Så kommer JDM herhjem i dag. Har jeg husket det hele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

DK

Så er JDM lige gået! Hun kom kl. 14.15.

Altå var helt vildt fint! Jeg har en "flot graviditet". jo jo....

Blodtryk: 120/70

Urin: Alt helt perfekt!

Symfysemål: 34 - helt normalt

Han har hoved/bækken stilling: Han står ikke helt fast, men har hovedet så langt nede at ex. navlestrengen ikke kan falde ud hvis vandet går! Og han nok højst sandsynligt slet ikke kan vende sig. Weeee....

Fosterskøn: 2600 gram! Helt gennemsnitligt!

Fosteraktivitet og hjertelyd: + og rigtig fint!!

Så alt var godt, jeg fik svar på alle spørgsmål, og hun støttede os i "blid fødsel" og synes det var en god ide

Jeg glemte KUN at spørge om de satans K-vitamin-dråber. Det må jeg spørge om til næste besøg d. 6/1. Hvis jeg ikke har født

JDM mente ikke at jeg ville briste, og jeg behøvede kun at komme på spisebordet hvis jeg skal syes. Moderkage og barn kan fint blive født i sengen hvis det er!

Hun troede også det ville komme til at gå RIGTIG stærkt, og vi fik talt lidt om forholdsregler hvis han nu kommer inden JDM er kommet! Men det lød ganske stille og roligt (tø hø...!) Hvis jeg føder inden JDM er kommet/de sender en ambulance ud fordi han lige pludselig kommer LYNhurtigt, så skal vi ikke nødvendigvis ind på sygehuset bagefter, så længe at alt ser fint ud. Vi kan sagtens bede JDM fra fødegangen om at komme efter ambulancen så hun kan "tage over" tjekke det hele når hun kommer. Så det er helt kanon!

Øhh.... ellers var der vist ikke noget. ØV hvor træls jeg ikke fik spurgt om det K-vitamin. Nå. Hmmm...  

Man alt i alt et hyggeligt besøg!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

piadas

DK skriver:

Han har hoved/bækken stilling: Han står ikke helt fast, men har hovedet så langt nede at ex. navlestrengen ikke kan falde ud hvis vandet går! Og han nok højst sandsynligt slet ikke kan vende sig. Weeee....

Så alt var godt, jeg fik svar på alle spørgsmål, og hun støttede os i "blid fødsel" og synes det var en god ide

Jeg glemte KUN at spørge om de satans K-vitamin-dråber. Det må jeg spørge om til næste besøg d. 6/1. Hvis jeg ikke har født

JDM mente ikke at jeg ville briste, og jeg behøvede kun at komme på spisebordet hvis jeg skal syes. Moderkage og barn kan fint blive født i sengen hvis det er!

Hun troede også det ville komme til at gå RIGTIG stærkt, og vi fik talt lidt om forholdsregler hvis han nu kommer inden JDM er kommet! Men det lød ganske stille og roligt (tø hø...!) Hvis jeg føder inden JDM er kommet/de sender en ambulance ud fordi han lige pludselig kommer LYNhurtigt, så skal vi ikke nødvendigvis ind på sygehuset bagefter, så længe at alt ser fint ud. Vi kan sagtens bede JDM fra fødegangen om at komme efter ambulancen så hun kan "tage over" tjekke det hele når hun kommer. Så det er helt kanon!

Øhh.... ellers var der vist ikke noget. ØV hvor træls jeg ikke fik spurgt om det K-vitamin. Nå. Hmmm...  

Dejligt at alt var som det skulle være! Men jeg kan godt forstå, du er træt af, at du glemte at spørge om det med de K-vitaminer. Så må vi jo bare krydse fingre for, at du ikke har født inden d. 6-1!

Så HUSK - ingen massage med efterfølgende sex, før efter d. 6-1 - eller så vidt jeg husker faktisk d. 12-1! Var det ikke noget med en eksamen, der gerne skulle overståes?!

