Kan de sove for meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

oo

Mia&Tonny skriver:

Tager også en snak med SP inden jeg giver vælling

Ifølge beregningerne på mme pakkerne, så skal vores prinsesse ha ca 850 ml i døgnet og hvis der er mindre end 200ml i flasken så bliver hun rigtig utilfreds når hun når til bunden  Startede med at give 150ml, men det var ikke nok....

ja, men det er så forskelligt, nemlig. Sol åd som en galning i starten og nu er det mere normalt men hvis du siger, at hun er vågen når hun er vågen, så altså...tror jeg sgu ikke det er noget at bekymre sig over. du kender dit barn bedst!! og hvis den ekstra flaske er til mere besvær end gavn for din datter, så synes jeg du skal droppe den indtil videre. når hun vokser og udvikler sig som hun skal, så tror jeg bare de 600 ml er det HUN har brug for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

oo

Mia&Tonny skriver:

Det afhænger af hvem du spørger.... De fleste siger man godt må, at man bare skal undlade honningen!

okay!

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

Tjuhl skriver:

ja, men det er så forskelligt, nemlig. Sol åd som en galning i starten og nu er det mere normalt men hvis du siger, at hun er vågen når hun er vågen, så altså...tror jeg sgu ikke det er noget at bekymre sig over. du kender dit barn bedst!! og hvis den ekstra flaske er til mere besvær end gavn for din datter, så synes jeg du skal droppe den indtil videre. når hun vokser og udvikler sig som hun skal, så tror jeg bare de 600 ml er det HUN har brug for

Det er også det jeg er kommet frem til  Man bliver bare så nemt nervøs synes jeg.. *S*

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Mia&Tonny skriver:

Super, er det en speciel slags vælling.?

Men hvis jeg erstatter hendes aftenflaske med vælling, så får hun kun 400ml mme, har det noget at sige??? synes jeg at jeg har hørt er lige under grænsen og så skal man et eller andet

Nej...det du skal gøre er at købe en pakke Maizenamel..det kan du få alle steder, brugsen, kvickly, spar og alle andre steder.
Hvis du ikke har din mor/svigermor lige i nærheden til at vise dig hvordan man laver vælling, så står opskriften på pakken.
Når vællingen er kogt, hælder du den portion du skal bruge til flasken ned i en skål og lader det køle ned til den temperatur du normalt bruger til mme-pulveret. Derefter tilsætter du den dosis mme-pulver som svarer til en 200ml portion, pisker det godt sammen med vællingen og lader det køle ned til drikketemperatur.
Bare lav 250 ml, de tager nemlig godt fra og der skal mere til når det er vælling.
Husk du skal have en sut med vælling-hul.
Bare spørg hvis der er noget du er i tvivl om.

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

SussieThyssen skriver:

Nej...det du skal gøre er at købe en pakke Maizenamel..det kan du få alle steder, brugsen, kvickly, spar og alle andre steder.
Hvis du ikke har din mor/svigermor lige i nærheden til at vise dig hvordan man laver vælling, så står opskriften på pakken.
Når vællingen er kogt, hælder du den portion du skal bruge til flasken ned i en skål og lader det køle ned til den temperatur du normalt bruger til mme-pulveret. Derefter tilsætter du den dosis mme-pulver som svarer til en 200ml portion, pisker det godt sammen med vællingen og lader det køle ned til drikketemperatur.
Bare lav 250 ml, de tager nemlig godt fra og der skal mere til når det er vælling.

Åh tusind tak

Ehm er nok lidt tungnem, men jeg skal købe maizenamel og en æske med vælling, ikke?? Haha... Og så blande mme pulver i eller?? Eller er det bare marizenamel og mme pulver???

Ved sgu ikke om den gamle kan huske hvordan man laver vælling... Thihi...

Anmeld

21. december 2010

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Der er jo ingen spørgsmål der er dumme - så nu kommer jeg lige med et: Hvorfor give vælling til så lille en baby? I mine øjne er der da MINUS næring i en gang Maizena mel, så hellere bare nøjes med at give MME? Man giver da normalt vælling til lidt større børn, når man ønsker de skal sove lidt længere - eller har jeg misforstået noget?

Anmeld

21. december 2010

ESV

Tjuhl skriver:

og må jeg lige tilføje, at man ikke må give små børn kamillethe længere!! Der er et eller andet i det, som de ikke kan tåle...

