Hvordan gik det i dag Mette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

CA

Ej hvor er han fin! Håber du får en fin samtale med lægen og I finder en god løsning der passer. Det vigtigste er at han kommer ud til dig - sådan en lækker en skal da ikke blive derinde alt for længe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Jeg kan ringe mellem kl. 9 og 14 i morgen - ringer PRÆCIS kl. 9.01 i håb om at de skulle have en tid allerede i morgen. Jeg er nemlig heller ikke særlig interesseret i at sidde på Skejby mellem jul og nytår - der skulle jeg gerne hjem og slappe af hos de gamle. Men jeg må se hvad jeg får tilbudt. Synes det er lidt svært at tage stilling til noget som helst uden mere info.

Og ja - lørdag er lige om lidt, det blir så hyggeligt! Mon vi skal bestille bord? Det kan jeg lige gøre i morgen...

Har du fået fat i dem?? Kan godt forstå du helst ikke vil på Skejby mellem jul og nytår!!

Anmeld

17. december 2010

piadas

Ja, som Sofia skriver? Har du fået fat i dem? Uh, jeg er spændt! Det ville godt nok være dejligt, hvis de kan vende ham, men ud skal han nok komme!

Jeg fatter altså stadig ikke, at det snart er vores tur!

Anmeld

17. december 2010

Riksen

Hej Mette

Hvor er han dog nuser, sikke nogle søde kinder! Hm.. han er da vist en stædig lille en siden han ikke har vendt sig. Jeg er spændt på at høre hvad I har fundet ud af med fødselslægen.

Knus fra mig

Anmeld

17. december 2010

Mettemus

Ork man!!

Ja, jeg fik fat på dem - fik en tid til en samtale med en fødselslæge kl. 11.20. Dejligt, havde ellers indstillet mig på at det først ville blive i nærste uge.

Vi kom ind, og hun forklarede lidt om for og imod kejsersnit, og at de, når det var første gang, baby og fostervand var ok, anbefalede et vendingsforsøg. Vi havde ellers overvejet kejsersnit - det var simpelthen så fristende at få ham ud lige om lidt. Men lægens ord om mulige komplikationer i forbindelse med kommende fødsler gjorde, at vi sagde "ja tak" til vendingsforsøg. Hun havde tid med det samme, vi skulle bare lige have kørt en CTG-strimmel først for at tjekke den lilles hjertelyd.

Da vi havde nydt det lille tog tukke der ud af i ti minutter forsvandt hjertelyden pludselig. Sygeplejersken blev meget hektisk og stresset og vi fik lynhurtigt en scanning. Efter nogle meget lange minutter med stilhed begyndte sygeplejersken og lægerne igen at snakke: "Nå der var nok nogen (=den lille) der manglede noget opmærksomhed". Vi kom tilbage og fik kørt endnu en CTG-strimmel - denne gang næsten en time. Der efter kom vi ind til lægen igen. Hun forklarede os nu at den lilles hjertelyd var forsvundet helt, og ikke, som vi ellers havde troet (håbet?), at han havde flyttet sig. Inden havde hans hjertefrekvens været for høj. Derfor havde de lavet den ekstra lange strimmel for at tjekke om det hele igen var som det skulle være. Den var heldigvis helt perfekt og lige efter bogen. De kunne ikke sige hvad der var gået galt, men det gjorde, at de ikke ville prøve at vende ham i dag alligevel. Alt skal nemlig være 100% i orden ved et vendingsforsøg, og det var det så åbenbart ikke. Vi har derfor fået en tid på tirsdag, så må vi se om han er mere samarbejdsvillig til den tid....

Ih, hvor jeg allerede glæder mig til trodsalder og teenageår når vi starter sådan her ud!!!

Anmeld

17. december 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Ork man!!

Ja, jeg fik fat på dem - fik en tid til en samtale med en fødselslæge kl. 11.20. Dejligt, havde ellers indstillet mig på at det først ville blive i nærste uge.

