Kunne du finde på at ændre mening om et navn pga andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

twinboys

Klart nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

maria_wlt

MarianneSonne skriver:

ALDRIG !!!!!!

Da vores tvillinger skulle hedde Laura og Isabella sagde flere at, "nej det er da synd, for de navne er da alt for forskellige til tvillinger"

Ja netop, det er jo derfor...svarede jeg altid bare.

Marianne

www.stjerneleg.dk

LOVE IT...

Selvfølgelig skal børn/tvillinger ikke hedde Anna og Lotte.. Man er måske søskne/brødre, men to vidt forskellige mennesker..

Anmeld

16. december 2010

JustAnotherName

Der var da et par stykker, som vrængede et lille skævt udtryk i deres ansigt, da vi fortalte, at vores ældste datter skulle hedde Bianca.
Der blev endda udtalt fra en enkelt, at det da var et heste-navn

Men nej, jeg ændrer(de) ikke mening af dén grund. Uanset hvem der måtte mene noget, eller hvad de måtte mene.
Det er dog vores (som forældre) beslutning at tage. Og så må man respektere dét valg ......og ellers bare lukke aret, hvis man kun har noget grimt at sige

Selvfølgelig vil man gerne, at andre også syntes, at det er et skønt og passende navn, som man er kommet frem til. Men det er ikke det afgørende - ihvertfald ikke for mig. Her skulle det være et navn som vi, herhjemme, kunne blive enige om, og begge to godt kunne lide, og som vi mente var flot og passende til vores datter.

Og uanset hvad, så ender de navne, som børnene får, jo før eller siden med, at "blive vante" - altså, sådan det bare er!
Og så kan man til sidst slet ikke forestille sig dem hedde noget andet!

Anmeld

16. december 2010

Mi

maria_wt skriver:

LOVE IT...

Selvfølgelig skal børn/tvillinger ikke hedde Anna og Lotte.. Man er måske søskne/brødre, men to vidt forskellige mennesker..

Nemlig

Mange spørge også om de så ligner hinanden på karaktertræk eller om de er meget forskellige. Ja selvfølgelig, ligsom alm søskende ligner de hinanden på nogle punkter, og på andre måder er de forskellige fra hinanden. Faktisk er det først for nyligt at det er gået op for dem at de er tvillinger. Ret tidligt fandt de selv på at Isabella var storesøsteren og Laura var lillesøsteren, og sådan har det så bare altid været.

De går i skole med flere hold tvillinger, og det ene hold går ens klædt ned til mindste hårspænde, og det har de funderet meget over. For de er jo også tvillinger og går aldrig ens klædt. En dag havde de så taget ens nederdele på og ens farvet trøje og strømpebukser. Hele dagen rendte de rundt og sagde: "se! Vi leger at vi er tvillinger "

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. december 2010

Sara_S

maria_wt skriver:

Må selvfølgelig lige gi min egen mening til kende osse.

Min svigermor og min far synes at navnet Ene var lidt synd.. HA HA

Men jeg ved at hun er en Ene og selvfølgelig skifter jeg ikke mening... ALDRIG I LIVET

Havde det præcist på samme måde med Tristan... og det var (og er) det eneste drengenavn jeg godt kan lide! Ingen, hverven i min og min mands familie, kan lide navnet... men så er det bare ærgeligt for dem! 

(Skal nu siges at min mand var heller ikke glad for det navn, men han kunne godt forstå hvor vigtig det var for mig at vores søn skulle hedde det!)

Anmeld

17. december 2010

maria_wlt

Sara_S skriver:

Havde det præcist på samme måde med Tristan... og det var (og er) det eneste drengenavn jeg godt kan lide! Ingen, hverven i min og min mands familie, kan lide navnet... men så er det bare ærgeligt for dem! 

(Skal nu siges at min mand var heller ikke glad for det navn, men han kunne godt forstå hvor vigtig det var for mig at vores søn skulle hedde det!)

Min familie skulle lie høre navnet lidt først, men tror det bliver "værre" med Ene.. haha

Tristan er sku et smukt navn med kraft bag.. Rigtig drengenavn ikk 

Anmeld

17. december 2010

BinaMor

ja men mest for barnets skyld fordi jeg har en hel anden smag en de fleste og vil ikke have mit barn skal "lide" under det så derfor har jeg søgt inspiration (dog hos familie i sidste ende)

først ville jeg nemlig have M skulle hedde Penelope. men den blev hurtigt skudt væk for alle sys det lød som en lama så Antonia.. men den havde mange det også svært med fordi det lød som et boldspil.. men ender alligevel ud med Madelina som også er specielt

så  næ.. hørte vist ikke efter

Anmeld

17. december 2010

Stine Raaholt

Da vi ventede vores første barn, vidste vi det blev en dreng. Vi havde en 2-3 drengenavne, på vores liste, som vi gik og 'smagte' lidt på. Min mor var syg af kræft og nåede ikke at møde sit barnebarn, og da hun en dag aede min mave og sagde: 'søde lille Julius' - så var jeg solgt - og vi er så glade for at han hedder det i dag

Så vi ændrede ikke mening, men hun var med til at vælge mellem de navne vi selv bedst kunne lide...

mvh Stine

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Altså jeg har selv spurgt om mening herinde én gang, men det var fordi en veninde havde sagt noget grimt om navnet.

Men, jeg har bestemt ikke tænkt mig at ændre mening pågrund af hende. For der er jo en grund til jeg har valgt det navn, og det er fordi jeg elsker det navn.

Kunne aldrig finde på at ændre navnet af den grund. Det ville være det samme som hvis en af jer syntes mit navn var grimt og jeg så gik ned og fik det lavet om mod betaling. Det ville jo være fuldstændigt tåbeligt.

Synes ikke man skal tage hensyn til hvad andre synes, det er jo ens egen mening der tæller. Og hvis man elsker det navn, så skal man da også bruge det.

Anmeld

17. december 2010

MorTilSnartFire <3

Nej, kunne jeg ikke finde på

Da vi fik Charlie hørte vi kun "Nej hvor synd" og "Stakkels dreng, Charlie Brown" fra både familie og mine veninder... Men jeg stod fast og sagde - I vænner jer jo til det Når han er 14 dage, kan I alligevel ikke forestille jer, han skulle hedde Mads

Og præcis sådan blev det!

Næste barn skal da også have et specielt navn og igen, er mine veninder meget i mod - men bare vent, tøser, det bliver så godt Hehe >:<

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.