Hey Girls!
Som måske bekendt har Mikkel arbejdet som en besat i denne uge, og vi har derfor faktisk næsten ikke nået at tale sammen. I går arbejdede han fra kl. 6 til kl. 20 (+ transport oveni)! Altså hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg dælme tro at han havde fået en affære, he he
Men han er ret arbejds-ussel at se på pt, så jeg tror det ikke
Nå. Men jeg har lavet en liste over ting jeg skal huske at spørge JDM om når hun kommer idag. Vil i ikke være søde lige at læse den igennem og se om der er andre spørgsmål (store som små) som jeg måske skal have med:
K. vitamin. -Er det nødvendigt, kan det fåes på dråbe form istedet for sprøjte evt. Kan Bimmeren evt. vente med at få det til et par timer efter han er født/lige inden JDM tager hjem?
Klyx, skal jeg selv købe det, eller har de det med?
Hvor lang tid tror de jeg føder på denne gang? (Tog jo kun 5 timer sidst)
Hvornår skal jeg ringe til FG? Altså hvor længe mellem veerne osv.
Hvis jeg skal overføres til sygehuset, er det så kutyme at manden er med i ambulancen, eller at han kører bagefter. Og hvis man så føder I ambulancen, stopper de den så, eller?
Hvis jeg bliver overført til sygehuset og det ender med kejsersnit v. epidural blokade, skal jeg så ligge "alene" på en opvågningsstue, mens Mikkel og baby er et andet sted? Det vil jeg nemlig helst ikke (og kan heller ikke se hvad man skal vågne "fra" når man har fået epidural, men min søster SKULLE ligge 3 timer der alene, efter hendes planlagte KS, og så lå hun ellers der og kedede sig og var bekymret for lille pigen og fuld af tanker!)
Hvad sker der hvis det er snestorm/kaos? Kommer JDM herud alligevel (med evt. bæltekøretøj) eller skal jeg transporteres derind (i bæltekøretøj)? -Ja ja grin bare, i ved ikke hvor langt ude på landet vi bor, og hvor tit vi faktisk sidder fast med bilen, he he... Og hvis vi kommer på sygehus, kommer der så et bæltekøretøj og kører os hjem igen bagefter, hvis der stadig er snekaos, eller hvad??
Hvis jeg skal syes bagefter, har de så bedøvelse med og vil de give det?
Kan JDM'ne give akupunktur?
Går de på Horsens sygehus ind for aktivt pres når babyen "smutter" ud, eller er de af den holdning at man ikke må presse men skal gispe når barnet selv glider ud? (nogle siger man så undgår bristninger)
Hvornår skal vi hente Ilt og Sug hos Falck?
Kommer der "helt sikkert" en JDM studerende med?`
Hvor længe skal vi regne med der går fra vi har ringet til de er her? Altså hvad er den normale tid fra oprigning, til de kører fra sygehuset?
Kommer JDM her dagen efter fødsel, og igen til PKU test? (det står der nogle steder at de "skal")
Hvordan med CPR-nummer til Bimmeren, har de et nummer med når de kommer, eller? (Jeg har planer om samme dag/næste morgen at indmelde ham i vuggestuen over nettet. Her i Horsens er man nemlig på venteliste efter dato og klokkeslæt!
Har JDM nogen former for afdæknings/engangs-halløj med, eller skal vi selv sørge for det? (med andre ord hvad har de med?) hvor køber man evt. de der engangs-underlag med plastic på den ene side og sug-lag på den anden til at have ex. under numsen under fødsler på land.
Kan de støtte "blid fødsel" teorien?
Hvornår vil de måle/veje Bimmeren?
Hvad tænker de om vores faciliteter, her tænker jeg især på om vores seng er "høj" nok i forhold til at evt. føde i/på.
Mener de seriøst at jeg skal op i "god arbejdshøjde" (dvs. vores spisebord
) når/hvis jeg skal syes?
Hvad med vagtskifte? Hvor tit skifter i/hvor lange er jeres vagter?
Hmmm... det er vist det jeg kan finde på! Har i andre forslag?
Knus og kram Ditte!