Anmeld

16. december 2010

DK

piadas skriver:

Dejligt at alt var som det skulle være! Men jeg kan godt forstå, du er træt af, at du glemte at spørge om det med de K-vitaminer. Så må vi jo bare krydse fingre for, at du ikke har født inden d. 6-1!

Så HUSK - ingen massage med efterfølgende sex, før efter d. 6-1 - eller så vidt jeg husker faktisk d. 12-1! Var det ikke noget med en eksamen, der gerne skulle overståes?!

He he jo lige præcis. 12/1 skal lige overståes! Han kom komme efter kl.15 hvis det er

Anmeld

16. december 2010

Mettemus

DK skriver:

Ih hvor dejligt med en up-date. Skønt med gennemsnitlig Bimmer og flot graviditet, så kan du jo roligt tage en måned mere på den måde

Jeg glæder mig simpelthen sådan til at høre om din hjemmefødsel! FOrestiller mig ren idyl, ingen blod og smerter - bare et fint, lyserødt lille drengebarn der ikke er den mindste smule blå eller noget... lidt som dem de føder på film, som altid ser ud som om de er mindst to måneder gamle

Anmeld

16. december 2010

DK

Sofia skriver:

Og fik du forresten bagt boller??

He he he, naturligvis! Da kl. blev 13.30 var helt klar og det hele skinnede og var fint og hyggligt + eksamensopgaven var stort set færdig! Helt ærlig så var jeg faktisk ret stolt af mig selv!

Anmeld

16. december 2010

Sofia

DK skriver:

He he he, naturligvis! Da kl. blev 13.30 var helt klar og det hele skinnede og var fint og hyggligt + eksamensopgaven var stort set færdig! Helt ærlig så var jeg faktisk ret stolt af mig selv!

FEDT!! Og endnu mere fedt at opgaven også er så godt som færdig. Stort tillykke!

Anmeld

17. december 2010

CA

Dejligt! Det er bare så rart hver gang man får afvide at det hele er godt derinde! Kan du ikke bare ringe og spørge din JM om det med K vitaminerne? 

Jeg glæder mig også bare rigtig meget til at høre om din idylliske hjemmefødsel - godt beskrevet Mette

Nu spør jeg måske dumt, men vil du fortælle lidt om det der "blid fødsel"?

Og havde slet slet ikke tænkt tanken at jeg kunne føde før man nåede hen ti noget hjælpe. Hvad gør an egentlig hvis man føder hjemme uden nogen form for proffesionelle i nærheden? 

Kram Carina

Anmeld

17. december 2010

DK

Carina87 skriver:

Dejligt! Det er bare så rart hver gang man får afvide at det hele er godt derinde! Kan du ikke bare ringe og spørge din JM om det med K vitaminerne? 

Jeg glæder mig også bare rigtig meget til at høre om din idylliske hjemmefødsel - godt beskrevet Mette

Og havde slet slet ikke tænkt tanken at jeg kunne føde før man nåede hen ti noget hjælpe. Hvad gør an egentlig hvis man føder hjemme uden nogen form for proffesionelle i nærheden? 

Kram Carina

Blid fødsel handler kort og godt om at man lader barnet "være i fred" når det er født. Dvs. det skal op og ligge hos sin mor, hud mod hud, og så ellers bare få lov at sunde sig. Lige få et minut til at få luft i lungerne/græde/klynke lidt (det får jo her stadig ilt gennem navlestrengen). Kigge sig lidt omkring og selv, når det er klar, søge efter brystet og derefter blive ammet! Først efter måske to-tre timer, får barnet lidt tøj på, og bliver målt og vejet og får tjekket reflekser/tjekket hofter osv. Altså at barnet får en rolig og blid overgang fra at være inde i maven, til pludselig at være ude i "den vilde" verden. Hvis moderen skal syes, at man så lige venter til der er gået en rum tid (med mindre man naturligvis akut styrt bløder). Ellers er fars bryst også en okay erstatning, hvis det er nødvendigt at mor skal et andet sted hen.

