Strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

DK

Altså jeg er vist nok sluppet på maven indtil videre!

Men mine bryster har smukke tigerstriber! Der var fine hvide streger fra jeg var gravid med Kirstine, og det ligner at det er de samme mærker der så bare er kommet igen. Altså... de er ikke super tydelige, men de er der. Sådan lidt blå i det. Ikke røde eller violette! Jeg regner med at de går væk igen ligesom sidst.

Så det kan jeg bringe videre til alle jer med streger på brysterne! De svinder ind og væk!!

Dem på maven kan jeg desværre ikke hjælpe med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

Sofia

Smører I maven med en bestemt creme eller andet for at undgå strækmærkerne??

Anmeld

20. december 2010

AnneBJ

Sofia skriver:

Haha, jeg gør ikke, men har jo så heller ikke rigtig undgået dem Som barn/teenager smurte jeg mig med en fedtcreme 2 gange dagligt, pga. tør hud. Alligevel blev jeg plastret til med strækmærker på både hofter og bryster.
Derfor valgte jeg, at undlade at smide en masse penge efter creme her i graviditeten - jeg tror ikke på det hjælper til andet, end at huden er blød og dejlig.. med eller uden strækmærker

Anmeld

20. december 2010

DK

Sofia skriver:

Jeg har her... bum bum... uge 28-30 købt Weleda's svangerskabsolie. Min hud er blevet super blød og lækker efter jeg er begyndt at smøre med det, og jeg synes faktisk at det er som om mærkerne på brysterne er blevet lidt mindre synlige... men jeg ved det ikke. Om ikke andet er det i alt fald dejligt at få det smurt på, og jeg har mistet fornemmelsen af at det yderste hudlag er sådan er helt "udstrukket"/spændt/øm. Plus det er økologisk/uden parfume/parabener og dufter dejligt citrus-agtigt.

De kloge siger jo det ingen forskel gør, men jeg tænker at et maveskind der er smurt og blødt, må være mere "strækbart" end tør hud. -men igen... ingen ved det!

Anmeld

20. december 2010

AnneBJ

DK skriver:

Jeg har her... bum bum... uge 28-30 købt Weleda's svangerskabsolie. Min hud er blevet super blød og lækker efter jeg er begyndt at smøre med det, og jeg synes faktisk at det er som om mærkerne på brysterne er blevet lidt mindre synlige... men jeg ved det ikke. Om ikke andet er det i alt fald dejligt at få det smurt på, og jeg har mistet fornemmelsen af at det yderste hudlag er sådan er helt "udstrukket"/spændt/øm. Plus det er økologisk/uden parfume/parabener og dufter dejligt citrus-agtigt.

De kloge siger jo det ingen forskel gør, men jeg tænker at et maveskind der er smurt og blødt, må være mere "strækbart" end tør hud. -men igen... ingen ved det!

Men er det egentlig ikke "underhuden" der strækker sig? Og altså derfor noget man ikke kan smøre? Ja, jeg spørger bare, for det mener jeg at have læst...

Løbet er kørt for mig, men tror da jeg vil have den olie du nævner - den lyder lækker!

Anmeld

20. december 2010

DK

Men er det egentlig ikke "underhuden" der strækker sig? Og altså derfor noget man ikke kan smøre? Ja, jeg spørger bare, for det mener jeg at have læst...

Løbet er kørt for mig, men tror da jeg vil have den olie du nævner - den lyder lækker!

Jo det mener jeg. Og jeg mener helt sikkert også at mærkerne kommer pga. hormoner og ikke tør hud!

Men det er i alt fald dejligt at få det smurt på! Og den der følelse af at huden (altså det yderste lag) var heeeelt udspilet den er gået væk. Plus at jeg altså synes mine bryster/mærkerne på brysterne er blevet lidt mindre/eller at det har udjævnet sig lidt. Men igen, så kan det jo også være at det bare er fordi at mine bryster er blevet endnu større, he he...

Anmeld

21. december 2010

CA

Som Ditte, så føler jeg altså også at creme og olie hjælper - selvom eksperterne og logikken siger det ikke gør. Om ikke andet, så er det da skønt at have lækker flot og blød hud 

Jeg har købt en olie fra clarins - alt for dyr og en frygtelig lugt, men købt en dag jeg var nede over ikke at kunne finde pænt ventetøj og den er dejlig

Om aftenen smør jeg mig med, hvad jeg lige har af fed creme i huset(er tilbudsjæger). 

Forkælelse er en god ting - om det hjælper ved jeg ikke!

Anmeld

21. december 2010

oerbaek

uha de strækmærker, jeg er desværre helt fyldt af dem fra de andre 2 graviditeter så ved ikk eom jeg har fået flere denne gang men er helt broderet på maven og babserne

Jeg fik dem først 14 dage før jeg fødte den første og det samme med den anden så de kan komme meget sent i graviditeten, desværre

samtidig med jeg har alle strækmærkerne, har jeg et ar fra navlen og ned af maven på ca 20 cm, fra en operation for 12 år siden. så jeg har i hvertfald ikke en flot mave mere....

Anmeld

21. december 2010

Malonde1985

Har endnu ikke fået nogen .. meeen har på brysterne fra sidste graviditet .. Og lur mig om maven ikke nok skal få nogen her til sidst  det føles som om han er på vej ud af maveskindet nogen gange og at det bare simpelthen IKKE kan give sig mere!! Huden omkring navlen er efterhånden MEGET strukket ud, så kunne sagtens forestille mig der kommer noget der - har jo en måned endnu! Men håber og krydser  fingre for at jeg får lov at slippe ..

Smører maven med creme hver dag - det forhindrer jo ikke strækmærkerne i at opstå hvis de virkelig vil det, MEN hvor er det dejligt med noget kølende creme, som alligevel har en lindrende effekt

3 dage til  JUL

Anmeld

21. december 2010

Pinkrose

uh der er vidst nogle af os der er rigtig heldige

men jeg er nu også ved at vende mig til tanken om det

Det er jo der hvor ens lille guldklump har ligget i 9 mdr og vokset sig stor og stærk

men altså tror da alle hvis  de havde valget ville sige nej tak til strækmærker

Glædelig jul alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.