Afvænning af Godnat-flasken?? Men hva så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.498 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. august 2008

Hyner

Hey tøser Mangler lige lidt hjælp til mad.. Emma har i lang tid kun haft "brug" for sin godnat-flaske, men da hun stadig døjer med sin hårde mave:'(, har vi besluttet at flasken skal ud af huset.. Men hvad sætter man ind i stedet og hvornår/hvordan?? Hun får aftensmad omkring kl 17 og hun er i seng 18.30 Flasken kom ind omkring kl 18... Hvordan ville i gribe det an??? Krams Henriette -der er lidt off fortiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

Tikki

Iza havde også sin godnatflaske indtil for ca. 1 måned siden og jeg gruede også for hvordan vi skulle komme af med den. Men vi skiftede simpelthen flasken ud med en tudekop i stedet, men gjorde det samme som hvis det var med flasken...altså sad med hende som om hun fik flaske, bare med tudekoppen i stedet. Vi puttede almindelig mælk i. Det gad hun en uge og så afviste hun koppen og så sad vi bare og puttede i stedet.......og det gør vi sådan set stadig her 1 måned efter og hun har ikke haft brug for flaske, mælk eller tudekop - bare nogle minutter med putteri i dynen og 2 stk. sutter :P.

Jeg ved, nogen også gør mælken tyndere og tyndere i flasken og efterhånden gider de ikke drikke flasken, når det bare smager af vand......men ved ikke om det virker ;)

Anmeld

31. august 2008

Tynen

Uha, tramp lige i det ;)
Jeg skal virkelig også snart have taget mig sammen :$

Jeg tror jeg vil erstatte med en lille portion yougurt før sengetid - Bare for at være sikker på at hun ikke når at blive sulten i løbet af natten.

Måske jeg skulle lure med her, for at få nogle fif :)

Anmeld

31. august 2008

Lene76

hmmm jeg tager det med ro..... ang natflasken..... med Mille (min den store på snart 4 år) kom det helt af sig selv da hun var 14 mdr så gad hun bare ik flasken mere, og da Viktor nærmest er en kopi med hensyn til mad og soverytmer så tror jeg bare jeg gir det tid.

Men den med at lave mæslen tynder og tyndere, kender jeg flere der har gennemført og det virkede.:)
Kender nogen der tog flasken og gav havregrød el havregryn med mælk istedet inden sengetid....

Anmeld

31. august 2008

ivfmarie

Vi har prøvet lidt over flere omgange. Først startede vi med at gøre mme'en tyndere (over en uges tid) og da det var noget rigtig tyndt sprøjt stoppede vi bare helt med at give ham flaske til natten. Det gik ok et par aftner. Men så var der en aften hvor han var ked af dt, og ikke havde spist så meget, ja så endte det med at jeg gav ham en flake med minimælk - og det var såååå godt at han faldt dejligt i søvn med det samme. Så vi gik altså tilbage til flasken af ren og skær bekvemmelighed for os. MEN!! Så var det jo at nætterne begyndte at blive til et helvede, og det korte af det lange er at knægten ikke tåler almindelig mælk, og maven går helt amok om natten hvis han får "rigtig" mælk. Nu er vi gået over til kamillethe i aftensflasken, som vi gør tyndere og tyndere, for helt at kvitte den i den nærmeste fremtid. Shit det blev et laaaangt indlæg, fik jeg svaret på det du spurgte efter??? Marie - skal vist i seng nu (H)

Anmeld

1. september 2008

Rasmine

Men er der nogen "regler" for hvor længe de må få den flaske?
Rasmus får stadig sin flaske vælle, og han ææælsker den.

Anmeld

1. september 2008

Millebasse

Hej søde :)

Bastian stoppede med sin flaske for 3 uger siden ca. Vi gjorde det at vi skar ned på hans flaske med 40 ml. det fik han så i nogle dage og så skar vi ydeligere ned og igen fik han det i nogle dage osv. Nu gør vi det at han får et glas sødmælk mens vi sidder og synger med ham på hans værelse,så putter vi lidt og han bliver puttet i sengen og så sover han!! (L) Det har slet ikk været noget problem og han sover stadig igennem fra 19-6.15 (L) Han får aftensmad ca. 17.30/18 og han har sagtens kunnet undvære hans natflaske :)

held og lykke:):)

Kram Camilla - i miss you!!

Anmeld

1. september 2008

Tikki

Mebach skriver:

Men er der nogen "regler" for hvor længe de må få den flaske?
Rasmus får stadig sin flaske vælle, og han ææælsker den.

nææ...man anbefaler at de ikke får flasken, når de er omkring 1 år fordi det ikke er nødvendigt (de forventes selv at spise det, de behøver, gennem dagen) og pga. tænderne - mælk indeholder mælkesukker, som giver huller i tænderne.....men hvis man giver flaske først og så børster tænderne, så er det jo ligegyldigt. Min venindes datter var 3 før hun stoppede med godnatvællingeflasken og hun er sgu helt normal 8D så hvis det er forbundet med hygge og nam nam og bare er skønt, så kan man vel fint fortsætte, når bare man lige husker det der med tænderne :P

Anmeld

1. september 2008

Plysbjørnen

Altså da jeg skulle vænne laura fra flasken ja da tog jeg den bare væk (hun fik stadig om natten også)... så vågner hun nu får hun bare en tår vand i en alm kop...

Betina

Anmeld

1. september 2008

Hyner

Egentligt ville jeg gerne give Emma flasken til hun selv afviger den... Men pga hendes meget sarte mave-tarmsystem, så vil vi gerne udelukke de fleste mælkeprodukter som muligt og dermed også hendes natflaske.. Men jeg synes da bare at det er længe at gå uden at spise(18-06) Eller det er måske bare mig der spiser for meget???:$

Ellers rigtig mange tak for jeres svar....

Krams Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.