det med at trække vejret under en ve ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Mirakelix skriver:

Du må da endelig ikke lade være med at trække vejret under en ve!! Livmoderen arbejder på højtryk og har brug for ilt - desuden kan du få det dårligt og besvime !

Til fødselsforberedelse har jeg fået at vide, man skal trække vejret dybt ned i lungerne gennem næsen og puste ud gennem munden med mere kraft (og gerne med lyd på) - vent så 2 sek og gentag.

Prøv at tage et varmt bad og massere dit lænd med bruserstrålen

Held og lykke med det hele  God fødsel!

Har da godt nok også følt mig lidt svimmel, men troede bare det var pga. at jeg ikke rigtig har drukket noget før nu.

Men mange tak,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Alberts/ skriver:

den bedste smertestillen jeg "fik" var at trække vejert dybt, det var svært men koncentreret mig mega meget, ind af næsen og ud af munden, så ilter du hjernen bedst,

jeg fik ingen smertestillen da jeg ikke unne overskue at tage stilling til noget af det, varmepuden var den eneste jeg fik lidt af max 1 minut sp var de kastet over i det fjernest hjørne,     men koncentrer dig om vejrtrækningen,   varmepude hjælper enormt meget på smerterne men om sagt jeg kunne ikke overskue det hihi

Mange tak for svar
utroligt hvad vejrtrækning kan gøre

Anmeld

10. december 2010

oo

som der allerede er flere der har skrevet, så er det vigtigt du trækker vejret MED veen. som min jordmoder forklarede, så strammer munden i den anden ende også sammen når den i ansigtet spænder og så besværliggør man jo bare det hele yderligere for sig selv - og baby.

Træk vejret - endnu dybere end du tror er helt ned i maven. det er rigtig godt hvis du trækker vejret ind gennem næsen og lukker luften ud gennem munden - et lille yogafødsels trick det kan hjælpe at stå foroverbøjet ved et bord og så lidt ned i knæ og så rok måsen fra side til side, så hjælper du samtidig babyen ned i bækkenet og der skal den jo være før man kan føde den varmepude på lænden eller massage på lænden kan også hjælpe virkelig meget!

rigtig meget held og lykke med det! jeg håber du er hurtigt ude på den anden side

Anmeld

10. december 2010

millesofie

det kommer lidt an på hvor tæt på sygehuset du bor men ved normale omstændigheder så er det 5min mellem

det hele gik så stærkt med mig så jeg fik først ringet da der var 3 min mellem så da jeg ankom til sygehuset gik der 3 timer ca så havde jeg født, men det var også fordi jeg holdte vejret, min jordmord troede at jeg var i fødsel da jeg kom men jeg holdte det vist lidt hen

Anmeld

10. december 2010

Ox.

Jennifer skriver:

puha har nu haft veer i godt og vel et døgn og føj hvor gør det dog ondt..
men tænker sådan lidt om der er andre end mig der holder vejret under en ve ? og kan man ikke gøre noget for at lindre det bare lidt? er ikke meget for smertestillende så mere noget naturligt som fx en varmepude eller andet ?

gode råd modtages med kyshånd.
- Jennifer 39+4 og førstegangs gravid

Jeg var i bad flere gange, synes bare det var et fantastisk 'naturligt' smertestillende for mig, bare at stå under den varme bruser med veerne ..

Anmeld

10. december 2010

Ox.

Jennifer skriver:

Har da godt nok også følt mig lidt svimmel, men troede bare det var pga. at jeg ikke rigtig har drukket noget før nu.

Men mange tak,

Åh, og HUSK at drikke rigeligt, jeg fik en ordentlig skideballe fordi jeg ikke havde drukket nok  hehe

Anmeld

10. december 2010

Corn

Husk at spise og drikke....

Også selvom det måske ender med at du kaster det op igen.

Jeg gik sukker-kold under min sidste fødsel, og så blev der længere tid mellem veerne og de lavede ikke nok. Da jm og min mand gav mig cola og frugt, gik det hele igang igen. Så fra trusler om fødegang og vedrop, endte det med hjemmefødsel indenfor halvanden time

Og iøvrigt får man heller ikke fred for personalet, før man har tisset, når fødslen er overstået. Så fyld depoterne

Pøj pøj og hav en rigtig dejlig fødsel

Anmeld

10. december 2010

Mumto3

Jeg har født tre børn og der er EN ve der står stjerneklart i min erinding!!! Det var den ene ve hvor jeg ikke hvar 100% fokuseret på min vejrtrækning og hvor jeg kom til at holde vejret. NØJ hvor gjorde den ve bare ONDT!!!

Så jeg kan godt forstå du synes det trækker tænder ud, hvis du holder vejeret under veen.  Har du ikke gået til fødselsforberedelse hvor I har øvet vejrtrækning?

Som en anden også skriver, så er det bedste at trække vejret ind gennem næsen og pust ud gennem munden. Det skal gøres langsom, tæl til 10 langsomt mens du trækker vejret HELT ned i maven, og til igen til 10 langsomt mens du langsomt puster HELT ud igen.  Det forhindre dig også i at hyperventilere.

Håber du får en rigtig god fødsel, og husk at vejrtrækning er den ultimative bedste følgesvend for dig og dit barn! Træk gerne vejret med lyd på, jo mere ondt det gør jo mere lyd!

Anmeld

10. december 2010

oo

Mumto3 skriver:

Jeg har født tre børn og der er EN ve der står stjerneklart i min erinding!!! Det var den ene ve hvor jeg ikke hvar 100% fokuseret på min vejrtrækning og hvor jeg kom til at holde vejret. NØJ hvor gjorde den ve bare ONDT!!!

Så jeg kan godt forstå du synes det trækker tænder ud, hvis du holder vejeret under veen.  Har du ikke gået til fødselsforberedelse hvor I har øvet vejrtrækning?

Som en anden også skriver, så er det bedste at trække vejret ind gennem næsen og pust ud gennem munden. Det skal gøres langsom, tæl til 10 langsomt mens du trækker vejret HELT ned i maven, og til igen til 10 langsomt mens du langsomt puster HELT ud igen.  Det forhindre dig også i at hyperventilere.

Håber du får en rigtig god fødsel, og husk at vejrtrækning er den ultimative bedste følgesvend for dig og dit barn! Træk gerne vejret med lyd på, jo mere ondt det gør jo mere lyd!

jæs nemlig!!

for når du hyperventilerer er der rigtig god chance for du også begynder at kaste op og det er temmelig nederen når man har veer samtidig

Anmeld

10. december 2010

Alberts/

Jennifer skriver:

Mange tak for svar
utroligt hvad vejrtrækning kan gøre

det gør vildt meget, held og lykke med fødslen, glæder mig til at hører fb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.