de æg der, så er det dem der er og ikke flere? :O Men bliver der ikke "skyllet" et æg ud hver gang man har mens? 

Jo vi bruger et hvert mdr... Og så kommer vi i overgangsalderen og mens stopper når der ikke er flere..

Anmeld

21. december 2010

RiUL

maria_wt skriver:

Jo vi bruger et hvert mdr... Og så kommer vi i overgangsalderen og mens stopper når der ikke er flere..

Okay, tak for dit svar Så blev jeg lige lidt klogere 

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

ri.ul skriver:

Jo men der er rigtig mange til at starte med....problemet er, at man ikke ved hvornår man løber tør

Med mindre altså, at man blir scannet

Anmeld

21. december 2010

RiUL

dorthemus skriver:

Jo men der er rigtig mange til at starte med....problemet er, at man ikke ved hvornår man løber tør

Med mindre altså, at man blir scannet

Pyha, synes der var mange æg tilbage Hehe.. 

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

ri.ul skriver:

Godt at høre

Anmeld

21. december 2010

Rockertand

ri.ul skriver:

He-he, du kan ikke se, hvor mange æg, du har tilbage, nogle modnes i hver cyklus, og det er dem, man kan se, anlæggene til de andre, kan du ikke se...., men du kan få taget en blodprøve (som efterhånden er ved at udvikle sig til standard i USA), og den viser, hvor tæt du er på overgangsalderen.

Kvinder frigiver ca. 500 modnede æg i løbet af deres levetid. Antallet af æg som er tilbage i ovarierne afhænger af alder. Der findes faktisk flest inden man bliver født. Mens barnet ligger i moderens livmoder, som 20 uger gammelt foster, har det ca. 7 mio. æg. Ved fødslen er antallet faldet til 2 mio. Når man når puberteten, har man mellem 300.000-500.000 æg tilbage. Faldet i antal er en del af den proces der kaldes atresia, som er en naturlig og konstant proces, der ikke kan stoppes. Det er kun mellem 400-500 æg der vil blive modnet i løbet af kvindens levetid.

Anmeld

21. december 2010

RiUL

Rockertand skriver:

He-he, du kan ikke se, hvor mange æg, du har tilbage, nogle modnes i hver cyklus, og det er dem, man kan se, anlæggene til de andre, kan du ikke se...., men du kan få taget en blodprøve (som efterhånden er ved at udvikle sig til standard i USA), og den viser, hvor tæt du er på overgangsalderen.

Kvinder frigiver ca. 500 modnede æg i løbet af deres levetid. Antallet af æg som er tilbage i ovarierne afhænger af alder. Der findes faktisk flest inden man bliver født. Mens barnet ligger i moderens livmoder, som 20 uger gammelt foster, har det ca. 7 mio. æg. Ved fødslen er antallet faldet til 2 mio. Når man når puberteten, har man mellem 300.000-500.000 æg tilbage. Faldet i antal er en del af den proces der kaldes atresia, som er en naturlig og konstant proces, der ikke kan stoppes. Det er kun mellem 400-500 æg der vil blive modnet i løbet af kvindens levetid.

Det forstår jeg ikke helt, eller jo, man kan ikke se alle ens æg. Men hvad er det så for æg man kan se? For der var i hvert fald godt fyldt op i begge sider

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.