Tulle28 skriver:
Meget enig med dig. Hvis der er noget jeg har lært efterhånden, så er det at være glad og nyde de perioder, hvor alt går godt, men forvente at det hele kan vende igen. Jeg kender efterhånden også flere, der IKKE sover hele natten end der sover hele natten, og har også veninder der har kørt den "hårde" metode med at lade dem græde, hvor det har virket en kort periode, for så at vende igen lige så hurtigt. Så kan det godt være at det virker for nogle børn, men det er jo en anden ting - man kan få nok så mange gode råd, men børn er og bliver jo forskellige. Så jeg tror bare det bedste man kan gøre er at indstille sig på at baby= ikke så meget søvn, acceptere det og så huske på at det jo heldigvis kun er en kortere periode i ens lange liv. I nat har f.eks. været en god nat hos os, hvor min datter sov fra 19.00 til 04.00 uden mad, men jeg var alligevel derinde 5 gange og give sutten. Så ens søvn bliver jo ofte alligevel afbrudt - mad eller ej!
Mht. rytme, så havde vi god nytte af denne side - måske kan du også bruge det til noget: http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Og de der kæmpe lange rutiner nogle tror, der fungere bedst: og nu skal vi i bad, og nu skal vi læse en bog, og nu skal vi hygge (flaske/bryst) og nu skal de skiftes, og nu skal vi synge en godnat sang, og nu skal vi kramme hinanden, og nu skal vi danse rund om tremmesengen til at kalde på Søvns Gud, og nu skal vi allesammen stå på hovedet, så vi bliver afslappet osv osv osv 

hahahahaha Det er utrolig hvor meget nogle laver! hahahaha Vi giver ikke børnen bad hver dag, det er ikke godt for deres bløde hud og hår. To gang om ugen skal de i bad
Og det bliver gjord forskellige ting i løbet af en aften. Når den lille skal puttes, så er det bare at skifte ham og så går vi ind på soveværelset og jeg (eller min mand, aldrig begge to) giver en kram og kys, god nat og så få han hans klude og vi sætter ham ind i tremmesengen. Og det er med rutinen... Han begynder at hoppe og alt muligt, det få han lov til. Og han får noget vand af en tudkop, det kan han godt lide. Efter et styk tid han lægger sig selv til at sove. De der 2 timers lang rutine kan ikke bruges til noget, tror jeg. Jeg tror, at det er faktisk for meget. Det skal været kort men hyggeligt og de skal nok falde i søvn, når de er klare, for man kan ikke sove på kommando... Vores sover nogle gange efter 2 min, nogle gange efter 30 
Anmeld