Så kommer JDM herhjem i dag. Har jeg husket det hele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.585 visninger
27 svar
0 synes godt om
16. december 2010

DK

Hey Girls!

Som måske bekendt har Mikkel arbejdet som en besat i denne uge, og vi har derfor faktisk næsten ikke nået at tale sammen. I går arbejdede han fra kl. 6 til kl. 20 (+ transport oveni)! Altså hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg dælme tro at han havde fået en affære, he he Men han er ret arbejds-ussel at se på pt, så jeg tror det ikke

Nå. Men jeg har lavet en liste over ting jeg skal huske at spørge JDM om når hun kommer idag. Vil i ikke være søde lige at læse den igennem og se om der er andre spørgsmål (store som små) som jeg måske skal have med:

K. vitamin. -Er det nødvendigt, kan det fåes på dråbe form istedet for sprøjte evt. Kan Bimmeren evt. vente med at få det til et par timer efter han er født/lige inden JDM tager hjem?

Klyx, skal jeg selv købe det, eller har de det med?

Hvor lang tid tror de jeg føder på denne gang? (Tog jo kun 5 timer sidst)

Hvornår skal jeg ringe til FG? Altså hvor længe mellem veerne osv.

Hvis jeg skal overføres til sygehuset, er det så kutyme at manden er med i ambulancen, eller at han kører bagefter. Og hvis man så føder I ambulancen, stopper de den så, eller?

Hvis jeg bliver overført til sygehuset og det ender med kejsersnit v. epidural blokade, skal jeg så ligge "alene" på en opvågningsstue, mens Mikkel og baby er et andet sted? Det vil jeg nemlig helst ikke (og kan heller ikke se hvad man skal vågne "fra" når man har fået epidural, men min søster SKULLE ligge 3 timer der alene, efter hendes planlagte KS, og så lå hun ellers der og kedede sig og var bekymret for lille pigen og fuld af tanker!)

Hvad sker der hvis det er snestorm/kaos? Kommer JDM herud alligevel (med evt. bæltekøretøj) eller skal jeg transporteres derind (i bæltekøretøj)? -Ja ja grin bare, i ved ikke hvor langt ude på landet vi bor, og hvor tit vi faktisk sidder fast med bilen, he he... Og hvis vi kommer på sygehus, kommer der så et bæltekøretøj og kører os hjem igen bagefter, hvis der stadig er snekaos, eller hvad??

Hvis jeg skal syes bagefter, har de så bedøvelse med og vil de give det?

Kan JDM'ne give akupunktur?

Går de på Horsens sygehus ind for aktivt pres når babyen "smutter" ud, eller er de af den holdning at man ikke må presse men skal gispe når barnet selv glider ud? (nogle siger man så undgår bristninger)

Hvornår skal vi hente Ilt og Sug hos Falck?

Kommer der "helt sikkert" en JDM studerende med?`

Hvor længe skal vi regne med der går fra vi har ringet til de er her? Altså hvad er den normale tid fra oprigning, til de kører fra sygehuset?

Kommer JDM her dagen efter fødsel, og igen til PKU test? (det står der nogle steder at de "skal")

Hvordan med CPR-nummer til Bimmeren, har de et nummer med når de kommer, eller? (Jeg har planer om samme dag/næste morgen at indmelde ham i vuggestuen over nettet. Her i Horsens er man nemlig på venteliste efter dato og klokkeslæt!

Har JDM nogen former for afdæknings/engangs-halløj med, eller skal vi selv sørge for det? (med andre ord hvad har de med?) hvor køber man evt. de der engangs-underlag med plastic på den ene side og sug-lag på den anden til at have ex. under numsen under fødsler på land.

Kan de støtte "blid fødsel" teorien?

Hvornår vil de måle/veje Bimmeren?

Hvad tænker de om vores faciliteter, her tænker jeg især på om vores seng er "høj" nok i forhold til at evt. føde i/på. 

Mener de seriøst at jeg skal op i "god arbejdshøjde" (dvs. vores spisebord) når/hvis jeg skal syes?  

Hvad med vagtskifte? Hvor tit skifter i/hvor lange er jeres vagter?

Hmmm... det er vist det jeg kan finde på! Har i andre forslag?

Knus og kram Ditte!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

AnneBJ

Hold op en masse gode spørgsmål og tanker du har gjort dig!! Jeg kan ikke finde på mere, men glæder mig til at høre om besøget!!

Jo måske skal du forresten snakke med dem om, hvem der er tilstede ved fødslen - her tænker jeg på Kirstine, hendes rolle under fødslen (hvis hun nu er hjemme og ikke sover) om der er en "hjælper" til hende osv.. - så JM også lige har hørt tankerne omkring det...

Anmeld

16. december 2010

DK

AnneBJ skriver:

Hold op en masse gode spørgsmål og tanker du har gjort dig!! Jeg kan ikke finde på mere, men glæder mig til at høre om besøget!!

Jo måske skal du forresten snakke med dem om, hvem der er tilstede ved fødslen - her tænker jeg på Kirstine, hendes rolle under fødslen (hvis hun nu er hjemme og ikke sover) om der er en "hjælper" til hende osv.. - så JM også lige har hørt tankerne omkring det...

