sismofutten skriver:
Hej piger, og glædelig jul til jer alle.
Det er med stor sorg i mit hjerte at jeg har valgt at stoppe med at amme (eller i hvert fald trappe ned..).
Jeg vil lige starte med lidt baggrundshistorie - Isabella blev 3 mrd. i går, og er en super dejlig pige, sim smiler meget og er glad for at snakke - hun er meget nysgerrig og skal helst gerne underholdes en del - hun er dog også et lille kolik barn..
Jeg har fået lavet en brystforstørrende operation for nogle år tilbage, og vidste der var risiko for at jeg ikk kunne amme..
Min mælk var, som så mange andres, lidt lang tid om at løbe til, hvilket gav nogle meget hårde nætter på hospitalet og til sidst gav vi hende lidt mme.. Da vi kom hjem fortsatte jeg med at prøve og amme, og hun nåede kun at få et par enkelte flasker, inden amningen kørte.. Der er vidst ikk så meget plads i mine bryster, for hver gang er hun færdig med at spise på et bryst efter 3-5 min..
Det sidste stykke tid har det næsten været en kamp hver gang hun har skulle spise, og det har ikke været sjovt..
Vi var så oppe til lægen i går (3 mdrs. vaccination), hvor jeg fik hende vejet - hun vejer nu 5 kg. (for en måned siden, vejede hun 4,7 kg).. Hun er meget langg og ligner mig VIRKELIG meget, men jeg synes bare hun er for tynd..
Nu kommer jeg til der, hvor jeg har brug for jeres hjælp:
Hvordan stopper jeg - er der en overgang?
Hvad med mælken i mine bryster - vil det ikke blive ved med at komme?
Hun er blevet passet af far-mand to gange, hvor han skulle give hende flaske - og det gik ikk særlig godt - så hvordan får vi hende til at tage denne?
Åh, sidder og græder for er så ked af at jeg må stoppe med at amme, men vil jo også gerne have at min datter har det godt..
Håber virkelig at der er nogen af jer, der kan komme med gode råd..
Åh kender absolut din frustration, var selv præcis det samme igennem da vores prinsesse var 7uger...
Jeg blev rådet til at give en flaske 1. dage, 2 flasker 2. dag osv.. Og så selvfølgelig ikke amme når du har givet flaske
Og ang det med at tage flasken så kæmpede vi også i starten, men det vigtigste er at finde en sut hun kan lide og så skal du være rolig... Det skal nok lykkedes, det lover jeg... 
Her blev trolden rigtig hurtig fortrolig med avent sutterne, men tror måske det kan være fordi jeg brugte ammebrik - men de er ikke for bløde og ikke for hårde, en rigtig god mellemting...
Ang det med at du bliver ved med at ha mælk, så skal du bare ha din læge til at udskrive ammestop piller, men tag dem først når du har trappet helt ud med amningen og så malk det sidste ud... Her virkede de med det samme, pumpede 200ml ud efter den sidste pille og siden har der kun været meget meget lidt der siver engang imellem...
Held og lykke med det og skriv endelig 
God jul