Vi kom ind, og hun forklarede lidt om for og imod kejsersnit, og at de, når det var første gang, baby og fostervand var ok, anbefalede et vendingsforsøg. Vi havde ellers overvejet kejsersnit - det var simpelthen så fristende at få ham ud lige om lidt. Men lægens ord om mulige komplikationer i forbindelse med kommende fødsler gjorde, at vi sagde "ja tak" til vendingsforsøg. Hun havde tid med det samme, vi skulle bare lige have kørt en CTG-strimmel først for at tjekke den lilles hjertelyd.

Da vi havde nydt det lille tog tukke der ud af i ti minutter forsvandt hjertelyden pludselig. Sygeplejersken blev meget hektisk og stresset og vi fik lynhurtigt en scanning. Efter nogle meget lange minutter med stilhed begyndte sygeplejersken og lægerne igen at snakke: "Nå der var nok nogen (=den lille) der manglede noget opmærksomhed". Vi kom tilbage og fik kørt endnu en CTG-strimmel - denne gang næsten en time. Der efter kom vi ind til lægen igen. Hun forklarede os nu at den lilles hjertelyd var forsvundet helt, og ikke, som vi ellers havde troet (håbet?), at han havde flyttet sig. Inden havde hans hjertefrekvens været for høj. Derfor havde de lavet den ekstra lange strimmel for at tjekke om det hele igen var som det skulle være. Den var heldigvis helt perfekt og lige efter bogen. De kunne ikke sige hvad der var gået galt, men det gjorde, at de ikke ville prøve at vende ham i dag alligevel. Alt skal nemlig være 100% i orden ved et vendingsforsøg, og det var det så åbenbart ikke. Vi har derfor fået en tid på tirsdag, så må vi se om han er mere samarbejdsvillig til den tid....

Ih, hvor jeg allerede glæder mig til trodsalder og teenageår når vi starter sådan her ud!!!

Sikken dag! Og sikken drillepind I har lavet Dejligt at høre, at han trods forskrækkelsen har det godt. Det bliver spændende at høre om vendingsforsøget giver pote på tirsdag. Jeg krydser fingre.

Knus!

Anmeld

17. december 2010

piadas

Mettemus skriver:

Ork man!!

Hold da op - I må da næsten have været hele følelsesregisteret igennem! Sikke dog!

Jeg håber, han opfører sig ordentligt på tirsdag, så I kan få vendt ham om der! 

Hæhæ - og jeg kan godt forstå, du glæder dig til trodsalderen...men måske er han ved at opbruge hans kvote nu! Vi kan da håbe!

Anmeld

17. december 2010

DK

Uhhh sikke en forskrækkelse!! Eller noget i ikke rigtigt at opfatte det?

Uanset hvad så håber jeg at du er klar på i morgen? Det bliver da godt nok spændende på tirsdag!!!

Vi må lige høre noget mere om det i morgen!!!

Anmeld

17. december 2010

Multebær

Ov mand han har personlighed den lille! godt de er forsigtige. Håber det går efter planen på tirsdag eller endnu bedre at han får lyst til at vende sig selv inden da. Har en veninde hvis baby selv gjorde det da alle allermindst ventede det 

Anmeld

17. december 2010

Mettemus

DK skriver:

Uhhh sikke en forskrækkelse!! Eller noget i ikke rigtigt at opfatte det?

Uanset hvad så håber jeg at du er klar på i morgen? Det bliver da godt nok spændende på tirsdag!!!

Vi må lige høre noget mere om det i morgen!!!

Jo vi fangede godt at det var lidt hektisk og også at hjertelyden forsvandt, men det kunne  jo være at han havde flyttet sig. Havde mærket fint med liv hele morgenen, så det var egentligt først bagefter da hun sagde at det var hans hjertelyd der var "forkert" og ikke bare fordi signalet var væk eller sådan noget (hvad ved vi - vi har jo ikke forstand på det?). Men i hvert fald er det ikke værre end at de har sendt os hjem uden andre instrukser, end at ringe hvis jeg ikke mærker liv.

Og jo - er helt klar til i morgen, har også bestilt et bord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.