Kunne du finde på at ændre mening om et navn pga andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Pige2009

Jeg ville tage argumenterne til efterretning, men ville ikke ændre min beslutning på baggrund af andres mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

roenlund

Hvilket navn mit barn skal have er min beslutning og kun min... men men men, kunne godt finde på at spørge bare for at se om navnet giver fælles dårlige minder, altså om navnet minder alle om  noget dårligt jeg har overset...

Jeg kan kun lige komme på Brian/Connie som eks. Mange ville jo nok mene at de navne passer til en bestemt type person og det er jo meget rart at vide at mange vil tænke sådan før man navngiver sit barn... eller at Hitler eller adolf måske heller ikke er det oplagte valg....

Anmeld

17. december 2010

FrkT

Nej det kunne jeg absolut ikke. Ikke udover Jens selvfølgelig - for vi skal være enige om et navn, hvis vi engang bliver så heldige 

Min moster/gudmor (som er 10 år yngre end min mor) fik sit første barn (en pige) for 9½ år siden, og de havde bestemt at hun skulle hedde Melissa (hvilket er et af mine yndlingsnavne, da jeg godt kan lide lidt amerikansk-lydende navne), men ombestemte sig 1½ uge inden barnedåben, hvor de så ringede til os (vi var på ferie) og fortalte at nu skulle hun hedde Caroline i stedet for. Og grunden til det var simpelhen at de mindre børn der boede på deres vej ikke helt kunne finde ud af at sige Melissa og at hun hed Melissa (og hun havde kun levet i 1½-2 måneder der), og så ville de ikke risikere at andre heller ikke kunne finde ud af det. Så de valgte et solidt gammeldansk navn i stedet for. Udelukkende pga. andre.... og det synes jeg var super synd. Hendes yngre brødre på 6½ og 4½ hedder William og Alexander (Sander), og de passer både til Caroline og Melissa synes jeg, men ærgrer mig nu lidt over det i dag stadig. Selvom hun selvfølgelig ikke kunne hedde andet end Caroline nu, men min lillesøster hedder Line, og synes det ligger for tæt op af hinanden.

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Nej, ikke hvis det var fordi andre ytrede at de ikke brød sig om det navn min kæreste og jeg har valgt. Men hvis en nær veninde, eller noget familie valgte samme navn og fødte kort før mig, tror jeg godt jeg kunne finde på at vælge et andet navn af den grund.

Anmeld

17. december 2010

Maja88

jeg har et ret specielt pigenavn som 1 prioritet, hvis det bliver en pige,,

og alle har bare en kommentar til det.. ja selv herinde har jeg fået den kommentar, men det kunne aldrig få mig til at ændre mening

Anmeld

17. december 2010

klmf

Har svaret nej. Oliver var ikke førstevalget hos alle i familien, men det er et godt navn synes jeg

Men jeg ville gerne have han også skulle have heddet Emil, men det ville Lars ikke, så på den måde har jeg jo indrettet mig efter en andens holdning. Men de det trods alt er barnets far, såe...

Anmeld

17. december 2010

otlitrom

NEJ! Med fare for at få et hak i tuden, så siger jeg nu min mening. Jeg forstår ikke, hvorfor der bliver oprettet så mange afstemninger om, om man kan lide navnet Bent, eller afstemninger om "hjælp, hvad skal mit barn hedde?"... Jeg forstår det ikke. Herhjemme er navnet noget vi som par vælger. Mor og far bestemmer. Og herhjemme bliver debatten holdt hemmeligt, helt ind til fødslen og nok også helt til dåben. Det er tradition i familien, og når barnet så har fået sit navn ved dåben, så er der ikke så meget mere at rafle om. Så kan folk sige, hvad de vil, men mor og far bestemte 100% selv, uden andres påvirkning, hvad de ønskede barnet skulle hedde.... Men jeg ved der kommer hug, når vores lille bandit kommer ud og får navn... For det bliver ikke et ganske almindeligt, brugt dansk navn, det er jeg 99,9% sikker på!

Anmeld

17. december 2010

Maise

Nej da. og har allerede meldt ud at hvis nr 2 bliver en dreng skal han hedde Arthur, så kan de lige så godt vænne sig til det.

Anmeld

17. december 2010

LotteGabriella

nej og jeg kunne aldrig finde på det

det vigtigste er at faderen og jeg synes om navnet

Anmeld

17. december 2010

maria_wlt

Maise skriver:

Nej da. og har allerede meldt ud at hvis nr 2 bliver en dreng skal han hedde Arthur, så kan de lige så godt vænne sig til det.

Det er nu også et dejligt navn med kraft bag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.