Ahhh ja, god pointe!!!

Kirstine kommer hjem midt under besøget, så de kommer også selv til at se hende/tale med hende. Jeg tror status pt. er at hun helst vil hentes når fødslen går igang. Men det skifter lidt. Vi gør det som hun har lyst til på dagen!

Jeg har overvejet om jeg skal spørge om de vil lave en GU på mig i dag. Altså lige mærke hvordan status er dernede! Kirstine kom jo 37+4 det er der jo kun.. øhh...16 dage til nu. Det vil være rart at vide om alt er "lukket og slukket" dernede, eller om jeg allerede nu evt. har forkortet livmoderhals. Så ved jeg ligesom også hvor meget jeg skal hvile mig og sådan, her hen over julen! Jeg vil jo helst have han bliver derinde til efter d. 12.1 hvor jeg har en skriftlig eksamen! Hvis den var forkortet ville jeg klart skære MEGET ned på mine aktiviteter herhjemme -men jeg ved slet ikke om de kan/vil mærke efter den slags nu!? 

Anmeld

16. december 2010

AnneBJ

DK skriver:

Ahhh ja, god pointe!!!

Kirstine kommer hjem midt under besøget, så de kommer også selv til at se hende/tale med hende. Jeg tror status pt. er at hun helst vil hentes når fødslen går igang. Men det skifter lidt. Vi gør det som hun har lyst til på dagen!

Jeg har overvejet om jeg skal spørge om de vil lave en GU på mig i dag. Altså lige mærke hvordan status er dernede! Kirstine kom jo 37+4 det er der jo kun.. øhh...16 dage til nu. Det vil være rart at vide om alt er "lukket og slukket" dernede, eller om jeg allerede nu evt. har forkortet livmoderhals. Så ved jeg ligesom også hvor meget jeg skal hvile mig og sådan, her hen over julen! Jeg vil jo helst have han bliver derinde til efter d. 12.1 hvor jeg har en skriftlig eksamen! Hvis den var forkortet ville jeg klart skære MEGET ned på mine aktiviteter herhjemme -men jeg ved slet ikke om de kan/vil mærke efter den slags nu!? 

Super - for selvom hun gerne vil deltage nu, skal I nok allesammen indstille Jer på, at det muligvis ændrer sig undervejs! Ved det ikke, forestiller mig bare en totalt velmenende JM som inddrager Kirstine heeeelt vildt - og en Kirstine som slet ikke synes det er sjovt og spændende men nærmere lidt skræmmende! Nåh, sidespring, I finder jo nok ud af det

Jeg ville da helt klart fortælle JM om de tanker - altså hvor tidligt K meldte sin ankomst, afslapning over julen, pga. eksamen den 12... Det synes jeg ikke er et urimeligt ønske! Og det værste der kan ske er at hun siger nej, det vil hun ikke, har ikke tid til eller hvad ved jeg!

Anmeld

16. december 2010

Marco2

Det bliver spændende. Og lige om lidt at du har Bimmeren hos dig.

Jeg synes det er nogle gode og relevante spm. du har skrevet. På stående fod kan jeg ikke lige komme på yderligere, men skal nok skrive hvis der er noget der falder mig ind.

Jeg tillader mig at hugge nogle af dine spm. og stiller dem når jeg skal til JM mellem jul og nytår.

AG

Anmeld

16. december 2010

Kats

Er spændt på at høre hvordan det gik ? Synes du er rigtig godt forberedt, og er sikker på at en masse brikker falder på plads efter besøget!
Synes desuden det er fedt at Mikkel arbejder røven ud af bukserne nu, for så at vinde tid når Richard kommer Vi er lidt i samme situation, det er fra morgen til aften - så vi ser næsten ikke hinanden... men vil bare så meget hellere have, at det værste arbejdspres bliver taget nu, så er der er (forholdsvis) ro på, når jeg føder og dagene efter..

Knus

Anmeld

16. december 2010

CA

Nøj hvor er det spændende at du skal til at "planlægge" din fødsel! Glæder mig til at høre hvordan det er gået med JM besøg. Du har godt nok mange gode spørgsmål! Det med vintervejret kan jeg slet ikke holde ud at tænke på. Vi er også ret lukket inde ved den mindste smule sne Men andre har født i snevejr, så kan vi vel også

Anmeld

16. december 2010

piadas

Det lyder som om, du er rigtig velforberedt!

Jeg kan heller ikke lige komme i tanke om noget, men skal nok sige til, hvis jeg kommer i tanke om noget.

Hvad med mad forresten? Skal I sørge for at hun/de får noget at spise, mens de er hos jer? Ja, bare kald mig madglad - det er det eneste, jeg kan tænke på!

Jeg glæder mig til at høre, hvordan mødet gik!

Anmeld

16. december 2010

Sofia

Er spændt på en up-date??

Synes virkelig du har gjort et stort forarbejde, meget velovervejde spørgsmål. Man får endnu en gang fornemmelsen af, at du har styr på ALT, styring og kontrol I like!

Anmeld

16. december 2010

Sofia

Og fik du forresten bagt boller??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.