hvordan laver man lige den rytme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.308 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. december 2010

DLM

Hej i skønne, skønne mødre

Ja den der rytme...

hvordan vender jeg min søn til at blive puttet kl 19:30 uden sin mor og så blive ved med at sove?

lige nu kan jeg godt putte ham der kl 19:30-20:00, men han vågner efter 20 min og vil ikke sove igen. som regel går jeg i seng halv ni med ham og putter, hvor han gerne vågner et par gange om natten og vil ha en babs. (det vil jeg også gerne vende ham af med).

i går aftes syntes han der skulle være fest til den store guldmedalje til kl halv elleve før han lagde sig til at sove.

så hvordan laver vi lige den rytme, hvordan vender jeg ham til at sove selv og tidligere, og undgå de der natbabser.

håber i kan hjælpe med lidt gode råd, for mor her er træt af at der ingen rytme er. på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

JacobsMoar

Hvor gammel er din søn?

Jeg har absolut ingen foreslag til hvordan du skal gøre.. Jeg har samme problemer, men ved bare ikke om jeg "må" begynde at lave om på rytmerne.. (Som han faktisk ikke rigtig har)

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

DLM skriver:

Hej i skønne, skønne mødre

Ja den der rytme...

hvordan vender jeg min søn til at blive puttet kl 19:30 uden sin mor og så blive ved med at sove?

lige nu kan jeg godt putte ham der kl 19:30-20:00, men han vågner efter 20 min og vil ikke sove igen. som regel går jeg i seng halv ni med ham og putter, hvor han gerne vågner et par gange om natten og vil ha en babs. (det vil jeg også gerne vende ham af med).

i går aftes syntes han der skulle være fest til den store guldmedalje til kl halv elleve før han lagde sig til at sove.

så hvordan laver vi lige den rytme, hvordan vender jeg ham til at sove selv og tidligere, og undgå de der natbabser.

håber i kan hjælpe med lidt gode råd, for mor her er træt af at der ingen rytme er. på forhånd tak

Konsekvens søde..konsekvens, fasthed og hår på brystet
Sørg for et godt godnatrituel.
Mad, bad, putte, slukke lys og godnat.
Og så hyleture.
Så går man op og ned ad gulvet og sveder..går op engang hvet kvarter, tjekker at trolden har det godt, men ingen snak, ikke noget lys...giver en sut, går igen.
Pyyyhhh!
Vågner man senere, ja så er det samme ritual.
Ingen underholdning, en sut, ingen snak..tjekker at ble osv er ok, og så er det godnat igen.
Bare roligt...det skal nok gå..men det ER hårdt.
Med tålmodighed kommer det i løbet af få nætter og aftener.
Og så kan både du og trolden få ro og få sovet uden hele den cirkusforestilling.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2010

DLM

Bromberg skriver:

Hvor gammel er din søn?

Jeg har absolut ingen foreslag til hvordan du skal gøre.. Jeg har samme problemer, men ved bare ikke om jeg "må" begynde at lave om på rytmerne.. (Som han faktisk ikke rigtig har)

han er 6 måneder

jeg aner ikke hvor tidligt man må begynde, men synes bare min søn virker til at trænge til en fast rytme nu

Anmeld

21. december 2010

DLM

SussieThyssen skriver:

Konsekvens søde..konsekvens, fasthed og hår på brystet
Sørg for et godt godnatrituel.
Mad, bad, putte, slukke lys og godnat.
Og så hyleture.
Så går man op og ned ad gulvet og sveder..går op engang hvet kvarter, tjekker at trolden har det godt, men ingen snak, ikke noget lys...giver en sut, går igen.
Pyyyhhh!
Vågner man senere, ja så er det samme ritual.
Ingen underholdning, en sut, ingen snak..tjekker at ble osv er ok, og så er det godnat igen.
Bare roligt...det skal nok gå..men det ER hårdt.
Med tålmodighed kommer det i løbet af få nætter og aftener.
Og så kan både du og trolden få ro og få sovet uden hele den cirkusforestilling.

