Hej piger,
jeg har simpelthen brug for et godt råd, for jeg er ved at gå ud af mit gode skind :(
Næsten hver dag, jeg henter Marcus fra børnehaven, er der skrig og skrål på programmet, fra vi parkerer bilen, og 2-3 timer frem.
Der er intet der dur.
Først er det galt, at vi ikke skal køre mere (har prøvet at sige, ok, så kører vi en lille tur, men så er det også galt..) Når vi så stiger ud af bilen er det under hyl og skrig, og han prøver at kravle ind i bilen igen.
Han vil ikke med ind, og er hele tiden Rasmus-modsat, så det jeg vil, vil han ikke, heller ikke, hvis jeg siger ok, så vil han det modsatte.
Når jeg så har fået ham med ind i lejligheden starter det rigtigt sjove, hvor han vil et eller andet, have mælk, lege, læse el. andet. Det er fint med mig, og giver mig gerne tid til at være sammen med ham. Men så er der en eller anden lille ting galt eller også gør jeg det forkert og han smider rundt med mælk, frugt eller legesager. Først er jeg overbærende, men så får jeg også nok af det og bliver sur. Jeg skælder ikke ud, men markerer klart og tydeligt, at nu siger jeg stop. Det gør det stort set kun værre..
Hvis vi sidder og leger med klodser (favoritten), som vi gjorde idag, skal jeg gøre, som han vil have. Hvis jeg vil bestemme et eller andet. Bryder helvede løs igen. Somregel leger vi, som han gerne vil have, men nogle gange bestemmer jeg også lidt, da jeg synes, det er fint primært at lege på hans præmisser, men jeg synes også godt, han kan lære, at man kan være fælles om en leg, så det prøver jeg at lære ham.
Jeg kan se, at han er frustreret, men jeg ved ikke over hvad, og henne i børnehaven, siger de, at de ikke lige umiddelbart kan se en mulig grund til det i løbet af dagen.
Jeg vil jo gerne hjælpe ham. Men nu er jeg flad, og jeg kan ikke komme på flere muligheder.
Jeg har prøvet at "følge" ham, ladet ham bestemme, hvis det nu var fordi, han ikke følte, han fik lov at bestemme lidt henne i børnehaven. Ingen virkning. Jeg har prøvet klart at sige fra og bestemt bedt ham om at holde op med at skrige, ingen effekt. Jeg har prøvet at ignorere det, ingen effekt (bryder jeg mig iøvrigt heller ikke om, for han trænger jo til et eller andet). Jeg har prøvet at sætte en halv times DVD på, har tidl. haft en effekt, men ikke idag..
Jeg har også prøvet at tage ham op til mig give ham kys og knus, når han har skreget. Men det gjorde det nærmest bare endnu værre, og han skubber sig ud fra mig og kaster sig ud til siderne og er lige ved at falde ned..
Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal stille op længere. Det er så udmattende, for jeg prøver virkelig at forstå ham og være der for ham.
Det er lidt som om, han bare skal have en at "skælde ud" på... Det så hårdt, for han vil både have mig og ikke have mig :S
Hjælp, hvad skal jeg stille op?
Er der andre, der oplever noget lignende?
Fortvivlede knus fra Dorthe
PS: Det skal lige siges, at det kan ske, han er i sådan et humør i weekenderne efter ahn er vårgnet om morgenen el. efter en lur, men så er det bare knap så slemt.
Anmeld