Spørgsmål til jer der er gravide på juli7 ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2008

ivfmarie

Anja og Trold! Det er lidt sjovt med jeres maver - sådan som de sidder, mener jeg. Betinas ligner min mave da jeg ventede Freja, og Anjas ligner min da jeg ventede Malte.
"Man" siger jo også at drengemaver sidder højere opppe, og er mere "spidse", og pigemaver sidder dybt - og helt ud på røven.

Men jeres er da omvendt ;)

Det er jo også bare ammestue-fis!

I har flotte maver - allihopp! Og jeg bliver sgu alligevel lidt varm om hjertet når jeg ser hvor mange af vores dejlige julibørn der får fornøjelsen af små søskende! (L)

(H) Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

Ny mor

Mie Albrecht skriver:

Hvornår har du termin?
Den 3. november - på farmands fødselsdag :)

Ved du/eller vil du vide kønnet?
Forventer at det bliver en lille Lærke - men lægerne har jo før taget fejl

Hvordan skal du føde (som udgangspunkt) normalt el. ks?
Forhåbenlig normalt, som de andre gange

Hvilke evt. gravid-gener har du haft hidtil?
Mange samtaler med den store telefon indtil uge 13 - ellers bare lidt bøvl med bækkenet, hvis jeg laver for meget.

Knus Mie - 31 uger i dag

Ha, ha, ha "den store telefon" :)) :)) Den snakkede jeg også en del med de første par uger +o( men heldigvis ikke de sidste mange dage....
Birgitte uge 10

Anmeld

2. september 2008

Anja

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Anja skriver:

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

den siger max 70 kg efter fødslen for så virker det ikke så uoverskueligt at få den ned i nærheden af 60 kg

Gid min vægt ville sige det samme... sidst jeg var på den sagde den ca 102 kg :$, og ja jeg skulle gerne ned omkring de 60 igen... men det har vist lange (meget meget lange) udsigter... men håber der ryger ca 10 kg ved fødslen...

Betina

Vi må kaste os over den sunde livsstil og så kan vi jo altid støtte hinanden da vi jo er i samme båd :P

ja der er vist ikke andet for... Her er manden heldigvis meget med på den, for han har et vædemål med hans den store pige om at tabe 10 kg inden første Januar...

Så vi blive så sunde så sunde...:D

Betina

Det lyder da perfekt at manden er med på et vægttab. Desværre er den hjælp ikke at hente her - jo han vil såmen gerne spise sundt sammen med mig osv, men han vejer ikke selv for meget så skal ikke tabe sig :S

Men mon ikke jeg klarer den alligevel :)

Anmeld

2. september 2008

Helle30

Jeg har termin 28.1.09
Jeg har kun haft træthed som gene de første 3 mdr. Nu har jeg så en del plukveer.
Vi ved, det bliver en pige (moderkagebiopsi)
Jeg har tænkt mig føde "naturligt".

- Helle

Anmeld

3. september 2008

Juniors mor

Jeg har termin d.23 februar.

Vi vil rigtig gerne vide kønnet. Vi har været til nakkefoldsscanning her i USA, hvilket var en meget positiv oplevelse. Her kunne det mærkes, at man betaler for sundhedsydelserne og at det derfor er vigtigt for klinikken at yde en god service. Scanningen varede i 5 kvarter og vekslede mellem 2D og 3D, han fortalte alt om den lille bebs i maven. Set i forhold til, hvordan hudflabberne sad i den nedre region mente han bestemt, at det bliver en lille pige vi skal have os (L). Det bliver spændende at høre, om de er enige til MD scanningen om 3 uger.....

Jeg går ud fra det skal være en vaginal fødsel, men hvis jeg ender med svangerskabsforgiftning igen, er der jo intet der er sikkert...:(

Af gener har jeg "bare" været træt, træt, træt, træt, træt!!! - har fundet ud af, det er nemmere at være gravid og træt når man ingen børn har i forvejen....

-Helle 15+2

Anmeld

3. september 2008

Ny mor

Juniors mor skriver:

Jeg har termin d.23 februar.

Vi vil rigtig gerne vide kønnet. Vi har været til nakkefoldsscanning her i USA, hvilket var en meget positiv oplevelse. Her kunne det mærkes, at man betaler for sundhedsydelserne og at det derfor er vigtigt for klinikken at yde en god service. Scanningen varede i 5 kvarter og vekslede mellem 2D og 3D, han fortalte alt om den lille bebs i maven. Set i forhold til, hvordan hudflabberne sad i den nedre region mente han bestemt, at det bliver en lille pige vi skal have os (L). Det bliver spændende at høre, om de er enige til MD scanningen om 3 uger.....

Jeg går ud fra det skal være en vaginal fødsel, men hvis jeg ender med svangerskabsforgiftning igen, er der jo intet der er sikkert...:(

Af gener har jeg "bare" været træt, træt, træt, træt, træt!!! - har fundet ud af, det er nemmere at være gravid og træt når man ingen børn har i forvejen....

-Helle 15+2

Spændende om det holder stik med en lillesøster (L)

Sjovt du nævner det med sundhedsydelserne - lige præsis den tid oplevede jeg også da vi selv købte en scanning de andre gange jeg var gravid - følelsen af tid!!!. Meget anderledes end det normale sundhedssystem kan være nogle gange.....suk......

Du har sikkert skrevet det, men hvad var det nu du og din familie lavede i USA? Og hvor længe skal i være der?

Nysgerrig :P
Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.