Det jeg vil undgå er f.eks. SKARPT lys lige i hovedet på barnet når det er kommet ud. At det bliver gnubbet hårdt/trykket hårdt under fødderne for at barnet får en ordentlig skrigetur. At barnet forholdsvis hurtigt bliver lagt til brystet, inden det måske selv er klar. At barnet hurtigt bliver taget fra moderen (efter måske 30 min) for at blive vejet og målt og få tjekket alt det de skal. Plus så vil jeg jo så også gerne undgå at han skal stikkes med en nål for at få det K tilskud liiiige når han er kommet ud, eller at han bliver suget med sug uden at det reelt er nødvendigt (tidligere blev alle babyer suget, men i dag mener jeg kun de gør det efter behov de fleste steder). At barnet ikke skal over og ligge alene i vuggen fordi at mor skal gå fra fødegang til barselsgang, at barnet ikke (som ved ambulant fødsel) skal 3-4 timer efter det er kommet til verden proppes i masser af tøj og flyverdragt og spændes i en autostol og ud og køre en lang tur hjem.

Alt sammen i mit hoved "god fornuft", men sådan er det bare ikke altid. Man kan i alt fald ikke regne med at man får det sådan, med mindre man har bedt om det/pointeret det er vigtigt for een selv!

NATURLIGVIS kommer ingen af disse ting før barnets sikkerhed. Hvis barnet har slim fra næsen til lungerne skal det naturligvis suges, og hvis det er blå og slap skal det naturligvis gnubbes for at komme igang, og hvis mor har brug for at blive syes/andet for at stoppe blødninger skal man jo klart gøre det! Men hvis alt er normalt og fint, så mener jeg at det er den bedste start man kan give barnet!!!

Anmeld

17. december 2010

DK

Carina87 skriver:

Kram Carina

Mht styrtfødsel, så skal man hvis man pludselig mærker barnet er på vej ud/ man får presseveer lægge sig ned (underligt nok) så barnet ikke falder ned på gulvet mellem moderens ben. Så er det godt at tage et foldet håndklæde under numsen så numsen kommer en lille smule op. Det vil lette pasagen af skuldrene/give plads til at hovedet kan dreje sig.

Derudover (hvis man kan nå det...) godt at lægge et rent håndklæde mellem/under benene så barnet ikke bliver født på det beskidte gulv, og at have håndklæder/dyner/tæppe klar til at lægge over mor og barn når barnet er kommet ud.

Derefter skal man sikre sig at barnet ikke har navlestrengen rundt om halsen, at halsen ikke er stoppet af slim, at barnet trækker vejret. Man skal IKKE klippe navlestrengen, eller hive i den for at få moderkagen ud!

Så skal man ringe til fødegangen og bede om at de sender en ambulance, hvis man altså  ikke allerede har gjort det! De kan godt assistere en presset far over telefonen, hvis det går RIGTIG stærkt, he he Det sker dog for de færreste!

Grunden til at min JDM nævnte det er fordi min første fødsel varede 5 timer fra første ve til fødsel, og at vi skal regne med at det tager 1 time fra vi ringer til FG før en JDM er herhjemme.

Anmeld

17. december 2010

DK

Mettemus skriver:

Ih hvor dejligt med en up-date. Skønt med gennemsnitlig Bimmer og flot graviditet, så kan du jo roligt tage en måned mere på den måde

Jeg glæder mig simpelthen sådan til at høre om din hjemmefødsel! FOrestiller mig ren idyl, ingen blod og smerter - bare et fint, lyserødt lille drengebarn der ikke er den mindste smule blå eller noget... lidt som dem de føder på film, som altid ser ud som om de er mindst to måneder gamle

Orrrk ja! Sådan bliver det PRÆCIST, he he....

(det er ikke nu jeg skal fortælle at Kirstine var smurt ind i fosterfedt, og lignede en gammel sur kinesisk halv-violet-bordeaux mand, vel? he he)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.