det med at trække vejret under en ve ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.228 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Mikkel's mor <3

puha har nu haft veer i godt og vel et døgn og føj hvor gør det dog ondt..
men tænker sådan lidt om der er andre end mig der holder vejret under en ve ? og kan man ikke gøre noget for at lindre det bare lidt? er ikke meget for smertestillende så mere noget naturligt som fx en varmepude eller andet ?

gode råd modtages med kyshånd.
- Jennifer 39+4 og førstegangs gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Ranarupta

Jennifer skriver:

men tænker sådan lidt om der er andre end mig der holder vejret under en ve ? og kan man ikke gøre noget for at lindre det bare lidt? er ikke meget for smertestillende så mere noget naturligt som fx en varmepude eller andet ?

Jeg trak vejret heeeelt ned i maven og langsomt.
Fokuserede på vejrtrækningen og det hjalp

Rigtigt god arbejdslyst!!

Glæder mig til at læse en FB og se billeder

Anmeld

10. december 2010

Koen.

det er bedst hvis du kan trække vejret med veen, for så arbejder du med den og ja ved det er nemmere sagt end gjordt men ja en varmepude er super, men vi havde ingen så vi gjorder et viskestykker vådt og gav det 2 min i mikroen, i en pose med det og et håndklæde om skønt!

held og lykke

Anmeld

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Ranarupta skriver:

Jeg trak vejret heeeelt ned i maven og langsomt.
Fokuserede på vejrtrækningen og det hjalp

Rigtigt god arbejdslyst!!

Glæder mig til at læse en FB og se billeder

Mange tak for svar
det skal afprøves.

Anmeld

10. december 2010

millesofie

Jennifer skriver:

nøj hvor blev jeg skældt ud ude på sygehuset fordi jeg holdte vejret jeg sys bare ikke jeg kunne lade hver men da jeg begyndte at trække vejret meget dybt og lægge noget varmt på læn og under maven så hjalp det og så gik det stærkt, jeg fødte inden en time efter at jeg "lærte" at slappe af

held og lykke og lidt vestøv til dig

Anmeld

10. december 2010

Mikkel's mor <3

lillespurv20 skriver:

det er bedst hvis du kan trække vejret med veen, for så arbejder du med den og ja ved det er nemmere sagt end gjordt men ja en varmepude er super, men vi havde ingen så vi gjorder et viskestykker vådt og gav det 2 min i mikroen, i en pose med det og et håndklæde om skønt!

held og lykke

mange tak for svar..
hey den med viskestykket var da genial, det må jeg prøve (:

Anmeld

10. december 2010

MamaLook

Du må da endelig ikke lade være med at trække vejret under en ve!! Livmoderen arbejder på højtryk og har brug for ilt - desuden kan du få det dårligt og besvime !

Til fødselsforberedelse har jeg fået at vide, man skal trække vejret dybt ned i lungerne gennem næsen og puste ud gennem munden med mere kraft (og gerne med lyd på) - vent så 2 sek og gentag.

Prøv at tage et varmt bad og massere dit lænd med bruserstrålen

Held og lykke med det hele  God fødsel!

Anmeld

10. december 2010

Alberts/

den bedste smertestillen jeg "fik" var at trække vejert dybt, det var svært men koncentreret mig mega meget, ind af næsen og ud af munden, så ilter du hjernen bedst,

jeg fik ingen smertestillen da jeg ikke unne overskue at tage stilling til noget af det, varmepuden var den eneste jeg fik lidt af max 1 minut sp var de kastet over i det fjernest hjørne,     men koncentrer dig om vejrtrækningen,   varmepude hjælper enormt meget på smerterne men om sagt jeg kunne ikke overskue det hihi

Anmeld

10. december 2010

Mikkel's mor <3

Fisenberg skriver:

nøj hvor blev jeg skældt ud ude på sygehuset fordi jeg holdte vejret jeg sys bare ikke jeg kunne lade hver men da jeg begyndte at trække vejret meget dybt og lægge noget varmt på læn og under maven så hjalp det og så gik det stærkt, jeg fødte inden en time efter at jeg "lærte" at slappe af

held og lykke og lidt vestøv til dig

puha så må jeg hellere begynde at få noget luft i de lunger
 en time ! det er da vist også godt lidt tjept så..
har godt nok ikke kontaktet FG endnu, da de stadig er uregelmæssige.. men er det ikke når der er 5 min mellem at de siger man skal ringe ? kommer helt i tvivl..

Mange tak får jeg nok brug for

Anmeld

10. december 2010

BinaMor

spørg fg om du må få en nål i panden. det hjalp mig SÅ meget ed nr. 2 fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.