Det er der nemlig, man har fundet ud af der kan være allergi fremkaldende stoffer i små børn under 1 år er specielt modtagelige for så man skal passe på.. Jeg har holde mig helt fra det det første år fordi min datter er allergi disponibel.

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Mia&Tonny skriver:

Åh tusind tak

Ehm er nok lidt tungnem, men jeg skal købe maizenamel og en æske med vælling, ikke?? Haha... Og så blande mme pulver i eller?? Eller er det bare marizenamel og mme pulver???

Ved sgu ikke om den gamle kan huske hvordan man laver vælling... Thihi...

Det kan hun med garanti.
Ellers er det let.
300 ml vand ned i en kasserolle og når det koger så tilsætter du..hmmm en 3-4 teskeer Maizenamel..tror jeg...tilsæt det under kraftig omrøring..er det lidt for tykt så tilsæt lidt mere vand og hvis det er for tyndt, så giv det mere mel. Kog det godt igennem og så over i en skål. Tykkelsen skal være som en mellemting mellem alm yougurt og kærnemælk...lidt tykkere end drikkecultura.

Nej du skal KUN købe Maizena og så tilsætte mme-pulver.
Spar du bare dine penge på vællingpulver.
Det er der ingen grund til at give dem.
Maizenaen er også langt sundere, det er lavet på ren majsmel og selv alligikere kan tåle det. Og så er det blidt mod mavsen på sådan en lille tulle.
Vær lige opmærksom på at de godt kan kløjs lidt i det, for hullet i sutten skal de lige vende sig til.
Kan det ikke komme ud er vællingen for tyk, og løber det for hurtigt, er det for tyndt...man skal lige øve sig lidt. Så prøv at lave et par portioner først (uden mme-pulver) bare for at øve dig..Maizena koster næsten intet, så bekostningen skal du ikke tænke på i øveprocessen

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

SussieThyssen skriver:

Det kan hun med garanti.
Ellers er det let.
300 ml vand ned i en kasserolle og når det koger så tilsætter du..hmmm en 3-4 teskeer Maizenamel..tror jeg...tilsæt det under kraftig omrøring..er det lidt for tykt så tilsæt lidt mere vand og hvis det er for tyndt, så giv det mere mel. Kog det godt igennem og så over i en skål. Tykkelsen skal være som en mellemting mellem alm yougurt og kærnemælk...lidt tykkere end drikkecultura.

Nej du skal KUN købe Maizena og så tilsætte mme-pulver.
Spar du bare dine penge på vællingpulver.
Det er der ingen grund til at give dem.
Maizenaen er også langt sundere, det er lavet på ren majsmel og selv alligikere kan tåle det. Og så er det blidt mod mavsen på sådan en lille tulle.
Vær lige opmærksom på at de godt kan kløjs lidt i det, for hullet i sutten skal de lige vende sig til.
Kan det ikke komme ud er vællingen for tyk, og løber det for hurtigt, er det for tyndt...man skal lige øve sig lidt. Så prøv at lave et par portioner først (uden mme-pulver) bare for at øve dig..Maizena koster næsten intet, så bekostningen skal du ikke tænke på i øveprocessen

Åh hvor er du fandme bare fantastisk At kunne spare er altid godt, speciel når økonomien er lidt trang...

Jeg glæder mig til at skulle igang, men tror jeg venter lidt endnu da hun stadig virker utrolig glad for at ''nøjes'' med mme

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Tulle28 skriver:

Der er jo ingen spørgsmål der er dumme - så nu kommer jeg lige med et: Hvorfor give vælling til så lille en baby? I mine øjne er der da MINUS næring i en gang Maizena mel, så hellere bare nøjes med at give MME? Man giver da normalt vælling til lidt større børn, når man ønsker de skal sove lidt længere - eller har jeg misforstået noget?

Du kan tro der er næring i Maizena..det er en ren energibombe af stivelse, proteiner, vitaminer, mineraler og salte.
Majs er en af de mest energifyldte næringsprodukter der findes.
Grunden til at jeg anbefaler det er fordi at hun måske lige får i underkanten af den næring hun skal have, når hun sover så meget, så for at give det ekstra næring er det altså en god ide med lidt vælling, så gør det ikke spor, at hun smutter et måltid og mor kan trygt lade hende boble videre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.