Kærligst
Sussie

mange tak, jeg må mande mig lidt op

det eneste problem er jeg har ikke noget at trøste med, han bruger nemlig ikke sut.

Anmeld

21. december 2010

NoName

følger lige lidt med

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

DLM skriver:

mange tak, jeg må mande mig lidt op

det eneste problem er jeg har ikke noget at trøste med, han bruger nemlig ikke sut.

Så har jeg lige et andet lille trick...tag en af dine gamle t-shirts, som du har sovet med en nat eller to og giv trolden som nusseklud..eller en stofble som du putter med tæt på kroppen et par nætter. Så skal du bare se...
Det dufter nemlig af mor og er dejligt trygt.

Anmeld

21. december 2010

2babygirls

SussieThyssen skriver:

Så har jeg lige et andet lille trick...tag en af dine gamle t-shirts, som du har sovet med en nat eller to og giv trolden som nusseklud..eller en stofble som du putter med tæt på kroppen et par nætter. Så skal du bare se...
Det dufter nemlig af mor og er dejligt trygt.

Det lille trick er Madeleine også faldet for.. Det var helt tilfældigt at farmor lagde hende, småtræt, ned med en stofble, og vupti så var hun væk, og det har jeg gjort siden lørdags

Og så bruger hun også sut som de arme godt kan kaste væk, ups, men ind med den og så er hun væk igen. Hurra...!!!

Anmeld

21. december 2010

Cris

DLM skriver:

han er 6 måneder

jeg aner ikke hvor tidligt man må begynde, men synes bare min søn virker til at trænge til en fast rytme nu

Jeg ville sige, at 6 måneder er lidt for tidligt... Når de dropper aftenslur begynder de at blive trætte tidligere og tidligere. Men de er ikke altid klare til at sove igennem.... Hvis han ikke gør det endu, så tror jeg ikke, at der sker snart. Og så må man leve med det, sådan er de med at have babyer hjemme. Jeg synes, at der er for meget snak om søvn søvn og søvn om babyer, man hører om alle de der babier der sover igennem uden en lyd siden de bliver 2 måneder og alt det der. Men faktisk er der flere som de ikke gør det. Det er vores kultur som siger, at mor skal på arbejde og skal sove 8 timer uden noget problem ligesom vi gjord det før... Men jeg synes, at det der er en mythe i min verden... Vores den store begyndte at sove mere stabilt efter 1 år. Jeg gjord alt det der, som de beskriver i bøgerne til at han kunne sove. Men han vågnede altid mellem 2 og 4 gange hver nat og skulle have vand. Pludselidt da han var næsten 2 sov han hele natten   Den lille er næsten 14 måneder og han vågner også mellem 2 og 4 gange. Jeg forventer overhovedet ikke, at det bliver snart bedre, sådan er det bare. Hvis jeg en dag synes, at nok er nok, så vil jeg lade ham tude mens jeg er der (de skal aldrig græde alene) men lige nu vågner han og så sover han igen næsten med det samme. Og jeg har akceptere det. Jeg er ikke mere træt om dagen, det er tit en mental indstilling. Vi er så meget mere lykkelige nu end dengang med vores første for vi er mentalt klare til det   Jeg håber, at I snart finder en løsning!

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

Tina&Martin skriver:

Det lille trick er Madeleine også faldet for.. Det var helt tilfældigt at farmor lagde hende, småtræt, ned med en stofble, og vupti så var hun væk, og det har jeg gjort siden lørdags

Og så bruger hun også sut som de arme godt kan kaste væk, ups, men ind med den og så er hun væk igen. Hurra...!!!

Ens sutteklud er bare det bedste i verden...det kan jeg huske fra mig selv..og mine 3 har også haft det.
Den med t-shirten har jeg også brugt hvis andre skulle passe dem som små..det har virket hvergang. Så snart de får næsen ind i morduften, så er der ro og tryghed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.