Ingen æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Snefnug1984

Tjuhl skriver:

- og husk at før enhver menstruation har der været en ÆL, så hvis du får menstruation så har du også haft ÆL

Det er faktisk ikke helt rigtigt.. hvis man har en cyklus på mere end 35 dage, er der ikke altid ÆL..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

RiUL

Snefnug26 skriver:

Det er faktisk ikke helt rigtigt.. hvis man har en cyklus på mere end 35 dage, er der ikke altid ÆL..

Åh hvor forvirrende  

Anmeld

13. december 2010

Carina1977

Tjuhl skriver:

- og husk at før enhver menstruation har der været en ÆL, så hvis du får menstruation så har du også haft ÆL

Det er ikke helt korrekt, for jeg har faktisk oplevet i et par måneder at mine ægløsninger udeblev. Det ved jeg fordi jeg er en af dem, der har rigtig kraftige smerter i forbindelse med ægløsning. Men vil så sige at mine menstruationer så også var anderledes de par måneder. Blødte nemlig kun i 2-2½ dag, hvor jeg normalt bløder i 5-6 dage. men man kan altså godt opleve ikke at have ægløsning, selvom man får sine mens. Jeg vil dog sige at jeg tror at ens mens også vil være anderledes så. det var den i hvert fald ved mig

Anmeld

13. december 2010

Sofia24

Hej!

Har skrevet til dig før om ægløsning -> mens, så det er helt rigtigt hvad Tjuhl skriver...

Det er da træls at du skal gå og have ondt - det skal man ikke, så det er godt at du har tid ved lægen. Men fordi det ikke er længere tid siden du stoppede med p-pillen, kan der desværre gå lang tid endnu før din krop igen er tilbage til normalen efter p-piller  bare så du er klar over det - så hellere blive positivt overrasket hvis mens kommer regelmæssigt tilbage hurtigt...

Jeg må også sige (er lidt flabet ved jeg godt) at jeg synes det er flot at du kan mærke smerten kommer fra din æggeleder

Anmeld

13. december 2010

Sofia24

Snefnug26 skriver:

uddybning ønskes  

kan ikke se hvordan længden af cyklus kan afgøre om der er æl eller ej?

ingen ægløsning -> ingen vakulariseret livmoderslimhinde som ægget kan sætte sig fast i -> ingen blødning

Anmeld

13. december 2010

RiUL

Sofia24 skriver:

Hej!

Har skrevet til dig før om ægløsning -> mens, så det er helt rigtigt hvad Tjuhl skriver...

Det er da træls at du skal gå og have ondt - det skal man ikke, så det er godt at du har tid ved lægen. Men fordi det ikke er længere tid siden du stoppede med p-pillen, kan der desværre gå lang tid endnu før din krop igen er tilbage til normalen efter p-piller  bare så du er klar over det - så hellere blive positivt overrasket hvis mens kommer regelmæssigt tilbage hurtigt...

Jeg må også sige (er lidt flabet ved jeg godt) at jeg synes det er flot at du kan mærke smerten kommer fra din æggeleder

Okay :-) 

Ved godt at der kan gå lang tid før det hele spiller 100 %, min læge sagde at der kan gå op til 2 år. Så alt dette er jeg klar over.

Og ved selvfølgelig heller ikke om det kommer fra min æggeleder, men da jeg var til undersøgelse hos lægen, tog hun fat i mine æggeleder, og der kunne jeg mærke at det var derfra smerten kommer fra. Men det kan selvfølgelig godt være noget helt andet. Synes nemlig "smerten" bliver mere tydlig når min blære er fyld. Men det var ikke blærebetændelse. Så derfor jeg gerne ville tjekkes hos en rigtig gynækolog, for tænk nu hvis der var noget rigtigt i vejen dernede. Er skam slet ikke for at være hypokonder, men når jeg har haft ondt så længe, vil jeg bare gerne ha kræft eller lignende udelukket

Anmeld

13. december 2010

Snefnug1984

Sofia24 skriver:

uddybning ønskes  

kan ikke se hvordan længden af cyklus kan afgøre om der er æl eller ej?

ingen ægløsning -> ingen vakulariseret livmoderslimhinde som ægget kan sætte sig fast i -> ingen blødning

Man kan faktisk godt have blødninger fra skeden som minder om en menstruation, uden at man har ægløsning. Det hedder anovulatorisk blødning og det ses f.eks. nogle gange hos kvinder med PCO eller kvinder der er igang med overgangsalderen - ligesom det også er det man har, når man f.eks. spiser p-piller (p-piller hæmmer jo ægløsningen).

Ifølge Svend Lindenberg, vil der i en cyklus over 35 dage, ikke være en "god" ÆL som man kan blive gravid af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.