jeg har fået et sæbeøje:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2008

Loggidut

hvis du mener om maskinerne hed siemens, ja så kan jeg sgu ikke huske det, vi kørte først en gammel linie hvor alt var slidt, nozlerne var af h til, og monterede skævt, convieren var røv skæv, og feederne monterede af røven til...

men den nye linje vi fik kørte skide godt, det var så ude på sp-radio i sin tid, senere kom jeg på simrad og kørte maskiner der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2008

bette

hmm tja det lyder ihvertfald som dem.. hehe.. hvad hed den linie du var på? altså afdelingen?

Anmeld

5. september 2008

Loggidut

jammen det var jo smd-afdelingen...hæ hæ...det erdet samme, med screening af print, og montering maskinelt, og lodning i en loddeovn...og til sidst kontrol.

så det er da det samme, jeg mener bare Hybrid er der hvor de laver IC-kredsene...og måske dummies???

hvordan går det i grunden med øjet?

sloggi, nu helt i det antistatiske hjørne ;)

Anmeld

6. september 2008

bette

tja øjet er meeeget bedre.. !!

dummies? det er sådan nogle vi bruger når der ik er nok powerdele til at komme i loddeovnen.. hehe ved ik om det er det samme vi snakker om..
men det med lyder af noget lign.. hehe

Anmeld

6. september 2008

Loggidut

dummies er ic-kredse uden fyld, altså det kan være en ic-kreds man sætter på for bare at lave forbindelse uden den har nogen virkelig funktion!

hmmm....jeg tror bare du kalder dem noget andet...
det er små sorte huse, med mange ben! sådan ca hurtigt fortalt!

Anmeld

6. september 2008

bette

Loggidut skriver:

dummies er ic-kredse uden fyld, altså det kan være en ic-kreds man sætter på for bare at lave forbindelse uden den har nogen virkelig funktion!

hmmm....jeg tror bare du kalder dem noget andet...
det er små sorte huse, med mange ben! sådan ca hurtigt fortalt!

haha ja altså smd det har jeg været på kursus i..

men tror måske jeg har fattet det med dummies.. hihi.. de har bare forskellige funktioner afhængig hvor i afdelingen vi snakker om.. 8D

Anmeld

6. september 2008

Loggidut

ah ok, på den måde...lol...men der er jo også stor forskel på fabrikker, altså hvordan man omgåes komponenterne...du laver jo nok noget specielt for netop det firma du er i, der hvor jeg har været har der da godt nok været udviklingsafdelinger, men ikke nogen der selv lavede komponenterne, eller programerede ic-kredsene...ikke jeg ved af ihvertfald...men hvad fanden...jeg skal jo heller ikke bruge det til ret meget...lol

hvad giver det ca i timen nu om dage at være inden for smd-afdelingen?

for jeg har da overvejet at vende tilbage til faget igen!

Anmeld

6. september 2008

bette

Loggidut skriver:

ah ok, på den måde...lol...men der er jo også stor forskel på fabrikker, altså hvordan man omgåes komponenterne...du laver jo nok noget specielt for netop det firma du er i, der hvor jeg har været har der da godt nok været udviklingsafdelinger, men ikke nogen der selv lavede komponenterne, eller programerede ic-kredsene...ikke jeg ved af ihvertfald...men hvad fanden...jeg skal jo heller ikke bruge det til ret meget...lol

hvad giver det ca i timen nu om dage at være inden for smd-afdelingen?

for jeg har da overvejet at vende tilbage til faget igen!

hmm altså der hvor jeg er.. får jeg 120 i timen.. det er ik det helt vilde.. men har jo også kun været der i snart 2 år...d. 14 sep har jeg været der i to år og kan dermed få nogle flere fordele

Anmeld

6. september 2008

Rasmine

Harh harh.
Det var sgu da uheldigt, bet ski!
:D
Kommer der ikke snart et billede på?

Anmeld

6. september 2008

bette

Mebach skriver:

Harh harh.
Det var sgu da uheldigt, bet ski!
:D
Kommer der ikke snart et billede på?

hii jeg undlos at tage et billede.. jeg ville sku ik have at nogen som helst skulle se at min pukel havde sat sig i mit øje.. hahaha8D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.