Kan de sove for meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.490 visninger
38 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Mia&Allan

Ja ved det er et mærkeligt spørgsmål, men kan de sove for meget??

Siden vores datter er begyndt at få mme, så sover hun super godt og meget, men det gør jo så at hun ikke spiser så meget som hun sådan set skal... Hun tager ca 200ml pr måltid, men ''problemet'' er at hun kun i gennemsnit er vågen 3 gange... Hun sover igennem om natten, vågner mellem 5 og 6 - der får hun så en flaske og er vågen til mellem halv 7 og halv 8... Og sover så til alt mellem 12 og 3... Som regel til omkring kl 2... Så er hun vågen til ca kl 16 og sover så til ca 20 hvor hun får hendes natflaske og sover så kl ca 21.30....

Men hun får jo kun 600ml hvor hun sku ha næsten 850, men har bare ladt mig fortælle at man ikke må vække spædbørn!? Fordi at de sover fordi de udvikler sig??

Nogle gode råd om hvad jeg skal???

Hun er 2mdr og vejer 5kg, hun ligger over hendes kurve så hun trives jo....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Mia&Allan

Slet ingen der har et godt bud om hvad der er bedst?? Om jeg bare skal lade hende sove? Eller om jeg ska vække hende så hun får det at spise hun skal og så er lidt pylleret om aftenen

Anmeld

21. december 2010

Mi

Jeg ville nok lige høre sp ad, for hvis hun nu er afkræftet og derfor ikke kan orke at spise nok, så kan det vel godt blive en ond cirkel. Men umiddelbart, så skal man ikke holde små børn vågne nej. Vores piger er født to måneder for tidlig og kunne derfor ikke græde og gøre opmærksom på deres behov. Vi styrede så deres rytme og da vi skulle hjem fra sygehuset skulle de spise hver 4. time. Det duede bare ikke, for så skulle vi jo vække dem og så ville de bare ikke spise noget overhovedet. Så vi aftalte med sygeplejerskerne at vi bare lod dem sove, så de fik mad hver 5. time, og så fungerede det fint. Det altså selvom de kun vejede 2kg da de kom hjem.

Hvis din datter tager på, smiler og udvikler sig i sine vågne timer, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig om det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

21. december 2010

AnneL

Du skal bare lade hende sove  og forkæl dig selv når hun sover  

Så længe hun tager på får hun nok mad. Min søn er også 2 mdr og vejer også 5 kg. Han spiser umiddelbart mere end din datter, og han er også umiddelbart mere vågen.

Ligger du hende til at sove på bestemte tidspunkter, eller har hun bare allerede et fast mønster (falder hun i søvn af sig selv?) 

Anmeld

21. december 2010

marhemor

Jeg vil også sige, at sålænge at hun tager på og er glad, så skal du ikke være bekymret

Jeg har haft besøg af sp i dag, og hun fortalte mig, at man skal holde øje med deres urin, hvis urinen er klar/lys, så får de mad nok! Hvis den er koncentreret er det fordi de ikke får mad nok Det synes jeg er en regel der er til at forstå

Jeg var nemlig lidt bekymret for vores datter sover gerne 10 timer om natten (!!! ), men hendes urin var meget klar og hun havde taget fint på, så ingen problemer. Hun er 2 mdr. og vejer kun 4030 g., men det er meget fint

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

MarianneSonne skriver:

Jeg ville nok lige høre sp ad, for hvis hun nu er afkræftet og derfor ikke kan orke at spise nok, så kan det vel godt blive en ond cirkel. Men umiddelbart, så skal man ikke holde små børn vågne nej. Vores piger er født to måneder for tidlig og kunne derfor ikke græde og gøre opmærksom på deres behov. Vi styrede så deres rytme og da vi skulle hjem fra sygehuset skulle de spise hver 4. time. Det duede bare ikke, for så skulle vi jo vække dem og så ville de bare ikke spise noget overhovedet. Så vi aftalte med sygeplejerskerne at vi bare lod dem sove, så de fik mad hver 5. time, og så fungerede det fint. Det altså selvom de kun vejede 2kg da de kom hjem.

Hvis din datter tager på, smiler og udvikler sig i sine vågne timer, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig om det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hun virker absolut ikke afkræftet... Hun pludrer, smiler og er meget på når hun er vågen   Men sp skrev nemlig at hun synes jeg sku forsøge at give hende en flaske mere, men hun bliver bare så pylleret og umulig hvis jeg vækker hende.. Og det resulterer som regel i at hun får moslet sådan rundt at hun gylper rigtig meget og hun spiser i forvejen ikke ret meget hvis hun bliver vækket... Kan hun bare allerede nu have et super godt sove hjerte som hendes far??  

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

AnneL skriver:

Du skal bare lade hende sove  og forkæl dig selv når hun sover  

Så længe hun tager på får hun nok mad. Min søn er også 2 mdr og vejer også 5 kg. Han spiser umiddelbart mere end din datter, og han er også umiddelbart mere vågen.

Ligger du hende til at sove på bestemte tidspunkter, eller har hun bare allerede et fast mønster (falder hun i søvn af sig selv?) 

Hun har ikke bestemte sovetider, men hun er som regel vågen 1½ til 2 timer af gangen og begynder at pylre og bliver meget nusse agtig  Og så får hun lov at sidde ved mig med sin nusseklud og når øjnene så bliver tunge, så pakker jeg hende ind og så i barnevognen og så sover hun...

Men SP roser jo hendes vægt og udvikling, så helt slemt kan det jo ikke være... Man bliver bekymret når de ikke sover, men sover de så meget ja så blir man fandme også bekymret.. hihi..

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

marhemor skriver:

Jeg vil også sige, at sålænge at hun tager på og er glad, så skal du ikke være bekymret

Jeg har haft besøg af sp i dag, og hun fortalte mig, at man skal holde øje med deres urin, hvis urinen er klar/lys, så får de mad nok! Hvis den er koncentreret er det fordi de ikke får mad nok Det synes jeg er en regel der er til at forstå

Jeg var nemlig lidt bekymret for vores datter sover gerne 10 timer om natten (!!! ), men hendes urin var meget klar og hun havde taget fint på, så ingen problemer. Hun er 2 mdr. og vejer kun 4030 g., men det er meget fint

Ja det var sgu da til at forholde sig til  Så er der ingen alarm her, lillepigens tis er nemlig helt lyst

Anmeld

21. december 2010

morethanperfect

Jeg ville lade hende sove ..

Hun får jo hvad hun kan spise . Tror hun ville "sige til" hvis hun var mere sulten .. Det gør min søn i hvert fald

Anmeld

21. december 2010

Mia&Allan

morethanperfect skriver:

Jeg ville lade hende sove ..

Hun får jo hvad hun kan spise . Tror hun ville "sige til" hvis hun var mere sulten .. Det gør min søn i hvert fald

Der er absolut intet at være i tvivl om når prinsessen giver lyd om at hun er sulten... Hihi..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.